• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

    Åhh...nu börjar det spänna lite i brösten också...hoppas hoppas.. GAHHHHH!

  • passionsblomman

    Nej för guds skull! Vi har en jättebra tjej och det blir säkert bra. Det är bara det att just nu ångrar man att vi inte stått och målat vindskivor och knutar och kittat fönster och spikat ihop en ny trappa till altanen.
    Man ser också hur muggig dusc´hen är med missfärgningar som INTE går bort på våttapeten och skarvar som håller på att ge sig-där ska vi faktiskt ta och kala om sambons kompis hinner hjälpa oss.

    Tapeter som sonen pillat sönder, skavda luckor i köket, trasig klikerplatta vid vedspisen,ja allt syns så väl när man börjar tänka sälja istället för riva.
    Ju mer man tittar desto mer inser man att det är helrenovering som gäller-det är ju för tusan därför vi skulle riva.

    Ändå är det en bit av mig-en stor bit-som skäms över att visa upp något man vill ha bra betalt för så här.
    FAST jag vet att hade vi en tsuga i toppskick på tomten skulle vi ju såklart begära mer för den än vi gör för den här.

    Egentligen är det ju röja upp på tomten så det ser ordentligt ut och framförallt få bort träd och sly så man ser hur stor den är och ser sjön bra också.

    Sedan har vi en nybyggd bod som inte är helt klear. Det är också ett måste. Och all stäääääädning.


    Ankan80 skrev 2009-07-25 22:05:56 följande:
    Ok, men en klippt gräsmatta borde väl göra susen då Det är ju lite hur mäklaren lägger upp det också....Eller ni skall sälja själv?
  • passionsblomman

    Usch vad jag beklagar mig! Men detta är faktiskt det värsta jag vet att hålla på med. Och flytta i allmänhet är ett skitgöra, men att flytta från en lägenhet jämfört med något sådant här, det är helt skilda världar.

    Jag är glad att jag verkligen har något att se fram emot att åka TILL, annars skulle det här vara bara helt värdelöst.

    Nu är det bara att hoppas att de verkligen fått pappren igår och skrivit på, eller får dem på måndag och skriver på! Jag orkar inte ens tänka färdigt tanken på hur det skulle kännas om det kom ett högre bud nu som vi inte kan trumfa.
    Så städningsmässigt vill jag trycka på "paus" men vad gäller kontraktet vill jag trycka "fast forward"

  • Ankan80

    Hehe...det hade varit bra!


    passionsblomman skrev 2009-07-25 22:39:16 följande:
    Så städningsmässigt vill jag trycka på "paus" men vad gäller kontraktet vill jag trycka "fast forward"
  • passionsblomman

    Ja visst hade det?

    Men, nu får man istället försöka hålla sig lugn vad gller kontraktet och samtidigt ge järnet med städningen.
    Jag t-ä-n-k-e-r ro iland det här. Helt och hållet.
    Och dessutom har jag bestämt att vi ska få skitbra betalt för vårt ställe. För dp var det värt att sitta här i nio jäkla år och trängas, om vi kan göra en rejäl vinst.

  • Ankan80

    Ja, det kommer du klara galant!!!

    Titta på TV dags här!
    God Kväll!

  • ingenjörsbruden

    Dra i spakar var det ja......hahahahahahaha!

    Men för en gång skull så hade jag INTE snuskiga assoc!

    Jättefräck bild,Ankis! Det programmet är super....joxade lite med det själv förra året....lyckades rätt bra med ett foto på en gul ros med regndroppar som jag hade i presentationen ett tag om ni kommer ihåg....hhahahha länge sen nu!

    1 h kvar som 29 åring....hahahahahahha

    Hinner nog inte in är i morgon men förhoppningsvi så kikar jag in o kollar på måndag fm....så att Ankis har hållit fingrarna i styr från CB...

    Blommis, jag har stor tilltro till mäklare....de brukar kunna sälja det mesta....iallafall om man läser beskrivningarna i husannonserna!

  • passionsblomman

    Jag tror jag ska läggamig och läsa lite. Det är ingen idé att greja natten lång. Imorgon är en annan dag...

    Ha det!


    Ankan80 skrev 2009-07-25 22:56:17 följande:
    Ja, det kommer du klara galant!!! Titta på TV dags här!God Kväll!
  • andbeyond
    passionsblomman skrev 2009-07-25 10:41:56 följande:
    Jaaaa en dröm! Särskilt när det är en så gullig tjej som Andbeyond. Men det är nervöst också för TÄNK om bruden avskyr det man satt ihop...
    Jag kommer älska det du gör det är ju helt säker på! :-P

    Idag har vi varit på bröllop, nyss hemkomna. Alltid härligt med bröllop, kul när vi vet att det snart är vi!

    Imorgon är det födelsedagstårta m familjen (fyllde år i måndags) men förstår att det imorgon (om 3min..) också är Ingis födelsedag - GRATTIS!

    Nu ska jag dricka te och sen sussa. Kram på er!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan