• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Ja verkligen. Usch!

    Det är så lätt att det i helt vardagliga situationer plötligt blir helt livsfarligt. Och man kan ju inte bädda in barnen i bomull och skumgummi heller, de måste ju få upptäcka världen och själv kan man inte ha järnkoll jämt heller.

  • Ankan80

    Nä, är man allt för mycket kycklingmamma kommer det bara slå¨bakut senare i barnets ålder...men nog väldigt svårt...lätt att sitta o tycka men annorlunda när man väl är mamma

  • passionsblomman

    Ja, och framförallt är det lätt att skaffa sig skuldkänslor!

    det går inte att beskriva hur man känner sig första gångerna ens lilla barn slår sig...


    Ankan80 skrev 2009-06-07 20:01:00 följande:
    Nä, är man allt för mycket kycklingmamma kommer det bara slå¨bakut senare i barnets ålder...men nog väldigt svårt...lätt att sitta o tycka men annorlunda när man väl är mamma
  • lanovia 08


    Tänk om man skulle råka säga fel nästa gång man är i kyrkan och läser den.
    passionsblomman skrev 2009-06-07 18:34:08 följande:
    "Giv mig idag min dagliga dos på det att Äl må inträffa med simmare i beredskap.."
  • lanovia 08

    undrar förresten när de skall fixa till BT??!!

    Då var det dags för en ny vecka. Bara 3v kvar till semester. Känns så segt nu.

    Hoppas ni alla hade en bra helg. Fotbollen väljer jag att inte ens kommentera. Det blir för Sverige att skärpa sig rejält nu om vi skall få sitta på pubar och titta på fotboll nästa sommar.

    Ore hur var möhippan och den alkholfria drycken?

    Ninnis har mannen gett sig av nu igen? Hur länge är han borta denna gång?

    Idag skall vi till BM för inskrivning.

    *vinkar till alla och ger alla en kram*

  • lanovia 08

    Godmorgon Hvidis.
    Viktig fråga till dig. Får man gå på massage som gravid, det är la ok? Har hört så mkt olika känns det som men har för mig min massör sa att det var ok.

  • Hvidbrud

    Åh, vad roligt med inskrivning, lanovia! Tiden går fort, snart ligger du som en strandad val med en liten boxare inne i magen!

    3 veckor till mammaledigheten börjar! Längtar! Känner mig så tung trött och vaaarm. Tacka vet jag stödstrumpor!

    Fick inte alls köpt allt det vi skulle i helgen, men vi får fler chanser.

    Nä nu måste jag ta en kall dush!

    *Kramartillbaka!*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan