• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Förbannade jäkla fotbollsresultat!

    Fast okej då, ledde det till mysfrukost så får det väl vara. Men min sambo fick en svettig natt på stan när 3000 danska fans skulle gå på krogen efteråt...

    Äl-stickpor är pissjobbigt rent ut sagt-i ordets alla bemärkelser.
    Den där böjen lär ju synas under fler timmar än en så att säga. Då blir det ju så att hälften av de 48 timmarna redan kan ha gått...
    Och just det där med att de simmar i fler dag r än en, gör ju att det är väldigt bra att ha sitt mys INNAN äl också....

    Nu ska vi se om det går att posta...
    Har ni röstat förresten? det har ni väl?

  • Ninnnis

    Pissjobbigt var ordet!

    Nu har jag stått och vinglat på en stege och målat panel. Hann precis klart innan det började regna, så nu tittar jag på tennis istället. Det går ju inte heller så bra, men Daniel Berta vann ju juniorklassen tidigare idag - kul!

    Fruktansvärt tråkigt med Henkes bror förresten... Plötsligt blir ju fotboll ganska oviktigt

  • passionsblomman

    Jag önskar att alla tyckte det var självklart.
    Och Henkes bror, det är ju så jättesorgligt!
    För att inte tala om den där dagisbranden i Mexico. Försökte berätta för min sambo om den, men det bara sprutade tårar så det blev nog lite osammanhängande...

    Tänkte på oss alla föräldrar osom tex nu idag möts när vi hämtar och lämna våra barn vid olika aktiviteter.
    Tanken att föreställa sig att vi istället skulle försöka rädda livet påvåra barn...näää det är för mycket.


    Ninnnis skrev 2009-06-07 16:03:16 följande:
    Självklart ska vi rösta! Innan middagen tänkte vi pallra oss iväg
  • Ankan80

    Usch ja, trist med henkebrorsan...undrar vad som hänt?

    Nästa vecka är jag gräsänkling igen. Mannen kommer hem på torsdag. Har fått en "dos" idag , så jag hoppas det klarar sig fall det skulle blir något hopp i cykeln

    Fast teoretiskt sätt är det inte förrän på lördag så vi får hoppas att den är regelbunden...

  • passionsblomman


    "Giv mig idag min dagliga dos på det att Äl må inträffa med simmare i beredskap.."

    Ankan80 skrev 2009-06-07 18:16:25 följande:
    Usch ja, trist med henkebrorsan...undrar vad som hänt? Nästa vecka är jag gräsänkling igen. Mannen kommer hem på torsdag. Har fått en "dos" idag , så jag hoppas det klarar sig fall det skulle blir något hopp i cykeln Fast teoretiskt sätt är det inte förrän på lördag så vi får hoppas att den är regelbunden...
  • Ankan80
    passionsblomman skrev 2009-06-07 18:34:08 följande:
    "Giv mig idag min dagliga dos på det att Äl må inträffa med simmare i beredskap.."

    Exakt!
  • passionsblomman

    Oh, fick just en rejäl påminnelse om hur SNABBT något förfärligt kan hända...Rapport står på här och det är iofs en positiv nyhet för det handlar om att man hittat nya förband fäör att behandla brännskador på barn, MEN såklart hade de ju en liten 1-årig kille som fått skållhett thé över sig och FY så han bränt sig

    Ååååh! Det är nog det bästa råd jag fått/ läst: Räkna alltid med att ditt barn har 40 cm längre armar än du tror!

    Min son välte också en muggöver sig och som TUR är har jag väldigt mycket mjölk i både thé och affe eså det var inte alls så varmt. ÄNDÅ blev han tydligt röd på de ställena och jag hade honom sittande i duschen med svalt vatten länge. Fy tusan!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan