• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

    Tack. Ja det känns så skönt att slippa allt jobbigt som vi hade framför oss. Hoppas nu bara allt går vägen här. Är ju så tidigt än så länge.

    Jag mår la helt ok eg och borde nog inte klaga. Men illamående och skakig är jag. Har just avbokat dagens träning känner inte att jag är i from för Bodypump och lyfta massa tunga vikter.
    Skall bara se hur jag skall föklara det för träningskompisen som anklagat mig för att vara gravid de senast året så fort jag nämt något om illamående.


    Ninnnis skrev 2009-05-27 07:29:40 följande:
    Men vad är det jag läser?!?! GRATTIS GUMMAN!!!! HERREGUD VAD KUL Ååååhhh vad skönt att ni slipper alla undersökningar och oro. Vilken tajming! Hälsa Herr Lanovia och gratta honom också. Jag är sååååå glad för din skull! Det var verkligen på tiden med ett plus i tråden, och det var väl faktiskt er tur nu Mår du bra?KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!
  • Nalle Puh 40

    Kan du inte skylla på mensvärk? Det är ju en klassiker

  • Ninnnis

    Var rädd om dig och stanna hemma och vila istället! Eller ta en promenad, möjligtvis.

    Själv får jag pallra mig iväg till mitt bokade skivstångspass i eftermiddag, ogravid som jag är

    *smitta mig!*

  • ingenjörsbruden

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 08:19:22 följande:


    Kan du inte skylla på mensvärk? Det är ju en klassiker
    Eller migrän...det brukar folk inte tjafsa ngt om...hehehe

    Är så himla superglad för herr o fru Lanovia!!
    Tror att vi andra osså behövde ha detta plusset nu i tråden!!

    Nallis: Det är så jäkla häftigt att se alla goa människor som kommer för ens skull!! Man bara smälter!
    Låter superhärligt med semester....det skulle jag osså vilja ha nu....är helt zzzzzzz

    I gårkväll ritade jag ett kryss i sovrumstaket.....maken tog initativet till sex o gjorde sin fru superLYCKLIG!
    Det finns hopp med andra ord!

    Tegelbestämningen gick bra....vi var där för ett par månader sen o kikade lite.....dock så valde vi då inte min stora favorit....gammalröd tegel.....men idag när vi pratade med säljaren o berättade att vi inte ville ha en helt en-färgad vägg....lite variation i nyansernan....liiiite.....då rekommenderade han gammelröd tegel!! *segerdans segerdans* Så nu blir det jag som valt teglet!!
    Säljaren berättade om ett bröllopstal som hans farbror hade hållit för dem.....farbrorn berättade att de hade bestämt att han skulle ta alla de STORA besluten o så skulle hon ta alla de SMÅ besluten.... o nu...hade devvarit lyckligt gift i 37 år o han hade inte behövt ta ett enda stort beslut!
  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-27 08:29:46 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 08:19:22 följande:Eller migrän...det brukar folk inte tjafsa ngt om...heheheÄr så himla superglad för herr o fru Lanovia!! Tror att vi andra osså behövde ha detta plusset nu i tråden!! Nallis: Det är så jäkla häftigt att se alla goa människor som kommer för ens skull!! Man bara smälter! Låter superhärligt med semester....det skulle jag osså vilja ha nu....är helt zzzzzzzI gårkväll ritade jag ett kryss i sovrumstaket.....maken tog initativet till sex o gjorde sin fru superLYCKLIG! Det finns hopp med andra ord! Tegelbestämningen gick bra....vi var där för ett par månader sen o kikade lite.....dock så valde vi då inte min stora favorit....gammalröd tegel.....men idag när vi pratade med säljaren o berättade att vi inte ville ha en helt en-färgad vägg....lite variation i nyansernan....liiiite.....då rekommenderade han gammelröd tegel!! *segerdans segerdans* Så nu blir det jag som valt teglet!! Säljaren berättade om ett bröllopstal som hans farbror hade hållit för dem.....farbrorn berättade att de hade bestämt att han skulle ta alla de STORA besluten o så skulle hon ta alla de SMÅ besluten.... o nu...hade devvarit lyckligt gift i 37 år o han hade inte behövt ta ett enda stort beslut!
    Roligt med lite sex och att det var han som ville
    Här är det ju tvärt om, kanske skulle föreslå något intimt ikväll för att se om det känns annulunda utan p-piller i kroppen
  • Ninnnis

    Nalle, p-piller kan tydligen påverka lusten negativt, så det kan absolut vara så att den kommer smygande tillbaks

  • ingenjörsbruden

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 08:31:32 följande:


    Roligt med lite sex och att det var han som ville Här är det ju tvärt om, kanske skulle föreslå något intimt ikväll för att se om det känns annulunda utan p-piller i kroppen
    Låter som en plan!
    Annars kan jag rek att ge varandra massage....men att man byter ofta....tex bara tar axlarna först o turas om....sen kanske korsryggen....om man inte är för trött o kanske har lite levande ljus tända...så kan massagen lätt övergå till smek/mys/sex....
    Du som sliter med att ge andra massage skulle säkerligen behöva ha lite massage själv eller hur?
  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-27 08:38:57 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-27 08:31:32 följande:Låter som en plan! Annars kan jag rek att ge varandra massage....men att man byter ofta....tex bara tar axlarna först o turas om....sen kanske korsryggen....om man inte är för trött o kanske har lite levande ljus tända...så kan massagen lätt övergå till smek/mys/sex.... Du som sliter med att ge andra massage skulle säkerligen behöva ha lite massage själv eller hur?
    Ja, det är ingen dum id'e och vi brukar faktiskt göra det. Har köpt en sådan där "visp att massera huvudet med" och den brukar sambon använda på mig ofta och jag bara NJUUUUUTER...
  • passionsblomman

    Det kan de definitivt! Det vet jag av erfarenhet.

    Så, nu har jag både mailat-herregud vilket jobb innan jag fick till alla adresser och lyckades göra en GRUPP för den listan i min adressbok igår...Jag ÄR inte så van att leva livet via dator och mail. -Jag övar på er!

    och såhar jag skrivit, skrivit ut, tagit med till skolan och tejpat upp lapp på varje barns hylla.

    Då har man väl dragit igång insamlingen till fröknarnas skoalavslutningsblommor så det räckr.


    Ninnnis skrev 2009-05-27 08:38:07 följande:
    Nalle, p-piller kan tydligen påverka lusten negativt, så det kan absolut vara så att den kommer smygande tillbaks
  • lanovia 08

    Ingis, vad trevligt med initiativ från maken!
    Tror förresten helt klart att det var din mage som hjälpte mig. Skit att det inte funkade på Ninnis.

    Nalle, kan helt klart bli bättre efter att slutat med ppiller. Om inte annat ha ni ju snart en bröllopsnatt.

    Vad gör man när känner sig helt skakig? Är det normalt eller skall man ana att jag har någon näringsbrist?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan