• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

    Tack Ninnis! Det ska jag pröva... Mmm Gott! Kål som är så nyttigt men svårätit...

    Åh, vilka goda recept det var på den sidan... *dräggeldräggeldräggelneritangentbordetnästanjohnnydeppeffekten*

    Nu är min man ledig från jobbet... en timme till han kryper ner i sängen hos mig...

    Sov gott härliga galna toktjejer! Natti natt!

  • lanovia 08

    Blommis hann bara läsa lite snabbt. Jag vågar inte mer, vill inte bli grinig.

    Ninnis sablans indianer. Jädrans vad de var trögfattade. Har ju sagt till dem!!!

    Jag mår skitkonstigt idag. Har blivit skakig och matt det sista av att träna. Idag räckte det med cykeltur till jobbet för att det skall kännas som de sockerfall jag får när jag är hungrig.

  • Ankan80

    Det där låter ju intressant lanovia...*håller försiktigt tummen*

  • ingenjörsbruden

    Nallis: Ja ibland känner man sig ju inte så på.....men ett bra sätt som funkar för mig (kanske liiiite för bra) är att se sin partner som ett sexobjekt.....ni vet...halvnakna bilder på killar osv....men istället dregla över sin man....som man dessutom får lov att sätta klorna i!

    Smekmånad är bra.....fast om du skriver dagbok så gör det på morgonen....jag skriver bara dagbok när jag är på semester.....o när vi var iväg på smekmånaden så däckade maken nästan alltid när jag låg o skrev dagbok..... Så ja.....skriv på morgonen!

    Sen är det ju så att alla har olika behov o som par så måste man komma på vad som passar båda bäst vilket inte är så lätt alltid....o det varierar ju lite osså tex beroende på grav.hormoner...

    *skickar BAMSEKRAMAR till alla som har besök av jädrans indianer*

    Myror=usch

    Blommis: vågade bara läsa TS i tråden....men man blir nästan mörkrädd ibland.....vilka bridezillas vi/man kan bli när det gäller detaljer! ALLT ska detalj-styras...ehhh....fri vilja??? Nääääää hahahahhhahaha

    Hvidis: Inte kul med öken.... .....Men dina boa instinkter har ju fått åtsidosättas ett tag så det kanske är bäst att de får löpa fritt lite nu....
    Jag är hemsk kanske....men jag tar hand om mig själv om inte maken orkar/hinner.....jag blir synnerligen svårstartad efter en ökenperiod annars....precis som om kroppen glömmer bort hur den ska göra.....

    Lanovia: Låter inte roligt att må så knasigt.....var rädd om dig o ta det kanske lite lugnare med tempot ett tag....

    Ninnis: Mmmmm vilken blogg...*dreglar* Tack för tipset!!!

    Nu ska jag snart sticka i väg på föräldragrupp!

  • Ankan80

    Hm, jag insåg just att jag har BIM på torsdag och inte onsdag.
    OCH kan tom vara på lördag om jag har 32 dagar i cykeln. Har ju inte exakt koll på antal dagar....så än finns det hopp

    Intresseklubben antecknar flitigt

  • Nalle Puh 40
    Hvidbrud skrev 2009-05-25 21:12:13 följande:
    Oh, Nallis. Jag ett bröllop med smekmånad och sänkt stressnivå borde göra susen! Vi gjorde det i alla hotellrum vi bode i när vi var på bröllopsresa . Det är ett bra trix
    Ja, jag tror det beror mycket på all stress kring bröllopet men även över jobbstressen eftersom man hela tiden måste få ihop sina timmar osv

    Är man ute i skogen kan man bara tänka på varann men är vi hemma så ser jag tvättkorgen, disken, skitiga fönster mm för jag är så dålig på att koppla av

    Sen har jag krav på mig att ställa upp på sex för att inte göra sambon besviken (fast det gör jag aldrig ändå) men vi har ju olika behov. En del vill ha sex hela tiden och en del (typ jag) tycker det är minst lika mysigt med lite smek, kramar och kyssar... Tur att ALLA är olika iaf
  • Ninnnis

    Indianerna är definitivt här nu, så jag tänkte hålla dem gisslan så att Ankan & Lanovia slipper

    Ringde läkarmottagningen, och de har inte mottagit mina provsvar. Fast deras läkarsekreterare har varit sjuk så de ligger efter med registreringen... Hoppas bara inte att mina prover också har försvunnit. Ska ringa svintotanten på hennes telefontid på torsdag, hoppas att jag får fler Pergo utskrivna. 31 dagarscykel är ju ganska normalt, så något bra verkar ju Pergon ha åstadkommit iaf

  • Hvidbrud

    Nallis: Ja, behoven är ju anorlunda, min make är mer som dig.. han ser tvätten, disken flyttlådorna, det ofödda barnets försörningspligt osv osv, jag ser der ochså, men jag tycker att lite sex gör det hela lättare att ta tag i, och så är det betydligt roligare och skönare att mysa med maken än att stå och diska. Disken försvinner ju inte...
    Ingis: Nä, ta hand om mig själv gör jag också. I den grad! Kan ju inte låta denna lust och extranjutning av 2l extra blod i kroppen gå till spillo... Skulle jag inte tagit hand om mig själv hade jagg flugit ut genom taket i ren frustaration för länge sedan (typ 2 dagar efter sista ggn )

    Nu ska jag gå och se vad blommis har länkat till... Låter lite läskigt.

  • Nalle Puh 40
    Ninnnis skrev 2009-05-26 09:19:07 följande:
    Indianerna är definitivt här nu, så jag tänkte hålla dem gisslan så att Ankan & Lanovia slipper Ringde läkarmottagningen, och de har inte mottagit mina provsvar. Fast deras läkarsekreterare har varit sjuk så de ligger efter med registreringen... Hoppas bara inte att mina prover också har försvunnit. Ska ringa svintotanten på hennes telefontid på torsdag, hoppas att jag får fler Pergo utskrivna. 31 dagarscykel är ju ganska normalt, så något bra verkar ju Pergon ha åstadkommit iaf
    *håller tummarna för att de INTE har försvunnit, sånt får ju inte hända*
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan