• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40

    Blommis: Nej, men i närheten

    Nu behöver jag alla era "bli bra i halsen knep" genast...

  • passionsblomman

    Ha! Min pappa bodde ett tag i Vetlanda och sedan i Korsberga i ett litet torp på en bondgård. Så det vet jag vart det är.

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-21 09:20:09 följande:


    Blommis: Nej, men i närheten Nu behöver jag alla era "bli bra i halsen knep" genast...
  • Nalle Puh 40

    Blommis: Ja, Korsberga är ju rätt känt på både gott och ont

  • Ankan80

    Klart det är gott med baconinlindad banan...bara man grillar det först så ...
    Ni får prova helt enkelt....gillar man inte frukt i mat så skall man nog inte prova...men ja, lite flygande jacob är det över det....

    Lånelöftet gick bra. Inga problema att låna den summan (2,5) men man måste ha handpennigen ihopsparad innan, dvs det hjälper inte att man får en massa vinst på nuvarande hus utan det skall helst vara sålt innan
    Vi prioriterar att betala av det lån vi har i stället för att låna, så där fick man en känga för det
    sen var det tydligen bättre att ha lån på bilen +kontanter än att ha betalt av bilen...skumma bedömningar nu alltså....

    Så nu blir det till att visa att vi kan spara pengar (eller sälja huset och sen köpa nytt...lätt!?

  • Ankan80

    "Vi prioriterar att betala av det lån vi har i stället för att låna, så där fick man en känga för det"

    menade alltså att betala av än att ha lån och kontanter...

  • Ankan80

    Nu skall jag ut o springa en runda (var två v. sen sist). Därefter fira brorsonen, den lille sötingen.
    Man smälter när man ser honom....så go....men det är väl de flesta barn

    Har gått ner lite till så nu är det 1,9 kilo på 1 1/2 vecka..
    fattar inte att det kan vara så lite omläggning av kosten som gör att man går ner.....roligt iaf..

  • lanovia 08

    Nej det har jag missat, vart hittar jag?


    passionsblomman skrev 2009-05-21 09:18:45 följande:
    Såg du om den äckliga labradorhistorian lanovia? Vad tror du om min teori där?
    Ankan vad duktig du är.
    Banan o bacon skall helt klart provas, jag gillar banan i matlagning.
  • Nalle Puh 40
    Ankan80 skrev 2009-05-21 09:52:42 följande:
    Nu skall jag ut o springa en runda (var två v. sen sist). Därefter fira brorsonen, den lille sötingen.Man smälter när man ser honom....så go....men det är väl de flesta barn Har gått ner lite till så nu är det 1,9 kilo på 1 1/2 vecka..fattar inte att det kan vara så lite omläggning av kosten som gör att man går ner.....roligt iaf..
    Grattis till viktnedgången Är det mycket du vill/ska gå ner?
  • lanovia 08

    Jag hittade det blommis, missade det igår.
    Skulle nog säga att det inte var hunden det var fel på utan fel hund hos fel personer. Skaffar man en labbe får man vara beredd på att den behöver stimulans. Nu får vår hund mkt stimulans på dagiset och hon har dessutom varit väldigt trött de sista månaderna sedan förra löpet (därför vi valt att kastrera henne). MEN en labbe som är rastlös och inte får stimulans river hus om så behövs! Din teori får helt klart godkänt av mig Blommis.

    När våran var valp så rev hon ner bitar av våran tapet i hallen. För att inte prata om den gången telefonen inte fungerade, avbiten telefon sladd. Detta gick väl att stå ut med, värst var den dan då vi kom hem från jobbet och hon lyckas gnaga sig in i väggen genom betong och allt. Ett stort hål hade vi att täcka innan vi flyttade från den lägenheten.
    Vi stimulareade henne iof, men var väl tråkigt att ligga själv några timmar.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan