• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-20 16:05:47 följande:


    Tack för kramen Ja, det finns inte mycket positivt att hämta där, det såg du ju själv
    Hahahah jag skrev ett inlägg till...nu osar det nog svavel där.....hahahha

    Vet inte om du menade rabarberpajen till mig eller honom....men jag tog den!! hahahahaha Bara på pin-kiv!
  • Ninnnis

    Åh, gocart! Soffa! *slänger på mig skinnpajen och trycker plattan i mattan*

    Nu ska jag lägga mig och sola lite på treassen Ska nog pallra mig iväg på en powerwalk sen, men först ska jag unna mig lite läsning i solsängen... Jag ska tillbringa dagen med att passa lilla gudsonen imorgon, så mysigt! Han är så go och sprider sån glädje, den lilla människan Jag jobbar tyvärr på fredag, men efter det blir det helgmys med make och lillasyster.

    Ut i solen var det ja!

  • passionsblomman

    Trodde väl du skulle haka på så fort du fick nys om det!


    Ninnnis skrev 2009-05-20 16:20:40 följande:
    Åh, gocart! Soffa! *slänger på mig skinnpajen och trycker plattan i mattan*Nu ska jag lägga mig och sola lite på treassen Ska nog pallra mig iväg på en powerwalk sen, men först ska jag unna mig lite läsning i solsängen... Jag ska tillbringa dagen med att passa lilla gudsonen imorgon, så mysigt! Han är så go och sprider sån glädje, den lilla människan Jag jobbar tyvärr på fredag, men efter det blir det helgmys med make och lillasyster.Ut i solen var det ja!
  • ingenjörsbruden

    Kan inte låta bli.....så här kommer en ngt redigerad konversation från fb (så klart så kallar inte energisugaren Nallis för Nallis på fb..) :

    Energisugaren:
    Läkerol och vanliga (vad det nu är en definition av) innehåller mest socker. :P

    Nallis:
    Nu har jag shoppat "starka" tabletter och i frysen finns det glass och det är gott för hals och själ

    Energisugaren:
    Vad inhandlade du för tabletter?

    Glass är gott. För själen vet jag inte.
    Inte heller för välmåendet. ;)

    Ingis:
    Har du inga positiva kommentarer så knip igen kak-hålet!
    Tror du att man vill höra negativa saker när man mår dåligt?!

    Nallis: Hoppas att det onda ger med sig snabbt! O ta lite glass för mig med!

    Energisugaren:
    Ber så hemskt mycket om ursäkt fröken perfekt.
    Tyvärr missade du hela poängen.

    Det gäller att tolka en text korrekt.

    Tack för din trevliga respons dock.

    Av ren nyfikenhet, existerar inte negativitet i din värld?

    Ingis:
    Missade inte någon poäng....om du inte kan ta att andra tolkar dina inlägg precis som de står så får du fundera över hur du skriver.......Hur många du än lägger in så sprider dina inlägg negativa vibbar..

    TROR du att man uppskattar att höra negativa/sarkastiska saker när man är nära sitt bröllop o kanske är orolig för halsfluss eller andra åkommor?

    Har man inget trevligt att säga så kan man väl låta bli?! ...
    VARFÖR fokusera på negativa saker (som def finns) när det finns så många positiva saker att se o ta upp istället?

    Tolka text korrekt.....hur många sätt tycker du själv att det finns att tolka dina inlägg på? .

    Energisugaren:
    Det beror helt och hållet på hur man vill tolka dem.

    Då Nallis känner mig tror jag hon tolkar dem på rätt sätt.
    Vilket du inte gör.
    Det var inget negativt i det, men det kan inte du avgöra.

    Om hon är orolig för sjukdomar bör hon uppsöka läkare för att ta reda på hur det ligger till.

    Man bör låta bli att yttra sig om man inte har något trevligt att säga? Varför skriver du då?

    Jag fokuserar inte på något negativt.
    Finns absolut ingen mening att göra det.

    Dessutom vet jag inget om något bröllop.
    Är inte särskilt informerad angående det.

    Nallis:
    Klart du får lite glass Ikväll serveras det rababerpaj här, synd att vi bor så långt ifrån varann
    Stor kram vännen...

    Ingis:
    Vänner engagerar sig i sina vänner o deras göromål.
    Att du inte vet om något bröllop kanske säger en del om vilken sorts vän du är.....en energisugare kanske?! Som sprider negativa vibbar om sig o inte engagerar sig i sin väns absolut största o viktigaste fest.....men som du skrev....det kan ju inte jag avgöra......

    Tack för rabarberpajen, hjärtat!

    Nu kommer snart min älskade make o joinar mig inför en liten shoppingtur i Lund!!
    Ha en superhärlig helg!

    *rejsar lite extra med Ninnis*

  • Hvidbrud

    Kjollan i SS!!!! Det är ju bara förmycket!! Nä S-torp skulle vara ännu bättre! Raggarballar! Har jag aldrig hört förr.. trodde att det var köttbullar... men det var altså en SÅN balle...

  • Ankan80

    Jösses ingis o Nalle...
    sånna idioter går det inte att prata med....*djup suck*

  • Ankan80

    Nu skall jag grilla kycklingfile och baconinlindad banan med ugnsbakade potatishalvor...

    hugg in!

  • passionsblomman

    *skakar bara på huvudet jag med*


    Ankan80 skrev 2009-05-20 17:50:20 följande:
    Jösses ingis o Nalle...sånna idioter går det inte att prata med....*djup suck*
    Nu har jag ätit sill och potatis och ägg. MUMS!
    Hittade en sort på ica som var fårn "fiskeexporten i Varberg" och hette "drömsill" Filibabba!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan