• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-20 15:39:58 följande:
    *hoppasruppidoffanknäpperpåsäkerhet sbältetochgörmigklartillattåkasatan iingisnytrimmadesoffa*
    *delar ut hjälm o fräcka skinn-"pajar" till alla tuffa bruttor i soffan*
  • passionsblomman

    *trycker ner strötkrukan rejält över skallen och rättar till glasögonen*

    Go babe!


    ingenjörsbruden skrev 2009-05-20 15:42:49 följande:
    *delar ut hjälm o fräcka skinn-"pajar" till alla tuffa bruttor i soffan*
  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-20 08:38:49 följande:
    Nallis: Nu har jag kanske gjort ngt dumt....men jag fräste till på fb på din polares kommentar....kuuuuunde inte låta bli! Skyller på grav.hormoner! Kan rek bafucin som är receptfria på Apoteket....lindrar milda infektioner i halsen...är ett måste i vårt hem-apotekt! Blommis: Åhh vilken bra mamma du är!! Tror inte heller att man ska bortförklara barns "små"problem. Hoppas att killarna kan hitta tillbaks till varandra.Gulliga lappar.....ja sådana får jag vi allahjärtansdag eller födelesedag....dock inga spontana......Ninnis: Urk vilket kaffe!! Är osså så morgontrött...farligt! Hoppas att koffein-nivån har förbättrats till nu! Lanovia: Va mysigt o få ha lite tjej-snack på tu man hand även om det blev lite sent.Andbeyond: Vilken lyx att ha en make med läslig handstil o som gärna skriver! Låter spännande med egenskrivna löften....det hade vi inte vågat oss på! Trist att din mellansyster inte ens frågat dig....dålig stil. Även om man TROR att vissa inte vill vara med....så ska man fråga. Dessutom så ju fler man är på en möhippa desto mer kan man dela upp brudens omkostnader. Hoppas verkligen att du kan få vara med på möhippan.
    Ja, det gör inget men bra att du VÅGADE säga till *stor applåd*

    Hm, vad skrev han att han inte var så insatt i mitt bröllop... Nej, det är han inte men han har dock fått adressen till vår sida och där står ju allt eller hur?

    Blir så trött, man kan faktiskt inte springa till läkaren efter en dag heller som han skrev, de har väl lite viktigare saker att göra *suck* Har dock pratat med en läkare och hon skulle fixa en tid åt mig på fredag om det inte blev bättre så jag skulle få vara frisk nästa lördag...

    Ja, nu vet du vem som är min "energitjuv" STORT TACK, han kan behöva det...

    KRAAAAAAM till dig...
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-20 15:44:24 följande:
    *trycker ner strötkrukan rejält över skallen och rättar till glasögonen*Go babe!
    *nickar....VROOOM VROOOMM.....gör en handbromsvändning o glider in på parkeringsplatsen vid "kjollan" (kiosken)...ut kommer vår beställning på Pucko o "raggarballar med svängdörr"!! *

    Ankis: *sticker huvudet i sanden...*
  • passionsblomman

    Hahah! Jo, tjena! Nej du, DET är det inte iallafall!

    Ingis: ja några andra ballar finns det inte i närheten så det är ju alltid något. jag vill ha stark senap och mycket ketchup å lite rostad lök!

    oj, vad hungrig jag blev!


    Ankan80 skrev 2009-05-20 15:44:37 följande:
    Nä, inte febervarm utan bara varm övergångsåldern
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-20 15:57:32 följande:
    Hahah! Jo, tjena! Nej du, DET är det inte iallafall!Ingis: ja några andra ballar finns det inte i närheten så det är ju alltid något. jag vill ha stark senap och mycket ketchup å lite rostad lök!oj, vad hungrig jag blev!
    *MUMSAR loss på de goa ballarna med mkt ketscup, stark senap o torkad lök....kanske räksallad OSSÅ...jaja lika bra i cybern iallafall*

    Nallis: Skönt att du inte tog illa upp.....var bara tvungen att avreagera mig!! Hahahaha! Men han har så s-tans tråkig attityd....har inte sett honom skriva något positivt någonstanns...har iofs inte letat heller....hehehehe.....
    Nä visst är man kanske inte insatt i allas livssituation....men då ska man väl anpassa sina uttalande därefter....o precis som du skriver....han har ju tillgång till hemsidan...o om han någon gång har organiserat en fest så får han ju för tusan bövlar använda sina grå o klura ut att ett bröllop är 1000 gånger viktigare OCH mer krävande......*moooooooorrr*
    Men i vilket fall som....kommentera socker osv....när han vet att du snart ska gifta dig....blir jävligt lack! Hahahaha sicka hormoner!!

    *lägger armen om Nallis o ger henne en pucko o korv m bröd o så klart en skinn-paj*
  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-20 16:04:22 följande:
    *MUMSAR loss på de goa ballarna med mkt ketscup, stark senap o torkad lök....kanske räksallad OSSÅ...jaja lika bra i cybern iallafall*Nallis: Skönt att du inte tog illa upp.....var bara tvungen att avreagera mig!! Hahahaha! Men han har så s-tans tråkig attityd....har inte sett honom skriva något positivt någonstanns...har iofs inte letat heller....hehehehe.....Nä visst är man kanske inte insatt i allas livssituation....men då ska man väl anpassa sina uttalande därefter....o precis som du skriver....han har ju tillgång till hemsidan...o om han någon gång har organiserat en fest så får han ju för tusan bövlar använda sina grå o klura ut att ett bröllop är 1000 gånger viktigare OCH mer krävande......*moooooooorrr* Men i vilket fall som....kommentera socker osv....när han vet att du snart ska gifta dig....blir jävligt lack! Hahahaha sicka hormoner!! *lägger armen om Nallis o ger henne en pucko o korv m bröd o så klart en skinn-paj*
    Tack för kramen
    Ja, det finns inte mycket positivt att hämta där, det såg du ju själv
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan