• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

    *vinkar till nyblivna semesterfirare*

    Själv är jag egentligen med i klubben - men känslan av semester dämpas av div störande element.

    Promenad gjorde inte nån större nytta, men lite skönt med frisk luft var det! Och jag fick med mig godis hem! hihihihi

  • Tinga

    Var det inte en Melvin som Junilejon fick? *hästminne* Milton tror jag inte heller har funnits.

  • Tinga

    Piggelin - gillade också Ribbings artikel. Hon har helt rätt i att snåljåpar är ett elände och så himla trist. Tacka veta jag generösa människor. Sen behöver det ju inte vara i pengar alla gånger, utan det finns ju många andra sätt att vara generös på också.

  • Piggelin1

    Tinga - såååå var det nog! Ingen Milton & ingen Kevin utan en Melvin! Var också inne på att det var Junilejon, men var inte helt säker. Du har ett grymt minne!

  • Tinga

    Koko & Piggelin - vad spännande att höra om era barns verbala framsteg. Det är något jag verkligen ser fram emot med Piff & Puff också; att de ska börja prata. Piff har börjat säga "dä" och peka på saker och ting, men att säga att det är ett ord i det här sammanhanget är nog lite att ta i. Själv var jag väldigt tidigt när det gäller talet, men med tanke på att Piff & Puff är pojkar, tvillingar och för tidigt födda; alla tre faktorer som var och en för sig borgar för en senare start med tal, får jag nog bärga mig ett tag till.

  • Tinga

    Har faktiskt lyckats få i Piff lite mjölkfri välling idag; inte för att han äter den särskilt gärna, men han äter den iallafall. Tyvärr kräkte han ganska rejält efter mellanmålet nyss, men vi vet ju inte säkert att det är mjölkproteinallergi han har; det kan ju mycket väl vara något annat, och då lär väl kräkningarna fortsätta. Fast vi ger inte upp hoppet än! (Och då menar jag om att han ska sluta kräka; att hoppas på att han har mjölkproteinallergi är ju inget man vill göra, fast hellre det än en okänd fiende.)

  • Piggelin1

    Ska grilla med två kompisar imorgon & det lutar åt detta:

    recept.nu/1.139298/andreas_nylen/varmratter/fisk/grillad_tonfisk_med_asiatisk_potatissallad

    ...och så en mangosalsa till.

    Sen såg jag precis ett annat recept i en kokbok;
    Halloumi-paprika-rödlöksspett med ngn slags marinad (tandoori masala, vitlök, ingefära, yoghurt, tomatpuré mm) - tänkte att man kunde köra det som förrätt. Blir ju hungrig nu ju - har inte ätit ngn ordentlig lunch idag - det märks...

Svar på tråden Livets stora och små frågor