• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Nenne, nej men inte ska du hosta dig fördärvad nu, lagom till semestern. *dunkar lite i ryggen*

  • Piggelin1

    Hej alla "snart-gå-på-semester-folk" - idag regnar det även i Götet, men vi har det rätt mysigt ändå här!
    Mannen åkte iväg till "Franska" i morse & kom hem med gott bröd & croissanter - yummie!

    Var en sväng på stan på fm - mannen shoppade kostym & själv kom jag hem med en tröja från NK. Jag som nästan aldrig brukar shoppa på NK, men tröjan idag var riktigt fin!

    Just nu sover Amanda sött, mannen ligger på soffan & slappar & jag surfar runt lite & lyssnar på sommarprataren. Sämre kan man ha det

    Nenne - såg bilder på nyheterna igår från din stad - huvaligen vilket väder

    Tinga - håller tummarna att ni kommer iväg på måndag, ni behöver det verkligen såååå himla väl!

    Nenne igen - hårdrocksfestival - nja, det har aldrig varit min kopp te. Så det måste varit därför jag inte hade koll ?!

    Ore & nenne - vilken tråd! Att folk ORKAR!! ...och Nenne, vilken HEMSK människa du är Det vet vi ju alla härinne!

  • Piggelin1

    Såg att ni pratade namn häromdagen - fick en sån där tanke, var det inte ngn som skrev härinne tidigare, som fick en pojk som fick namnet Kevin?
    Nämnde det för Mugglan häromkvällen, men hon var inte säker, trodde kanske att det var en Milton & inte en Kevin. Spelar roll iofs...

    Lappis - fnissade gott när du skrev det där om att du stavar ditt namn med K istället för C - påminde mig om då när jag höll på att skicka ett mail till en leverantör häromveckan, som heter samma som du, fast med C TUR att jag såg det innan det var försent - jag är fortfarande lättad över detta OK, att den tjejen ifråga nog skulle ta det bra, men PINSAMT ändå... *lättnadens suck - grande*

  • Lapinette

    Piggelin - ja, speciellt om mailet handlade om snuskheter och annat skoj !

    Nu skiner solen i Stockholm men det blåser rejält! Känns faktiskt mer som höst än sommar ... men vad gör väl det? I Kalifornien skiner solen varje dag.

  • MSW
    Ore skrev 2009-07-10 13:30:30 följande:
    MSW: Grattis till reservplats, är du högt upp på reservlistan? Brukar alltid komma in ett antal reserver, så jag håller tummarna!
    Ja som jag fattade det (fattar inte varför studera.nu har fler förklaringar, eller de kanske finns, men då behvöer de vara lättare att hitta.. ) så låg jag nära, (1,2 resp3) på de utbildningar jag har sökt.. Men vågar inte vara riktigt säker på att det är som jag har fattat det!
  • Piggelin1

    BS - Iris verkar ju hur charmig som helst & så himla mkt på hugget & "med"

    Vi går annars & "väntar" på att talet ska släppa för Amanda & nu känns det lite som att det är på G, senast i morse sa hon "ple" när hon pekade på några äpplen - då blir man så himla GLAD - typ, jaaa, det är nog på G nu snart! Eftersom hon hållit på att babbla hur mkt som helst länge, länge (utan att man fattar vad hon säger), så väntar vi ivrigt på att poletten ska trilla ner! Lite som när hon lärde sig gå & till sist vågade släppa taget & förstod vad det handlade om!

    BS igen, låter mysigt med Öland - fick verkligen mersmak när Mugglan, vår väninna & jag var där för några veckor sen! Har ju varit där förut, men det var ganska länge sen, så det känns som om det kommer att bli fler turer dit om ngt år eller två.

  • nennesjuttioåtta

    piggelin
    jag vet, jag är en riktig ödla.
    *visslar med kluven tunga*
    Förutom att det var hårdrock, så är det bara andra året som den finns så att du inte hade koll är helt förståeligt.

  • Piggelin1

    Lappis - åhhh, vad härligt ni kommer att få det!! Är det på onsdag eller torsdag ni drar?
    Minns ett gammalt (amerikanskt) ex till mig, som kom från Newport Beach i LA, men hade bott många år i San Fransisco också - han förstod inte riktigt detta med att diskutera väder, solen sken ju alltid, så det finns ju inget att diskutera
    Ok, i San Fransisco är det väl inte lika solsäkert (framför allt minns jag att temperaturen skiftade väldigt mkt, väldigt fort), men i LA är det ju fint hela tiden, typ sol 360 dgr om året eller nåt...

    Telis förresten - hur mår du nu? Har illamåendet börjat ge med sig? Hur känns det inför resan om en månad?

  • Telis

    Piggelin, ja en Milton tror jag det har funnits i tråden men inte Kevin vad jag minns.

  • viktualia

    hittade ett par gamla jeans som faktiskt inte klämde så farligt, tänkte på mammas ständiga råd att borsta tänderna när man känner sig ofräsch - funkar i stort sett alltid. Och VIPS! Fick jag energi att dammsuga hela huset.Cleaning

    Nu skulle jag verkligen behöva gå på promenad. Mest för att få röra på mig. Har en teori om att jag mår bättre om jag skippar att ligga still och tycka synd om mig... men slögöken Vickan tycker att stillaliggande är rätt bekvämt.. önskar att jag var träningsfreak som en del av er....VERKLIGEN!!!

    Hur som - ösregnet lockar ju inte till prommisar.. men jag får väl trotsa vädret. Ska bara bestämma destination och ta mig samman lite till.

Svar på tråden Livets stora och små frågor