• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Vad konstigt att man inte får använda äggen till syskonförsök för de är väl redan befruktade? Om de inte var det kunde jag förstå det men att bara kasta dem? Får man inte betala för att flytta dem till privat klinik i så fall? Att man inte får ha fyllt 40 är ju en annan sak förstås.

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    Ni är för söta
    blir varm i hjärtat över er och att ni peppar.

    Särskilt som jag samtidigt som jag skriver om mina förbjudna könstankar känner såååån stor ångest och dåligt samvete över att JAG mitt spån, som inte bara haft den underbara turen att få en frisk och ljuvlig son utan även att bli gravid igen.
    MEN trots detta är jag missnöjd

    VARFÖR

    jo över lyxproblemet" jag vill inte ha två söver"

    det känns som ett hån mot så många på så många sätt. Jäääävla MIG!!!!!

    Tack för att ni inte bara ber mig fara hela vägen åt helvete, vilket faktiskt skulle vara helt berättigat!
    För jag mår faktiskt redan dåligt över de här förbjudna tankarna som jag skäms över.

    Som svar kan jag ge att SJÄLVKLART kommer jag älska min yngste son MEN jag är orolig över att jag hela resten av livet ändå kommer gå och känna att jag önskar att jag istället fått en dotter.
    jag VILL inte känna så här!
    jag vill vara GLAD rakt igenom över min blivande lille kille.
    Och jag trodde att jag släppt det här....
    Men näe.... tydligen inte

    AM:
    Pussgurkan
    Det behövs inga alternativa namn till Roffe... eftersom det är en KILLE! Så jag tror din magkänsla försvunnit ut med bröstmjölken

  • BrudSommar2006

    Oj, idag är det Linnea, Iris andranamn. Och svärmors andranamn, hon kommer ikväll och stannar en vecka. Äntligen kan jag vara säker på att få vara på jobbet en hel vecka i sträck för om Iris blir sjuk så har vi ju barnvakten ordnad.

  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-05-13 10:04:29 följande:
    Undrar då vad man gör med de befruktade äggen. Kan de användas till någon annan då? Hmmm...trist om de bara ligger där annars.
    Precis - det vore ju bra om det fanns möjlighet till embryoadoption i Sverige. Tycker jag.
  • BrudSommar2006

    FruLLan, då får det bli fler barn för er! En bekant till mig fick tre killar men gav inte upp och fjärde och femte barnen blev tjejer! Lika bra att ni skaffar den där gården nu om ni ska bli storfamilj!

  • Fru FruLLan

    Telis
    Hurra 3 !!!!
    GRATTIS

    men jag håller med BS. Vad knäppt att man inte får använda sina ägg. Just flytt till privat klinik vore vel inget problem, eller?
    Resursslöseri.

  • BrudSommar2006

    Jag vill ha två katter men maken och mina föräldrar, som ju är våra kattvakter om det kniper, tycker att det räcker men en, suck. Jag kan inte tycka att det är så mycket jobbigare med två och så har de ju sällskap av varandra när vi är på jobbet. Att två hundar är jobbigare än en kan jag förstå men inte två katter. Så dyrt är det ju inte med försäkring heller.

  • Fru FruLLan

    BS
    ja fler barn kan man ju skaffa förståss OM man nu vill ha fler barn vill säga...

    För åter igen. Kanske lyxproblem men jag vill nog inte ha fler barn än 2.
    Förr har jag alltid sagt att jag absolut INTE skulle skulle vilja ha fler än 2 barn MEN nu är jag inte lika tvärsäker. Men jag tror nog att det bara blir två i den fruLliska familjen.

    Maken frågade dock igårkväll när jag deppade över könet:"hur snabbt kan du bli gravid igen"

    öhhhhh
    hallååååååå!!!!
    jag har ONT och vi har inte klarat av att ha två barn än. Fundera på trean känns LIIIITE magstarkt

  • BrudSommar2006

    Har inga mammabyxor kvar sedan sist, måste ha slitit ut dem, gick ju rätt länge i dem efteråt också. Just byxor minns jag var ett problem. Nu kommer jag vara gravid över sommaren också, det var jag ju inte sist.

    Varför hänger jag här istället för att jobba när jag är så stressat, bah!

  • BrudSommar2006

    StressaD!

    Telis, om det mot förmodan inte skulle ta sig första gången, kör man på direkt med nästa i cykeln efter?

Svar på tråden Livets stora och små frågor