• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

    EA: Hälsa tillbaka till MrsB!

    HInner inte kommentera mer.. Ska bort och klappa katten hejdå..

    Återkommer förmodligen senare under dagen!

  • nennesjuttioåtta

    EA
    Jag ska ta sprutan kvällstid. Den känns knappt men man känner sig ändå lite som en martyr och speciell. Plopp, som sagt! Ägglossningssprutan är värre tycker jag, för den är grövre.

  • _koko_

    Nenne - Wiiih, sprutdags!!! När det är dags för äl-sprutan kommer du vara så van att det går av bara farten. Nästan iaf...

    Igår var det fullt upp hela dagen, idag tänker jag nog inte göra så många knop alls tror jag.

    FruLlan - Skit med din foglossning!!! Och att roffe är så lik sin bror... Undrar om de blir lika till sätt och utseende också? Sååå spännande!

    snaily - Vilken dramatik!!! Tänk om en björn spatserat in i min trädgård, rätt paff (och skräckslagen) man blivit då...

    sweet - Jag kommer också på brunch om du bokar! Fast snart då, sen får jag ju inte flyga längre...

    Hoho, cicci, var är du? Fick en egendomlig känsla igårkväll att du hade fött, så nu vill jag försäkra mig om att den var felaktig!

    Nu ska jag skriva lite eeeemail.

  • nennesjuttioåtta

    koko
    jag tog ju samma sprutor båda gångerna när vi gjorde insemination så här säger det bara fjinnnggg så är det klart och betalt. Men nu är det ju lite högre dos - 200 ie första veckan och därefter 150. Vad hade ni andra?

  • FruCicci

    hej hej...

    Jag har inte fött Koko, smygläser för jag hinner inte kommentera allt. Sista veckan på jobbet, sen ska jag sjukskriva mig.
    Jag kommer på söndag! Ska bli kanon skoj.

    Var hos barnmorskan idag och de säger att jag kan föda nu, vilket är skönt. H*n är klar liksom.
    Hjärtljuden ligger nu på 156 (150 sist) så jag är förvirrad kan man säga.
    Tänk om jag inte får min lille Oscar!
    På torsdag nästa vecka är jag i vecka 36+1, det var ju då Victor föddes, så jag är faktsikt beredd.
    Vi har tagit fram lite bebiskläder, i går tog maken fram liggdelen till vagnen och vi ska tvätta tyget till den o babyskyddet mm.
    Nästa vecka blir det ansiktsbehandling. fin-luncher på stan och putsa fönster, städa källare och rensa i ordning... avslutas med fest på Djurgården på lördagen och ev BB på söndagen

    Väldigt EGO jag vet... hoppas på lite mer aktivitet i eftermiddag!

    KRAMAR till er alla!

  • _koko_

    Tack cicci. Och du ser, det är ju en liten tjej den här gången, precis som fruLlan sagt hela tiden. 156 hade jag bara en gång med conny och det var efter att bm först bökat runt en massa med honom för att känna om han var fixerad.

    nenne - Just det, du sprutade ju redan vid inseminationerna! Veteran där. Jag hade gonal-f 150 hela tiden, standarddosen (men jag är ju inget att jämföra med, med alla mina endoblåsor och 2 ägg).

  • _koko_

    Tack cicci. Och du ser, det är ju en liten tjej den här gången, precis som fruLlan sagt hela tiden. 156 hade jag bara en gång med conny och det var efter att bm först bökat runt en massa med honom för att känna om han var fixerad.

    nenne - Just det, du sprutade ju redan vid inseminationerna! Veteran där. Jag hade gonal-f 150 hela tiden, standarddosen (men jag är ju inget att jämföra med, med alla mina endoblåsor och 2 ägg).

  • nennesjuttioåtta

    koko
    ja, det där verkar ju vara en vetenskap i sig. Jag sprutar med Puregon så vet inte vad det gör för skillnad. Bara det blir något öht! Du fick ju ett riktigt guldägg

Svar på tråden Livets stora och små frågor