• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

    Morrn morrn
    Ett par dagar borta från tråden ... och vad händer
    Ett PLUSS!

    wiooooooooooooooooooo

    Grattis BS!!!!
    Fast jag måste säga att jag blev lite förvånad över reaktionen och då menar jag inte den totala kaos förvirring som röntgen orsakade
    hi hi hi såg dig verkligen framför mig emd testet i ena handen irrandes omrking förvirrat med panik och undrade vad du skulle ta dig till

    Näe det som förvånade mig var att det istället för ett HURRA kom: dålig tid för dagisplats!

    Men va faaaaaan
    glädjs först, oroa dig sen.

    fast det är klart. Du är ju gravid.. och då är vi ju alla som bekant mer eller mindre helkonstiga. Ta bara mig själv....

    Nåja, hoppas du landat och är GLAD särksilt emd tanke på strul med ÄL osv.

    GRATTIS!!!!!!

    brunch på söndag.
    Jag vill OCKSÅ!!!!!
    men jag tror jag redan har en brunchdate då
    fasiken...

    vill OCKSÅ klämma på frejans sparakande mage.

    Har bara skummat tråden men snappade upp frejans BMs telefonsamtal och kommentar om DS. VA vilket jävla pucko!

    AM: förstår att kommentaren om magen ändå "tog" även fast du helt garanterat faktiskt är "smal" nu. Men herreguuuud det har ju legat en kanske hektor därinne och tryckt ut magen i 9 månader, det måste hju få gå mer än 9 dagar för den att krympa igen. HELT narturligt. Fast jag vet.... skittrist. Man vill ju att den ska försvinna på en gång.
    men det gör den ju inte.
    Puss!
    och Puss på magen

    Träffade en kompis som fick barn förra onsdagen och hennes mage såg ut som dagarna innan förlossningen, dvs stor. Så det tar ju lite tid.
    Sen hade ju gubben i hissen inte sett dig hur du såg ut innan med en bebis i magen... han kanske trodde att man går tillbaka till heroin-chic i samma stund man ploppar.
    Men vad faaan vet han?

    läste också om dina nattliga svettningar. Urk minns dom! Jag vaknade också helt dyblöt av allt överskottsvatten som skulle ut. Sen luktade svettet apa också av alla hormoner.

    Fasiken vad mycket mysigt man har framför sig, svettningar, stor men TOM mage och hormon-gubb lukt. HURRA!

    Hmmm
    vad skulle jag mer kommentera...
    läste igårkväll så....

    Tinga hjärtat.
    Håller med de övriga det är inte ERT fel att killarna inte har mat som favoritintresse i livet. Precis som sweetan så bra skriver så har de ju varit så otrligt starka och duktiga REDAN, inte kan de vara bäst på att äta OCKSÅ!
    men jag förstår frustrationen. Äta, bajsa och öka i vikt, det är ju det alla föräldrar mest av allt önbskar att deras barn gör.
    Men NI gör ju allt och lite till för att det ska fungera. kan inte tänka mig någon som skulle kunna gjort mer eller bättre än vad ni gjort i hela matsnurren. Att killarna ändå inte ökar i vikt som andra sumos... ja... det är trist men ingens fel. det enda är nog att bara kämpa på. är helt säker på att det snart bara släpper helt av sig själv. Stor kram!

    lappis: hur går tankarna om fet osv? Vill att världen ska få småkaniner!

    telis: när var det dags för ägg till dig?
    Förlåt att jag inte hängt med så bra
    har alldeles för mycket teflon i skallen...

  • Fru FruLLan

    Ego:
    Var ju hos BM i tisdags.. vilket för övrigt gjorde att jag skolkade från jobbet HELA dagen
    faaaan vad jag längtar efter att vara ledig igen!

    Nåja. hos Bm var jag iallafall. Och suck...
    även fast mycket är olikt den här gången mot förra (foglossning ) så är mycket likt.

    Roffe sitter som jag redan nämt, och precis som borren så har han nu slutat växa
    vad trött jag blir!
    Mitt magmått har inte ökat på 4 veckor...
    fast jag tycker det är så himla konstigt för magen har definitivt blivit MYCKET större, det säger alla. jag fattar bara inte hur livmodern/roffe kan ha samma storlek nu som för 4 veckor sedan när jag själv växt som satan. och då inte i vikt iutan om magen.

    Skumt.

    men varken jag elelr BM är oroliga. jag tror det hela beror på att roffe sitter eller ligger på tvären och att mätnbingarna blir fel. Vad Bm tror vet jag dock inte...

    men iallafall, nu börjar hela karusellen med tillväxtkontroller osv... suck vad jobbigt. Körde ju den svängen förra gången också ijuförsig så det är vel så det är för mig.

    Annars så vill hon sjukskriva mig för min otroliga foglossning... men lite till vill jag ändå jobba. Vill ju vara hemma länge så jag vill evrkligen bli less nu.

    Var hos sjukgymnast för foglossningen också och fick ett TILL bälte, så nu har jag två men lika ont.
    HURRA!

  • Fru FruLLan

    Just det
    jag fortsätter mitt maratonskrivande!

    snaily: jag har missat allt. Men har du haft en hund som precis gått bort?
    läste nåt om begravning.
    beklagar om det är så.
    Hur? hur gammal? varför?

    Läste också om björnen och älgen.


    hallååååååååå
    vilka olika planeter finns vi på????
    shitt
    här består dramatiken av bilolyckor och galna knarkare och kriminella.
    Björnar och älgar

    hur gick det för älgen?

    Nenne: när börjar du spruta? Det måste vel vara nu i dagarna va? Hoppas du mår bättre redan elelr att iallafall sprutorna får dig att komma upp ur klimakteriehålet.

  • Fru FruLLan

    har varit på jobbet en timme nu
    tror ni edt är dags att börja jobba

  • nennesjuttioåtta

    JAAAAAAAAAAA

    idag börjar jag sprutaaaaaaaaa!!! Vaknade inte förrän 4 av svett - ett framsteg! Min svett luktar inte ...

    Och eftersom det ä torsdag så betyder det att det snart r helg. IGEN! WOHOOOOO!!! Sovmorgon med Nancy!!!

    Sweetiepajsaren
    oj shit pommes frites, vad Lipton måste vara stor. Och Stark!! Vill också träffa dig igen, kan du inte boka en brunch så kommer vi!

    Frullan

    Snaily
    Björn tar älg på fotbollsplan! Det vet jag inte om jag hade velat se med risk för mardrömmar, jag har ju för fan björnskräck! Brukar prata jäääättehögt och sjunga när vi är i skogen och plockar bär eller vad man nu gör.

  • kängu

    Godmorgon i tråden!

    Snaily, jobbigt med begravning Kramar!

    Frullan, konstigt att inte SF-måttet ökar? Mitt mått ökar (om än dock lite blygsamt) men magen verkar däremot inte växa...Men min lille verkar dock ligga i rätt position.
    Jobbigt med din foglossning HJÄLP vad tidigt du börjar jobba förresten!

    Jag går redan hemma o skrotar, fast har bokat in mig på lite jobb framöver så jag inte dör av tråkighet här hemma.

    Nenne, härligt med sprutor (det lät konstigt!)!!!!!! Nu jäklar ska du se att det kommer att ta sig!

    Sweet du kanske borde passat på att tjäna lite pengar på den där där porr-amnings kroppen ?

    Dags för frukost!

  • nennesjuttioåtta

    kängu
    när har du BF nu igen? I början på juni eller?

  • nennesjuttioåtta

    ååh jag har inget att göra! Tråkigttråkigttråkigt. Och P ringde nyss bara för att säga att han hade glömt matlådan hemma och precis hämtat den så han hade fått gosa med en katt som kom ut från sovrummet med streckögon, lilla tröttisen. ÅÅÅH vad orättvist!

Svar på tråden Livets stora och små frågor