• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Det som är bra med att vara gravid när man ska till tandläkaren är ju att man slipper röntgen och därmed slipper kväljningarna när de ska trycka in plåtarna i truten på en, usch.

  • BrudSommar2006

    Tack Vickan, när är nästa chans att hoppa utför kanten?

  • viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2009-05-06 21:51:19 följande:
    Tack Vickan, när är nästa chans att hoppa utför kanten?
    hm... jag har ÄL på fredag enligt min hemsnickrade tideräkning... så nästa försök blir väl om en månad.

    och jag har nog just bangat ur och hoppar över det här försöket... och grubblar vidare över om jag tycker att maken är hänsynsfull som inte tar upp frågan eller om han är FÖR diskret så att jag inte blir tillräckligt motiverad...
  • snaily

    Halloj igen! Här har man förflyttat sig ca 50 mil till civiliserade trakter! I byn där jag jobbar var det tydligen dramatik idag på eftermiddagen; en björn fällde en älg på en fotbollsplan och knallade sen runt och kollade in villaområdets lekande barn...

    Cicci - ingen fara alls! Det är inte så ledsam stämning här, än. Men kommer nog kännas sorgligt värre att gräva grav åt vovven imorgon.

    BS, har du hunnit smälta den glada nyheten än? Och nej, jag var lite snål och sparade 1100 kr på att inte kremera, har ju dessutom möjlighet att frysförvara på jobbet. Gick jättebra med transporten i bilen, hon hann inte tina upp särskilt mycket alls! (Makabert, jag sa ju det! )

    AM - ozelot på hatthylla! Vilken skräck! Den klumpiga hissmänniskan får förresten smaka min bästa högerkrok!!

    Vickan, ja men dåså, om ni ändå hoppar över försöken denna månad så spikar vi väl Donners på lördag då!

    EA - gula, gröna....???? Blir så förvirrad och nyfniken!!

    Nenne, jag gillar "Apotekets hälsoråd för katt" (köps på - gissa var?!), liten enkel guide. Håller väl inte med om precis allt som står där, men har för mig att den är ganska vettig.

    Nu ska jag göra maken sällskap framför kakelugnen, mysigt!

  • sweetstreet

    Oh nenne! Ser nu att Nancy väger 2,2 kg! Haha det är ju nästan exakt samma vikt som lillskruttan vägde när hon föddes! Hon vägde knappa 2,2 kg!!!

    Oh du, Lipton är skitstor nu! Han väger nog nästan 6 kg!!!!!
    Medan Tazo är en liten skrutt fortfarande även om han också växt mycket den senaste tiden och liksom fått den där riktiga "Slyngelkroppen" som ungkatter får.

  • sweetstreet

    Men HERREGUUUUUUD!!!! :_o :_o

    NU har jag läst ikpp och ad ser jag!
    BS har PLUSSAT!!!!

    G-R-A-T-T-I-S!!!!!!!

    Underbart!!!

    Och du vad bra tt du gjorde testet innnan röntgen! Så slipper du fundera över det och oroa dig.

    Wow...
    Vilken grej!

  • sweetstreet

    Snaily,
    hoppas det går bra med båda begravningarna.
    Låter jobbigt och sorgligt, men jag hoppas som sagt att det ska gå bra.

  • sweetstreet

    AM,
    oroa dig inte för magen du! Herregud! Du har ju alldeles nyss klämt ut ungen!!!
    Himmel! Såklart det tar lite tid för magen att återhämta sig. Du får helt enkelt ta på dig generositetskoftan och GE MAGEN DEN TID DEN BEHÖVER UTAN ATT STRESSA DEN!!!!!!

    Själv tycker jag att jag hade plöfsmage åtminstone 3 veckor efter snittet. Och mina magmuskler tycker jag fortfaande känns lite skumma sedan graviditeten. Hm...

    Näe jag tycker minsann att man kan tillåta sig hamage efter att man gått och burit på ett mirakel i nästan ett års tid! Varför måste man ha värsta plattmagen direkt????
    Själv tyckte jag alla extrakilon bara rasade av mig när jag ammade. Himmel. Jag har aldrig ätit så mycket och så onyttigt som då, och aldrig någonsin haft en sådan smal och smärt kropp MEN med värsta dunderboopsen!
    Hade lätt kunnat spela in värsta porrisen tror jag! Alltså rent kroppsmässigt alltså...!
    Nu ahr däremot de små lööööövhandlarna börat ta lite form igen i midjan. Jag väger fortfarande ett antal kila mindre än innan jag blev gravid, men det är ju inte vikten jag bryr mig om utan att jag känner mig så otränad. MEN eftersom mitt nya liv UTAN PNDLING nu startat så ska jag börja springa igen! Tjohooo!

    Men oj vad jag babbalr på här. Det blir värsta monologen när ingen "avbryter"...
    Sorry!

  • sweetstreet

    Vill skicka en rikgit styrkekram till Tinga också!
    Du jag förstår att det är urjobbigt att kilarna inte äter så mycket som ni vill, och att de inte lägger på sig. MEN som andra redan sagt, det handlar verkligen inte om dig eller om ER som föräldrar. Ni är värsta toppenföräldrarna!!!
    Tänk på att dina gullkillar har fightats ENORMT mycket redan! De har kämpat mer än vad de flesta av oss någonsin gör i våra liv OCH de har klarat av detta! De vann kampen!!!
    Att de nu har det lite jobbigare med maten är något som jag förstår känns jobbigt nu, men som jag ändå tror kommer gå jättebra framåt. Det kan säkert ta lite tid. En del framsteg och även kanske några bakslag, MEN de kommer att växa om er i slutänden tror jag....

Svar på tråden Livets stora och små frågor