• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    Nenne, hehe, ja vad var det jag sa om min fantasi! Faktiskt ska jag inte skylla på vår obekväm soffa och rummet är större än så (och vi har ju en rätt så mysig matta), skyller istället på maken som verkar ha nåt emot vardagsrummet, undrar vad... Kanske trivs han bättre i sitt hobbyrum med en massa ömtåliga småpryttlar och färgburkar och grejer...

    Kängu, råkade "outa" din hunds namn, om det var hemligt ber jag tusen ggr om ursäkt!

    Spånar vidare på gubbnamn till Korven... Hur gillar ni Astor?

  • sweetstreet

    nenne,
    sitter du med muffen pa puffen????


    Da blir det kasnke skumpa med rumpa....

  • Ore

    Om bilderna:

    Cicci: Sista kortet på Victor, i blå T-shirt, total Emil-varning med bus i blicken!

    Kängu: Vilka söta små vovvar du har!!!

    Piggelin: Lilla Amanda är ju bedårande med sitt lockiga hår!

    Sweet: Vilken supersöt klänning Lillskruttan har på näst sista bilden av de senast inlagda. Det är svåååårt att hitta söta flickklänningar som inte är rosa med rosetter och volanger, tycker jag... (Har två systerdöttrar och en svågerdotter...)

  • nennesjuttioåtta

    Sweetiepajsaren
    nä, det var inte jag som satt (det var ju jag som höll på att få en hårboll i *piip*, men som tur var hade jag handen i vägen.

  • FruCicci

    Mugglan: Ag pott träningen, så skaffade vi en liten potta i höstas/julas. Den har vi lekt med, och haft synlig sedan dess hemma... han fick börja med att lära känna den med lek o på den vägen är det. Han har ju lufta rumpan stund varje dag på kvällen, den har vi lagt tidigare och tidigare (eller han vill ta av sig blöjan tidigare nu själv) o så säger vi till honom att man kissar i pottan. Han har suttit på den och inget har kommit ett otal gånger och sen har han giviet vis gjort både 1+2 på golvet lika många gånger.
    I dag kissade han ner maken sida av sängen på morgonen, då sa jag bara till honom att det där måste du göra på pottan ju när du inte har blöja på dig, då gick han ut till sin potta som nu står i vardagsrummet för att vara lätt tillgänglig, o satte sig och kissade helt enkelt.
    Igår när han gjorde det fick han kramar och en belöning, något han tycker mycket om att äta i detta fallet en söt sak. I dag fick han bara uppmuntran och vi tömde tillsammans och klappade händerna och dansade lite Han tycker det är skitkul där av....
    Alla hittar nog sin grej...
    Jag vill att han ska sluta med blöja nu i sommar o hoppas han är helt torr till jul. Men vi får se, det kan bli bakslag när man får ett syskon.

    PÖKA på i kväll med!

  • FruCicci

    Ore, ja han är kanonlik Emil, vi ville nästan döpa honom till det. Men han föddes på min kusins sons födelsedag, poch kusinens son heter Emil, så det gick inte...
    Men han är en liten Emil med sitt vita hår och illblå ögon!

  • sweetstreet

    Cicci!
    GRATTIS!!!!
    Harligt att det gar sa bra med Victors pottraning!
    Hm, potty trained som man sager har...
    Jaja den dagen den dagen...
    det blir val sa smaningom. Men jag hoppas att det hjalper med dagiset. Manga sager att det gar bra nar de ar pa dagis for da vill de gora som andra barn och var tjej ar ju nastan yngst i sin grupp sa hon kommer sakert vilja "harma" de storre barnen sedan. Hoppas jag iallafall haha!

Svar på tråden Livets stora och små frågor