• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    Kollade precis in Victor - stora killen som åker skidor & allt Wow!

    En sak som slog mig när jag kollade in bilderna - Junilejon, Storasyrran, Nattson & Victory - vad blev det av dem?! Halå-å-å-å - var är ni

  • MSW
    Lapinette skrev 2009-05-05 13:50:22 följande:
    Telis - har varit förbi (när de visa lägenheter på vår gata) där jag hörde par som diskuterade just frågan om var man ska placera sina saker för det fanns ingen förvaring what so ever i lägenheten och självfallet var nästan allt urplockat så att den skulle se så stor ut som möjligt.
    Det är klart, sådana saker är juh bra om det finns i lägenheten(/huset/whatever)
  • MSW
    Piggelin1 skrev 2009-05-05 13:51:20 följande:
    Kollade precis in Victor - stora killen som åker skidor & allt Wow!En sak som slog mig när jag kollade in bilderna - Junilejon, Storasyrran, Nattson & Victory - vad blev det av dem?! Halå-å-å-å - var är ni
    Var det inte Nattson som inte kände sig välkommen, eller hur var det? (Var det BS som sa?)
    De andra vet jag inte..
  • Ore

    Sweet: Hmm, föredrar nog den svenska föräldraledigheten... Som är extermt generös, tycker jag...

    MSW: Öroninflammation låter inte skoj, att stå upp själv låter destor roligare. Fast kanske inte för er som får vara på helspänn...

    Lappis: och kram till dig, du kanske ligger litet efter i dina FET, men du har lika stor chans att lyckas!

    Piggelin och övriga: Jag kan nog bara vara med på lördagen, tyvärr. Maken låter mig inte slippa husjobb två dagar i sträck Och då passade lördagen bättre att vara borta.

    Muggles: Lunch imorgon, när och var? Någon annan som vill hänga på? Förhoppningsvis kommer jag sprudlande glad efter ett bra KUB-resultat

    Ego: Hade inskrivning i morse, gillar min BM

    Resten som jag

  • Piggelin1

    MSW, tack tack! Jättesvårt för mig själv att säga om vi är lika, men det stämmer säkert, känns som om det är flera som sagt det på sistone

    Precis Lappis - det jag tänkte med - städning, föänsterputs, ställa fram tofflorna när man kommer hem osv...

    Usch, min arbetsmoral är nere på minus idag, hemska mig...

  • MSW

    Ore: Det är roligt för oss också med sådana framsteg, men lite nervöst känns det juh ändå..

    Skönt att du gillar BM! Och lycka till med KUB!

  • Lapinette

    Funderade också på vart de andra tjejerna tagit vägen. Kanske hinner de inte hänga här lika mycket sen de fått barn?

  • Ore

    Oj, postade meddelande halvavslutat. Resten som jag skrivit i mina två inlägg som inte kom in (grrr) har jag tyvärr glömt...

  • Piggelin1

    Ore, hade jättegärna lunchat med dig, men har redan en annan lunchdejt inbokad...

  • MSW

    piggan: Nä, det är inte så lätt att se själv.. Är om man råkar på något kort på sig när man är lika..

Svar på tråden Livets stora och små frågor