• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    Telis - jättejättesuperduperkram för ngt som jag redan glömt vad det var

  • Telis
    sweetstreet skrev 2009-05-04 20:56:48 följande:
    Och du lade du upp alla bilder!Din toka!!!!!! DET var ju itne riktigt emninge. Nu komemr tradgalleriets vanner att bli helt uttrakade....
    Då får dom skrolla - det var ju helt omöjligt att välja bort något!
  • sweetstreet

    Eh Mugglan,
    men ville du itne att kaptenen skulle angora bryggan eller vad det nu var????
    Eller missupfattade jag hela snileslemsparet????

  • muggles

    Sweet: vi är inte alls uttråkade - vi har ju knappt fått se Ella innan (vi som inte har tid att följa din blogg iaf). Så du (el Telis) kompenserar väl för detta underskott Vilka otroligt vackra katter!!! Vad var det för ras igen?

  • Piggelin1

    Telis - jag har slarvat bort länken till albumet, kan du inboxa/maila den till mig - till yahoon?

  • FruCicci

    TELIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du är sååå hemlig
    GRATTIS i massor till ET, så fantastiskt roligt.
    Måste säga att det var de roligaste jag läst på länge i tråden! NU är det din tur.
    Lovar att inte fråga, men du får gärna fråga oss
    Kramar till dig gumman.

    Jag vill absolut ses i helgen. Koko, vad bra att du bokar. Jag kan tänka mig vad som! Bara vi ses och AM kan vara med en stund så vi får se Hektor.

    Mugglan- grattis till böj!
    Fan vad gött, pöka på nu.
    Den gången jag blev med Victor och denna bebise hade jag jätte ont vid just ÄL, nu sist gick jag tom till barnmorska (fattade inte att det var ÄL först - trodde det hade med aborten att göra).

    grattis till alla katter med!

    Har försökt läsa i kapp...
    Suttit i utbildnning på jobbet, fast totalt.... men nu är det inte många dagar kvar.
    Hade mitt sista externa möte idag och ska 'bara' göra lite till sen går jag i slutet av denna veckan.

    Maken kom hem med presentkort i paket idag för ansiktsbehandling och lite annat mys, så gulligt, han vill att jag ska varva ner.

    Mår bra, känner mig kanon stor bara... så inte något på g här inte.

    Liten, skönt att OP gick fint!

    Sweet, härligt att läsa allt du skriver. Från Ella till chefen och jobbbet och katten mm mm

    Ore, ha ha, drog på smilbanden när jag läste om systerdottern som berättade att mammas nya kille hade sovit över för pappa My God!

    nenne o nancy, så passande. Låter som hon funnit sin plats i ert hem nu!
    Spännande med sprutstart och Äp om 2 veckor

    BS, skönt att Iris mår fint, och att ni får en ny katt. Lycka till med magnetrönntgen, hoppas det går bra och att allt står rätt till.

    NU ska jag börja hålla tummarna för en massa av mina söta trådisar, sååååå roligt att det händer en massa nu
    Glädjer mig!

    Puss o kram från mig

  • muggles

    Sweet: jag syftade på hela den sk "Telisaffären" som jag nu har glömt vad den handlade om - Toblerone?!

  • sweetstreet

    Mugglan,
    TACK!
    De ar bada abyssinier.
    Och halvbrorsor. Samma pappa. Som ar extreeeemt social och gosig vilket som tur var arfts av bada tva!!!!

    Ja och det var ju urlange sedan jag uppdaterade ngt pa lilltjejen sa jo det blev en del bilder nu da....

  • Izzie

    Trist med alla sjukdomar och förkylningar som drabbar er BS! Hoppas verkligen att ni piggar på er snart!

    Sweet - Blir oxå nyfiken på mailet, men det är kanske för krångligt att beskriva?
    Hursomhelst tycker jag att det verkar vara ett bra råd att prata med mail-chefen först och din chef sen. Fast han kanske är involverad?
    Instämmer annars med Muggles ang trolig utv. fas för Ella. Hoppas det går över snart. Det är ju så jobbigt att inte kunna sova på nätterna.

    Vickan - Å nej! Du får inte gadda ihop dig med fegisen nu Ta varandra i hand och hoppa nu!

    Liten - Åh vilken mysig helg ni verkar ha haft! Var var ni?

    AM - Håller med om YES maskindiskmedel. Skitirriterande när alla sitter ihop och när man sen drar bort en, rinner den gröna geggan ut och kladdar ner både fingrar och de andra tabletterna... Det är rätt - på dom bara! Tala gärna om vad de sa sen...

    Lappis - Usch vad tungt att det går så lätt för vissa. Så himla orättvist. Hoppas det känns ok ändå när du träffar kompisen - det är ju trots allt inte hennes "fel" att hennes kropp verkar vara med på noterna...

    Ja, fy vilka jäkla kommentarer man kan få ang skaffa barn. Det är så man blir mörkrädd.

    MUggles - Kör hårt!

    Ego: Matildas första dag på dagis gick strålande! Hon var inte alls ledsen när maken lämnade och hon hade varit glad hela dagen. Ätit ganska dåligt men sovit bra. Så skönt! Hoppas det håller i sig!
    Däremot höll jag på att bli sen till min första dagishämtning. Tappade ljuddämparen på bilen så hela avgassystemet släpade i backen... Fick börja med att be "fröknarna" om lite rep så jag kunde binda upp helvetet så jag o M kunde komma hem... Suck.
    Tur att svärmor är i USA så jag kan låna hennes bil, för det fanns ingen tid på bilverkstaden förrän nästa vecka...

    Nähä, nu måste jag ut och hjälpa maken som kämpar med att få gräsmattan mossfri. Lycka till kan jag ju säga...

Svar på tråden Livets stora och små frågor