• Lyckli­ga83
    Äldre 21 Apr 08:48
    3283 visningar
    20 svar
    20
    3283

    Ledsen :-(

    hejsan allihop. är lite deprimerad idag.
    har alltid var smal i mitt liv och det jobbiga med det var att mamma hela tiden påpekade att jag behövde gå upp i vikt o sånt trams.och nu har jag blivit lite rundare hehehe, men så hände det en sak.Igår provade jag min brudklänning som har hängt hemma nu i 6 månader och märkte att mina lår har blivit större!!!:-O:-O:-O as jobbigt och gissa vad mamsen säger nu?? Just det,att jag har blivit för tjock.först skrattade jag bara eftersom jag hade ändå tänkt och träna lite mer inför den stora dagen,hade märkt på jeansen att det satt lite tajtare.Men idag vaknade jag lite deppig
    mamma är inte jobbig men denna gång sa hon det med en ton som gjorde mig ledsen

    behövde bara få skriva det. måste börja träna nu. Någon som har några tips på hur jag blir smalare runt midjan och låren.

  • Svar på tråden Ledsen :-(
  • planer­arbröl­lop
    Äldre 21 Apr 08:49
    #1

    Ut och spring!

  • shakyn­ose
    Äldre 21 Apr 08:51
    #2

    Utfallsteg är det bästa du kan göra för lår och rumpestump! Inte säkert att du blir smalare, det måste du liksom bli allover, men det skulpterar det området.

  • Kanilj
    Äldre 21 Apr 08:54
    #3

    Alltid tråkigt med sådana (onödiga) kommentarer, särskilt från någon som står en så nära.

    Jag är ett fan av morgonpromenader innan frukost, så det blir mitt tips.

    Lycka till!

  • Superä­lsklin­gen
    Äldre 21 Apr 09:08
    #4

    Hitta ett sätt att träna på som du tycker är roligt!

    Och glöm din mammas kommentarer! Tänk på hur fin du kommer vara i bröllopsklänningen!

  • Hammer­man
    Äldre 21 Apr 10:19
    #5

    Var glad att du kan träna. Själv massakrerade jag mina knän igår så jag lär väl inte kunna gå normalt på ett par månader...

  • Nezza
    Äldre 21 Apr 10:23
    #6

    Kickboxning. Skitbra träning för hela kroppen, men tonar ben, mage och sidor mycket i och med sparkarna.

  • MulleN­uh
    Äldre 21 Apr 10:24
    #7

    hehe så där har jag också alltid haft det med min mamma..
    Du är för MAGER!!!!

    Sen efter att jag fick första barnet så gick jag upp 40 kilo! Just det.. FYRTIO KIIILO!!!!

    Då sa hon bara: NU ser du frisk ut!

  • MulleN­uh
    Äldre 21 Apr 10:24
    #8

    men om du börjar med kickboxning eller liknande får du bara större lår..

  • Kickis
    Äldre 21 Apr 10:31
    #9

    Yoga, pilates och flowin (skitkul!) formar och stärker på ett "slank-görande" sätt. Och så lite löpning på det så kommer du vara snyggare än någonsin till bröllopet

    Lycka till!

  • Nezza
    Äldre 21 Apr 12:11
    #10
    MulleNuh skrev 2009-04-21 10:24:47 följande:
    men om du börjar med kickboxning eller liknande får du bara större lår..
    Absolut INTE! jag har tränat kickboxning i över 5 år och INGEN av tjejerna där har stora lår. MYT!
  • MulleN­uh
    Äldre 21 Apr 12:30
    #11

    Va skumt..


    Nezza skrev 2009-04-21 12:11:31 följande:
    Absolut INTE! jag har tränat kickboxning i över 5 år och INGEN av tjejerna där har stora lår. MYT!
  • Hammer­man
    Äldre 21 Apr 12:36
    #12

    När man sparkar är det väl snarare snabbhet man tränar upp. En bra spark är ju mer en snärt än en lång, tung rörelse.

    Ska du få stora lår ska du styrketräna.

  • Lyckli­ga83
    Äldre 22 Apr 09:10
    #13

    tack allihopa för tips och råd

  • Imma
    Äldre 22 Apr 09:14
    #14

    Vill bara flika in att all viktuppgång faktiskt inte behöver vara av ondo. Kanske vägde du för lite innan och din nuvarande vikt är med sund? Kanske är du inte för stor för dina byxor, utan byxorna ÄR faktiskt för små för dig?

    Mammor är experter på att säga knasiga saker. Träning är alltid bra, men kanske målet inte måste vara att bli smalare över låren?

    Okej, jag erkänner - jag vet ju ingenting om din situation, men vi behöver ofta öva oss på att helt enkelt vara nöjda med hur vi ser ut och inte leta efter fel.

  • CJ78
    Äldre 22 Apr 09:40
    #15

    Jag använder vibratonbälte fungerar jätte bra på mage å lår sen gå med stavar det ger resultat.
    //Stina


    Lyckliga83 skrev 2009-04-22 09:10:37 följande:
    tack allihopa för tips och råd
  • Troll1
    Äldre 22 Apr 09:43
    #16
    CJ78 skrev 2009-04-22 09:40:02 följande:
    Jag använder vibratonbälte fungerar jätte bra på mage å lår sen gå med stavar det ger resultat.//Stina
    [/citat]
    Kan du rek ngt som är bra?
    Kickis skrev 2009-04-21 10:31:57 följande:
    [citat]
    Yoga, pilates och flowin (skitkul!) formar och stärker på ett "slank-görande" sätt. Och så lite löpning på det så kommer du vara snyggare än någonsin till bröllopet Lycka till!
    Vad är Flowin?
  • Troll1
    Äldre 22 Apr 09:45
    #17

    Blev lite skumt där...
    Jag frågade Kickis vad Flowin var...

    ...och CJ78 om hon kunde rek ett bra bälte som fungerar?

  • CJ78
    Äldre 22 Apr 09:48
    #18

    Hej Troll1!
    Ja jag köppte mitt vibratombällte på ellos dem fungerar jag har själv gått ner massa centimerer runt mage lår å rumpa så den kan jag varmt rekomendera...


    Troll1 skrev 2009-04-22 09:45:14 följande:
    Blev lite skumt där...Jag frågade Kickis vad Flowin var......och CJ78 om hon kunde rek ett bra bälte som fungerar?
  • Troll1
    Äldre 22 Apr 09:52
    #19
    CJ78 skrev 2009-04-22 09:48:22 följande:
    Hej Troll1!Ja jag köppte mitt vibratombällte på ellos dem fungerar jag har själv gått ner massa centimerer runt mage lår å rumpa så den kan jag varmt rekomendera...
    Tack för tipset!
  • CJ78
    Äldre 22 Apr 09:54
    #20

    så lite så men kolla på halens å lite så där åxå kan variera på pris ler


    Troll1 skrev 2009-04-22 09:52:50 följande:
    Tack för tipset!
Svar på tråden Ledsen :-(