• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-02-07 13:20:48 följande:
    Skönt att höra. Då kan man alltså välja ett par föräldrar som är smalare och snyggare. Det låter tryggt...

    Just ja, den leken hade jag glömt. Brukar man inte matcha den med "pricka bartendern" också? Har för mig det.
    Absolut, och framåt småtimmarna är det alltid kul att leka "Sätt kragen på prästen"
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2012-02-07 13:24:01 följande:
    Och stolan har samma mönster som de små käcka flaggorna? Eller är det Ronald Mc Donald på den?
    Stolan är ett plagg med historia, därför har jag lyckats få tag i ett exemplar med den gamle käre Ham-burglar. Brudparen brukar få något nostalgiskt i blicken då.
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2012-02-07 13:26:07 följande:
    Är det ketchup som gäller istället för mull på drive-thru funeralen?
    Nix, riven ost.
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-07 13:44:38 följande:
    Absolut, och framåt småtimmarna är det alltid kul att leka "Sätt kragen på prästen"
    Hör det till att man fyller prästen med nattvardsvinet före eller efter leken?
  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-02-07 13:49:15 följande:
    Hör det till att man fyller prästen med nattvardsvinet före eller efter leken?
    Det bästa är ju före leken, då blir kragen svårare att få på och lekmomentet lustigare.
  • Soldemor
    Kjell Präst skrev 2012-02-07 13:46:43 följande:
    Nix, riven ost.
    Och hur säger man då?  Av ko är du kommen? Hm, måste man få ta reda på i förväg om osten är gjord på ko- eller getmjölk?

    Kommer detta att finnas med i nya handboksförslaget?
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-07 13:46:26 följande:
    Stolan är ett plagg med historia, därför har jag lyckats få tag i ett exemplar med den gamle käre Ham-burglar. Brudparen brukar få något nostalgiskt i blicken då.
    Jag såg en präst som hade en stola med Birdie The Early Bird också. Den matchade hennes Ronald McDonald-peruk jättebra Skrattande
  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-02-07 13:51:06 följande:
    Jag såg en präst som hade en stola med Birdie The Early Bird också. Den matchade hennes Ronald McDonald-peruk jättebra Skrattande
    Ah, det är min kollega. Hon är prästvigd för Karlstad stift.
  • Soldemor
    Chicita skrev 2012-02-07 13:51:06 följande:
    Jag såg en präst som hade en stola med Birdie The Early Bird också. Den matchade hennes Ronald McDonald-peruk jättebra Skrattande
    Jag använder bara peruken när det är röd som är liturgisk färg. De på McD vill inte tillhandahålla lila, vita eller gröna peruker, dålig respekt mot bruden!
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?