• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • lillkråkan

    Ja det förstås....hmmmm tänk......ja konstgräs men det blir inte lika mjukt som mossa så kanske dubbla lager skulle ordna till det. Men sen är det den härliga vilda doften av fuktig mossa som kommer att saknas med det kan man kanske ordna med wunderbaum.
    Vad tror ni om gästerna står och viftar med sådana lite diskret när vi skrider in i kyrkan och älgen/prästen skulle kunna ha några extra sådana i sin krona. Vad tror ni eller är det helt otänkbart?


    Aleta skrev 2009-04-16 09:43:07 följande:
    Vill bara varna för att mossa är fuktigt och fastnar under skorna! Jag rekommenderar att ni köper (eller lånar från närmaste fotbollsklubb) sådant där gräs som man bara rullar ut. Jättepraktiskt och så kan man lätt återanvända det eller sälja till nästa brud.
  • Ore

    O ja, och sedan barrkonfetti efter vigseln. Låter som en trendsättare, och väldigt mycket eko-tänk i det!!!

  • Kjell Präst
    lillkråkan skrev 2009-04-16 10:39:33 följande:
    Ja det förstås....hmmmm tänk......ja konstgräs men det blir inte lika mjukt som mossa så kanske dubbla lager skulle ordna till det. Men sen är det den härliga vilda doften av fuktig mossa som kommer att saknas med det kan man kanske ordna med wunderbaum.Vad tror ni om gästerna står och viftar med sådana lite diskret när vi skrider in i kyrkan och älgen/prästen skulle kunna ha några extra sådana i sin krona. Vad tror ni eller är det helt otänkbart?
    Inom Stockholms stift har vi ett uttryck för detta, nämligen "Wunderbaum-vigslar". Dessa har ju ökat enormt nu sedan det var premiär på Kanal 5:s nya bröllopssatsning "Du, jag, älgen och en Wunderbaum" (Torsdagar 21.30). Nu har det tyvärr förekommit vid några tillfällen att fåglar har ätit upp Wunderbaumarna vars doft sedan har spridit sig i kroppen och dödat fåglarna. Därför avråder jag bestämt från denna typ av vigsel.
  • Imma

    Jag tittade på "Du, jag, älgen och en Wunderbaum" i torsdags och jag tyckte inte att det var så bra som jag hade hoppats på. Det kändes inte alls som att alla de där grejerna kan ha rymts i den tighta bröllopsbudget som de ändå hade.

    Jag funderar på om Stockholms stift kan ha gått in och sponsrat både älg, kyrkflyttning och wunderbaum?! Dåligt att de inte säger det i såna fall. Snacka om att lura folk.....

    Kjell Präst skrev 2009-04-16 11:54:36 följande:


    Inom Stockholms stift har vi ett uttryck för detta, nämligen "Wunderbaum-vigslar". Dessa har ju ökat enormt nu sedan det var premiär på Kanal 5:s nya bröllopssatsning "Du, jag, älgen och en Wunderbaum" (Torsdagar 21.30). Nu har det tyvärr förekommit vid några tillfällen att fåglar har ätit upp Wunderbaumarna vars doft sedan har spridit sig i kroppen och dödat fåglarna. Därför avråder jag bestämt från denna typ av vigsel.
  • Kjell Präst
    Imma skrev 2009-04-16 12:06:50 följande:
    Jag funderar på om Stockholms stift kan ha gått in och sponsrat både älg, kyrkflyttning och wunderbaum?!
    Det enda jag vet är att man i vissa församlingar byggt särskilda älggarage med plats för fem älgar. Det skulle ju kunna tolkas som att sponsring förekommer, men bevis är det ju inte.
  • Kjell Präst
    MulleNuh skrev 2009-04-16 12:24:38 följande:
    Ska fråga MIN präst på tisdag om detta med älgar..
    Men är inte din präst en älg?
  • MulleNuh

    Nej men han har visst funderat på att konvertera...

    Kjell Präst skrev 2009-04-16 12:25:28 följande:


    Men är inte din präst en älg?
  • Kjell Präst
    MulleNuh skrev 2009-04-16 12:29:51 följande:
    Nej men han har visst funderat på att konvertera...Kjell Präst skrev 2009-04-16 12:25:28 följande:
    Heter det inte horn-vertera när det är en präst som blir älg?
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?