• Skruttis 82

    Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.

    Själv e det bestämt att vi ska gifta oss hösten 2010 men datum eller något annat är inte bestämt än. Men med tiden så kommer förhoppningsvis det vara bestämt. Vi får hoppas det i alla fall.

    Skruttis 82 Hösten 2010

  • Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.
  • sindri

    vi gifter oss 7 augusti men de rullar på bra med planeringen

  • sindri

    vi kör nått mitt i mellan bröllop men vi har så stora släckter som vi umgås med så de blir ändå ett hyfsat stort bröllop med 60 -70 gäster men de blir nog bra de är ju rättså lång tid kvar att spara pengar.

  • ullis33

    Vi skall förmodligen ha festen på ett ställe där man måste ta deras mat,de har utskänkningstillstånd och tar 1/2 priset i baren mot om man ute på en pub eller bar.(ca 25kr för vin och 20 för öl ,drink ca 30 kr)
    Hyran är 1000kr och buffe ligger på ca 220kr/person, sedan kommer personalkostnad på det och att de fixar linnedukar,ljustakar,dukar upp borden m.m
    känns som ett bra ställe,så slipper man tänka på en resa till tyskland m.m
    Skruttis 82 skrev 2009-02-03 21:33:48 följande:


    Någon som har funderat på maten? Vad ska ni bjuda på och hur mycket pengar lägger ni på mat och dricka? Var köper ni dricka? Funderar på om vi ska fixa allt själv eller ha det på ett ställe där man får allt och betala en större summa. Rätt skönt och slippa allt besvär.
  • ullis33

    Vi kommer bli 55-60 gäster.
    Budgeten ligger på 60 000kr. Varav mat och dryck blir ca 25 000-30 000kr.

  • Skruttis 82

    En annan fråga? Måste man ha dessert? Eller man kan ha tårtan där och typ kaffe?

    Vad lägger ni pengarna på? Mat kläder? eller på dekorationer och sådant smått pims.....

    Har börjat göra ljusstakar till borden.....

  • Augusti2010

    Man måste inte ha dessert. Men vi kommer att ha trerätters, och sedan tårta och kaffe i ett annat rum i anslutning till dansen, mest för symboliken med tårtskärandet... Vi var också inne på att ha tårtan som typ dessert, men kom fram till att vi ville ha en sittande trerätters. Tårtan däremot kan mest bli överstökad, eller lite valfritt. Den kommer att intas på festvåningen, så de som vill kan skippa tårta och gå direkt på baren och dansen, men gamlingar och andra kan i lugn och ro gå och sätta sig i nån av salongerna och äta tårta och dricka kaffe.

    Våra pengar går till största delen till mat och vigselring. Dricka och lokalhyra är också hyfsat stora utgifter. I övrigt försöker vi vara ekonomiska. Jag vill t.ex. bara att typ tre kallor som brudbukett, och behöver då inte ens köpa en "brudbukett".

  • MissKitten

    Hoppar gärna in i den här tråden. Är också skåning med sikte inställt på September 2010. Är precis i startgropen av planering och har precis börjat jaga efter lokal. Vilket projekt det är! Vi ska ha en borglig vigsel och letar efter ställen som kan fungera i September. Någon som kanske till och med har tips för nordvästra skåne? ;)

  • Linabullar84

    Hej!

    Vi har rätt nygligen bestämt att vi ska gifta oss den 3 aug 2010 :) *hihi* Men det råder totalt djungel för mig och vi har inte börjat planerar något mer än VART och NÄR vi ska gifta oss.. Killen är seg. vad annars :S Jga har 1000 frågor och vet inte ens vilken ända jag ska börja i. Men en stor fråga för mig är... NÄr ska man börja planera på riktigt? Är ju ändå långt kvar till Aug 2010.

  • ettem

    Vi har precis börjat tänka på bröllop i oktober 2010, och jag tänker nog inte göra nåt mer än en budget och börja spara innan oktober i år; då är det ett år kvar och med tanke på att oktober inte är en populär bröllopsmånad så lär det knappast vara svårt att hitta lokal/frisör/fotograf och allt annat som skall bokas, så ett års planering (och ett och ett halvt års fundering...) borde räcka mer än väl för oss!


    Linabullar84 skrev 2009-02-04 21:38:49 följande:
    Hej!Vi har rätt nygligen bestämt att vi ska gifta oss den 3 aug 2010 :) *hihi* Men det råder totalt djungel för mig och vi har inte börjat planerar något mer än VART och NÄR vi ska gifta oss.. Killen är seg. vad annars :S Jga har 1000 frågor och vet inte ens vilken ända jag ska börja i. Men en stor fråga för mig är... NÄr ska man börja planera på riktigt? Är ju ändå långt kvar till Aug 2010.
  • Skruttis 82

    Linabullar84: Har samma fråga som dig. När ska man börja planera?

    Hur går det till efter kyrkan? Ska det stå i programmet hur dagen kommer se ut? Ska man skcika "save the date" kort? Ska maten stå med på inbjudan? Vid vilka tidpunkter brukar man äta och så om man har eget (alltså inget ställe som fixar allt)? E det toastmastern som brukar hålla i allt vad gäller tal och liknande?

    Usch det blev många frågor... Hoppas någon kan ge mig svar.

Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.