• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

    Dolly
    Jag fick ett sent MF i vecka 20 och fick ett läkarintyg på att jag skulle få ett UL v 12 under nästa graviditet och behövde inte betala något extra för det. MVC var inte så glada och hade svårt att ge mig en tid så jag åkte till grannstaden istället och fick ett UL på sjukhuset. (kvinnokliniken)
    Betalade endast för bilderna på lillebror.

  • Grodan12

    Låter ju jättebra Nenne! Kanske bäst att testa som du säger, bara för att vara säker...

  • Lapinette

    nenne - vad härligt att du får starta bums!

    ego - har nu vaknat igen! Får inte sova mer för då lär jag sitta uppe på BT hela natten.

  • Mrs  B

    Tror att Malte kan bilda grupp med Iris snart när det gäller olyckor......

    Idag har vi varit och kollat Max ögon hos en optiker i grannstaden (vårt bvc har visst samarbete med en optiker där) och det gick bra. Max har ett litet brytningsfel men förhoppningsvis växer det bort. Ska tillbaka i höst för att kolla upp det vidare.
    Han hade lite svårt att sitta still som vanligt och det uppmärksammade optikern, som dessutom påpekade det många gånger om. Hon var helt slut när vi gick därifrån, vad tror du att jag är då sa jag tillbaka.

    Sen åkte vi vidare till ett Kulturhus för att träffa en kompis och hennes son. Gick jättebra till en början, men sen brakade det loss som vanligt men nu handlar det inte om MAX, om ni hade gissat det. ?????

    Vildingen på hal is ska jag numera kalla Malte......
    1. Trillade och slog i huvudet i golvet!
    2. Trillade i golvet och fick en stol över sig.
    3. Trillade i en "mjukispool" med napp i munnen och blodet sprutade ut.
    Resultat = Vi fick åka till Tandläkaren för en undersökning på vägen hem.
    Som tur var var det inte tänderna iaf, något i tandköttet hade fått sig en smäll, troligen pga nappen.

    Väl hemma skrek pojkarna i kapp i ca 15 min.
    Max för att jag sänkte musiken och Malte pga smällen i munnen och att han inte hade sovit på hela dagen.

    Nu äntligen står middagen i ugnen och Malte sover. Puhhh

  • Mrs  B

    Lappis
    Vad är det som händer egentligen????? Någon vettig förklaring???

    Nenne
    Hoppilihopp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hej vad det går....

  • nennesjuttioåtta

    MrsB
    OMG, Boka en spahelg du med! Utan familjen (så får maken försöka hänga med i svängarna lite, mooohahahah) Låter som en otroligt jobbig dag, för er alla tre!

    Lappis
    Välkommen upp, hur mår du nu?

  • nennesjuttioåtta

    Woooaah jag är helt stissig! Nu jäklar ska här bakas!!!!

  • DollyLolly

    Ok ska kolla men spelar egentligen ingen större roll, vill bara kolla till vilket pris som hellst nästan.
    Har du fått ett mf eller flera?

    Mrs B skrev 2009-02-02 16:21:51 följande:


    DollyJag fick ett sent MF i vecka 20 och fick ett läkarintyg på att jag skulle få ett UL v 12 under nästa graviditet och behövde inte betala något extra för det. MVC var inte så glada och hade svårt att ge mig en tid så jag åkte till grannstaden istället och fick ett UL på sjukhuset. (kvinnokliniken)Betalade endast för bilderna på lillebror.
  • Mrs  B

    Nenne
    Jag och kompisen pratade faktiskt om en spa helg, men hon gifter sig snart så det tror jag inte händer tillsammans, men jag är inte den som inte kan åka själv....
    Hade verklige behövt komma iväg, men det får nog vänta tills hockeysäsongen är slut.

    Om inte någon vill ställa upp som barnvakt???????

  • Mrs  B

    Dolly
    1. Storebror född dec 04
    2. Sent mf, pojke, feb 07
    3. lillebror jan 08

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare