• MalanMicke

    Sommar/romantiskt tema?

    Vi hade tänkt att ha sommar/romantik som tema eftersom vi gifter oss på sommaren. Någon som har några förslag på färger man kan använda sig av eller andra fina förslag på vad man kan dekorera med eller vad som helst så är det bara skriva!Vi välkomnar alla ideer!!

    Bröllopsmässa i helgen så då lär vi väl få lite bra ideer och tips också! Funderar på att ha rosa, vitt och ljusgrönt allafall. Älskar ju rosa och karln ville gärna ha ljusgrönt. Men är det sommartema så kan ju alla sommarens glada färger passa, svårt att "sätta stopp" någonstans.

  • Svar på tråden Sommar/romantiskt tema?
  • lecaroline

    Jag ska ha mörkröda och vita rosor då våra färger är vinröd, silver/grå och vit.

  • MalanMicke

    mmm röda rosor och vita är ju super fint och romantiskt. Vad har ni tänkt att ha på borden som dekoration??

  • lecaroline

    Det finns ju inte så mycket vinröda blommor och växter. Men om jag får tag på krokus så ska jag ha det och sedan tänkte jag sätta små buskar i kruka som jag sedan sprejar i vinrött. De ska vara lite i olika höjder, högst på mitten och sedan eba ut åt kanterna.. Tror det blir bra..?!

  • MalanMicke

    Ja det kan nog bli riktigt fint! Måste bara skicka vidare min sida som jag fick av Rosesarered!!! www.projectwedding.com/

    För alla som har ide´torka! =) här finns HUR mycket fint som helst! TACK igen!

  • VIP En som vet

    Hej.

    Om du vill har svårt att bestämma dig och inte riktigt vet....

    Tänk såhär....

    Om du kan dela in bröllopet i olika delar....Blir ex en suprise för gästen att det händer något mer.Ex rött och rosa i brud bukett, kyrka, inbjudan mm

    Festlokal dukning i ex bara vitt med röda rosor och rosenblad. Vita menyer, stolsöverdrag etc...

    För att ex vid bar och dans gå tillbaka till rosa och rött blandat.

    Våga ta ut svängarna.

    VIP

  • MalanMicke

    Ja det har du rätt i "VIP" det var en bra ide´! För just röda rosor är ju så fint att ha som grund vad gäller utsmyckning av borden!

  • SochK

    Vi ska ha rött-rosa-vitt som färgtema! Skulle vilja få tag på röda/rosa rosblad. Konstgjorda alltså. Nån som vet?
    Vi gifter oss den 8/8-09

  • lecaroline

    Tradera.. Kanske


    SochK skrev 2009-02-17 12:42:31 följande:
    Vi ska ha rött-rosa-vitt som färgtema! Skulle vilja få tag på röda/rosa rosblad. Konstgjorda alltså. Nån som vet?Vi gifter oss den 8/8-09
  • MalanMicke

    Ja på tradera finns det massa billiga "storpack" med rosblad i olika färger!Jätte billigt också!

  • lecaroline

    Finns inga på Ullared i alla fall. Inga vackra pärlor eller nått. En massa ljus som vanligt!!

  • nni

    Hej!
    Vi ska ha rosa, grönt i mjuka toner samt vitt. Gifter oss nära en strand och lokalen ligger ett tiotals m från standen. Tanken är romantiskt och intimt. Vad ska man ha för dekorationer?? Tänkte mig "sommarblommor" som blommar i juni...?
    Ska själv ha enkel bukett med rosor, grönt och liljor. Hrm.
    E mina tankar iaf på just nu

  • lecaroline

    Jag hoppas att våra rosor blommar i slutet av maj så har vi löst väldigt mycket där i dekoration..

    nni Hängbjörk kanske klippa och lägga på bordet??

  • nni
    lecaroline skrev 2009-02-27 10:50:02 följande:
    Jag hoppas att våra rosor blommar i slutet av maj så har vi löst väldigt mycket där i dekoration..nni Hängbjörk kanske klippa och lägga på bordet??
    Hmm, tack för tipset!
  • Luucie
    lecaroline skrev 2009-02-27 10:50:02 följande:
    nni Hängbjörk kanske klippa och lägga på bordet??
    Kolla bara så folk inte är döallergiska mot det...min sambo skulle få sitta och snora i soppan hela middagen igenom
  • nni
    Luucie skrev 2009-02-27 10:57:44 följande:
    Kolla bara så folk inte är döallergiska mot det...min sambo skulle få sitta och snora i soppan hela middagen igenom
    Sant!! Usch då... det e inte värt det nej. Får kolla upp sådant...men tror ingen är pollenallergisk eller allergisk mot björk. Fast man vet aldrig.
Svar på tråden Sommar/romantiskt tema?