• Pentan

    CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

    Nytt försök!

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • MinSoulmate

    Hej igen! Va skojj med så snabba svar!
    Jaa, jag kan tänka mig att det är tuffare att gå ner nu eftersom jag väger ca 62..men vafasen,har ju inte en ända muskel,haha, så allt e fett..typ. Men jag förstår, det är nog så individuellt vad det tar tidsmässigt,mnga faktorer som spelar in.. Jag får hoppa över mjölken i kaffet då, inte hela världen. Svårt som attans att få ner vattnet bara, men vad jag förstr så e det jätteviktigt att dricka..Normalt dricker jag inget vatten alls om dagarna, jojo jag vet,det e så idiotiskt men har aldrig gjort det.Nu har vi köpte en sodastream vilket gör det liiite lättare att få ner vatten, men huh jag tycker det e så äckligt..men jag gör mitt bästa. Hur mkt tror ni är minimumför att hela processen ska funka, e det 3-4 liter per dag eller?

  • Duchess

    *kikar in*
    Jag ska börja om med Cambridge igen imorgon. Kommer att köra kombinerad kur, dvs två Cambridgemål samt ett mål mat med extremt lågt kolhydratinnehåll (så att jag inte förstör ketosen). Det har funkat bra tidigare. I somras gick jag ner 4 kg på 10 dagar. Nu är målet 10 kg på 2 månader. Jag har iofs ingen absolut deadline, men det funkar bättre när jag sätter lite press på mig själv

  • cbk09

    Vill hälsa er nya välkomna hit!! :)

    Tokstolla

    Jag e helt med dig på att INTE ge upp nu!!
    Men det är tufft och jag måste verkligen anstränga mig just nu för att inte ge upp om ren kur.
    Hoppas på att motivationen kommer tillbaka när jag hamnar i ketos igen, att det ska kännas lättare!
    Har ju antecknat viktnedgången, hur måttbandet minskat, hur mycket vatten jag druckit, och motion(vad,hur,när)innan jag avbröt ren kur och ska denna gången ändra en hel del och utöka sen jämföra resultaten.
    Det är för tillfället min sporre just nu!! E så jäkla nyfiken över mina resultat och tänker ofta "om jag hade gjort på de viset" osv....
    Så det innebär 26 dagar ren kur till iaf :)
    Tar en bit i taget, annars kommer jag ge upp, får jag resultat jag är nöjd med kanske det finns motivation att fortsätta ett tag till.
    Så nu jäklar kämpar vi allihop!!

    *styrkekramar*

  • 1augusti2009

    Tokstolla

    Vad snäll du är dina ord värmer såååå mkt.
    Ja visst e det tufft, begravningen var igår, men skulle jag nu misslyckas med CK skulle det ju inte finnas ngt positivt, det känns så iaf. Det är nog därför jag är mer beslutsam än någonsin att klara mina 18 v på ren kur.

    Visst har annat i mitt liv som är helt underbart som min sambo och dotter, men som det är nu så orkar jag ju inte leka med henne på samma sätt som jag kommer att göra när allt FETT är borta

    Ja just det har ju varit och vägt mig idag

    4 veckor: -10 kg

    Hoppas ni alla där ute har en toppen söndagkväll,
    kram kram!

  • MinSoulmate

    Hehe..nu fnissar säkert litegrann, men YIIIPII min första dag är avklarad!! Eftersom jag aldrig testat ren kur är jag stolt över "det lilla", måste man ju va!

    Jag har förstått att man nog måste mentalt ställa in sig på att dag 3,4 kan bli tröskeln till att det sen förhoppningsvis går lite lättare, va det så för er med?, Ngt särskilt man ska tänka på som ni tycker man bör känna till?

    Shit vad ni e duktiga, jag blir så himla peppad bara av at läsa om era prestationer, vilka bruttor!!

    Nu ska jag pimpla lite mer vatten, det är svårt..
    Sleep tight!

  • Tokstolla

    Duchess: Hej och välkommen! Om du bara ska ta 2 CBKpåsar/ dag rekommenderar jag att du äter mitt val kvinna så att du verkligen får i dig allt du behöver

    1augusti2009: 10 kg!? Grymt! Bra jobbat!

    Pentan: Ja, vad ska man säga om dina prestationer förutom att de är urläckra som vanligt Du är liksom det säkra kortet

    Cbk09: Berätta gärna för oss om dina ändringar och vad du märker för skillnader i vikt, humör mm. När motivationen lackar är det skönt med envishet och det låter som om du har lite iaf

    MinSoulmate: Första dagen är inte kul men man känner sig så duktig och det är precis vad du varit. För mig var dag 5 värst men det är ovanligt. De flesta talar om dag 3.

    Hujjedamejj, Milosmamma och resten av våra nykomlingar: hur går det för er? :-8

  • Duchess

    Ja, jag har ätit någon slags vitamintillskott tidigare under CK-perioderna. Eftersom jag också äter ett mål mat (med protein, grönsaker och fett) så får jag ytterligare näring samtidigt som jag behåller ketosen. Men vitaminer är aldrig fel


    Tokstolla skrev 2009-02-02 01:05:24 följande:
    Duchess: Hej och välkommen! Om du bara ska ta 2 CBKpåsar/ dag rekommenderar jag att du äter mitt val kvinna så att du verkligen får i dig allt du behöver
  • 1augusti2009
    MinSoulmate skrev 2009-02-01 22:39:21 följande:
    Hehe..nu fnissar säkert litegrann, men YIIIPII min första dag är avklarad!! Eftersom jag aldrig testat ren kur är jag stolt över "det lilla", måste man ju va!Jag har förstått att man nog måste mentalt ställa in sig på att dag 3,4 kan bli tröskeln till att det sen förhoppningsvis går lite lättare, va det så för er med?, Ngt särskilt man ska tänka på som ni tycker man bör känna till?Shit vad ni e duktiga, jag blir så himla peppad bara av at läsa om era prestationer, vilka bruttor!!Nu ska jag pimpla lite mer vatten, det är svårt..Sleep tight!
    Grattis till dag 1 och Lycka till
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!