• VINTERBRUD 090214

    Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

    Här fortsätter vi att surra om ditten o datten.

    Tänk att när denna tråd går ut, så är vi gifta.

  • Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!
  • 090214

    Igår färgade jag håret, fixade bryn å var å gjorde provsminkning Kanonnöjd!! Idag på morgonen har jag varit iväg å gjort naglar (jättesvårt att skriva nu hehe..) Idag blir det å sitta m festprogrammet å ikväll kl. 18 är det genrep i kyrkan.
    Tack för alla tips ang hur man fäster ihop festprogr.!!

    Ja kom ihåg nu tjejer.. ANDAS, ANDAS, ANDAS.. Det kommer att bli kanonbra!!

  • VINTERBRUD 090214

    har införskaffat druvsocker som jag tar med till kyrkan o knaprar lite på innan, sen tänkte jag ha en vattenflaska med mig in till sakristian. Så man kan ta lite både innan o efter för jag tror man kan behöva det.

    Idag har jag gjort festhäftena helt färdiga så skönt.
    Nu måste jag bara göra vigselprogrammen.
    Någon som har tips på hur man gör, (fick nämligen hjälp med festprogrammen). Men tänkte försöka mig på vigselprogrammen själv.
    Har gjort dom färdiga i Wordpad, men vill ha dom på ett vikt a4 på bredden liksom.
    Har ett program som heter publisher(eller nåt. Ve någon hur jag ska göra då?

    Meretith- fy för magsjuka hoppas ni andra klarar er.
    Jag är hemma denna vecka så vi håller lillflickan hemma.
    Den stora går ju i skolan så hon måste ju dit.
    magsjuka är min skräck.

    Igår blev vi intervjuade av vår tidning så vi kommer vara med på lördag i tidningen. Hm lite roligt men samtidigt spännande. Har fått läsa texten men inte fått se några bilder. Har hållt detta hemligt för de flesta så det blir en liten överraskning. (det är nämligen så att mammas bästa väninna jobbar på tidningen och då får man ju ställa upp på diverse).

  • leva1000

    Hej alla!

    Vi skall också gifta oss på lördag. Vad duktiga ni är alla - fick massa tips här! Så här har vi bestämt.

    Vigsel:
    Ingång: Änglagård
    Psalm1: En vänlig grönskas rika dräkt med vintertexten
    Solo: Morning has broken
    Solo: Så skimrande var aldrig havet på klarinett
    Psalm2: Amazing grace psalm på engelska
    Psalm3: Den blomstertid nu kommer med vigseltexten
    Utgång: Boeves psalm

    Sedan skall vi till en lokal och äta sill och nubbe till förrätt, fisksoppa med rödvin till huvudrätt och sist spettekaka till bröllopstårta.

    I kyrkan skall vi ha psalmblad så ingen sitter och läser och bläddrar i ngt program när vi vigs. All uppmärksamhet på oss!

    Under middagen har vi gjort ett program där alla gäster förklaras och varandra släktskap reds ut, samt maten presenteras.

    Vi skall duka som i en solfjäder, med beige dukar, vitt porslin, vita och blå band runt vita handdukar som servetter och blå placeringskort med silvertext. I taket skall vi hänga vitt tyg ner för pelarna och häfta fast det i bågar mot väggarna.

    På bordet skall vi ha murgröna och höga vita ljus.

    Det känns som vi har glömt saker, men vad kan det vara? HJälp!!!
    Klänningen är köpt och skorna är provade min blivande har ny kostym, vi skall laga all mat själva för att spara pengar och trycka saker som skall tryckas på ett tryckeri för det var jättebilligt!

    Kan ni komma på ngt?

  • leva1000

    Ett tips om program och så kan vara att knyta tjärband runt programmet, det luktar gott och är mycket billigt samt lite strävt.

    VINTERBRUD: I Powerpoint kan man på utskriftformat säga precis hur man vill att det skall se det dokument man skapar.

    Om du vill ha liggande A4 så skriver du bara in det. Jätte käckt. Vi skall ha ett vikt stående A4 program. jag kan skicka det om du vill.

  • VINTERBRUD 090214
    leva1000 skrev 2009-02-10 16:20:22 följande:
    Ett tips om program och så kan vara att knyta tjärband runt programmet, det luktar gott och är mycket billigt samt lite strävt.VINTERBRUD: I Powerpoint kan man på utskriftformat säga precis hur man vill att det skall se det dokument man skapar.Om du vill ha liggande A4 så skriver du bara in det. Jätte käckt. Vi skall ha ett vikt stående A4 program. jag kan skicka det om du vill.
    Ja det vore jättesnällt om du vill skicka.
    sara.rooswall@hotmail.com
  • Vargtassa

    Ska sätta mig och fixa med bordsplaceringsskylten nu.. I morgon är det nagelfixardags Det börjar dra ihop sig! Ska prova klänningen en sista gång på torsdag, hoppas den sitter som handsken annars skulle hon sy om den på fredagen.. Snacka om sista sekund..

  • 090214

    Sååååååå arg............ Ramlat å gjort illa ryggen!! Jag har inte tid att ha ont nu!!!!!!!!!!!!

  • Prommis
    090214 skrev 2009-02-10 20:52:08 följande:
    Sååååååå arg............ Ramlat å gjort illa ryggen!! Jag har inte tid att ha ont nu!!!!!!!!!!!!
    nej! hoppas det går över fort.

    Hoppas alla klarar sig från att bli sjuka! På dotterns dagis går det vattkoppor! Jag hoppas vi INTE har prickiga barn på lördag!

    Någon som har tips på nåt kul att ha i fest programmet. Lite värdelöst vetande eller så????
  • Alla Hjärtans Dag

    Värdelöst vetande om 14 Feb.. (Kanske lite kul för någon)


    Hänt samma dag - olika årtal i historien 2005 -  Den här dagen avlider Sixten Ehrling, svensk dirigent. 2005 -  Den här dagen avlider Rafik Hariri, Libanons premiärminister 1992-98 och 2000-04 (mördad). 2004 -  Den här dagen avlider Marco Pantani, italiensk tävlingscyklist. 2003 -  Den här dagen avlider fåret Dolly, det första klonade djuret. 2002 -  Den här dagen avlider Nándor Hidegkuti, ungersk fotbollsspelare. En av spelarna i det klassiska ungerska laget från början av 1950-talet (en av lagkamraterna var den världsberömde Puskas). 2000 -  Revyförfattaren och TV-underhållaren Hagge Geigert avlider, 74 år gammal. 1995 -  Den här dagen avlider Leif Reinius, svensk arkitekt. 1992 -  EG och EFTA undertecknar EES-avtalet. 1992 -  Den här dagen undertecknas EES-avtalet av EG och EFTA. 1989 -  Den här dagen utfärdade Irans dåvarande ledare, Ayatolla Khomeini, en fatwa mot den indiskfödde brittiske författaren Salman Rushdie. Den islamska dödsdomen berodde på att boken Satansverserna uppfattades som blasfemisk. Fatwan är nu hävd. 1989 -  Den här dagen placeras de första 24 satelliterna för GPS i omloppsbana. 1982 -  Den här dagen kantrar den kanadensiska oljeplattformen Ocean Ranger och 84 personer omkommer. 1978 -  Den här dagen patetenterar Texas Instruments det första "micro on a chip". 1975 -  Den här dagen avlider P. G. Wodehouse, författare. 1967 -  Den här dagen föds Calle Johansson, svensk ishockeyspelare. 1959 -  Den här dagen föds Renée Fleming, amerikansk operasångerska, sopran. 1952 -  Denna dag inleds vinterolympiaden i Oslo. 1951 -  Den här dagen föds Kevin Keegan, engelsk fotbollsspelare. 1950 -  Den här dagen avlider Karl Guthe Jansky, amerikansk fysiker. 1944 -  Den här dagen föds Ronnie Peterson, svensk racerförare i Formel 1. 1944 -  Den här dagen föds Alan William Parker, brittisk filmregissör. 1941 -  Den här dagen föds Lars Passgård, svensk skådespelare. 1938 -  Den här dagen föds Anita Dahl, svensk skådespelare. 1937 -  Den här dagen föds Wiveca Billquist, svensk fotomodell, skådespelare och TV-producent. 1932 -  Den här dagen föds Harriet Andersson, svensk skådespelare. 1929 -  St. Valentines Day Massaker. I Chicago (USA) dödar gangsters i Al Capones gäng sju stycken medlemmar i ett rivaliserande gangstergäng som leddes av Bugs Moran. Båda gängen ägnade sig åt illegal framställning och smuggling av sprit. 1926 -  Den här dagen föds Maria del Carmen Franco y Polo, spansk hertiginna, dotter till Francisco Franco. 1924 -  ?The Big Blue Machine? ser dagens ljus. Den här dagen bildas det amerikanska kontorsmaskinföretaget IBM. 1918 -  Den här dagen föds Jerome Karle, amerikansk kemist. Nobelpristagare. 1917 -  Den här dagen föds Herbert A Hauptman, amerikansk kemist. Nobelpristagare. 1912 -  Den här dagen blir Arizona den 48:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. 1888 -  Den här dagen avlider Niels Anders Bredal, dansk konstnär. 1887 -  Den här dagen föds Johan Rosén, svensk skådespelare, dekormålare, attributör och teaterdirektör. 1876 -  Alexander Graham Bell lämnar in sin patentansökan för telefonen till det amerikanska patentverket - han är ett par timmar före sin närmaste konkurrent Elisha Gray. 1859 -  Den här dagen blir Oregon den 33:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen. 1834 -  Den här dagen avlider Sir John Shore, brittisk politiker. 1819 -  Den här dagen föds C.L. Sholes, amerikansk uppfinnare (skrivmaskinen). 1816 -  Den här dagen avlider Rutger Macklean, svensk friherre, politiker och skiftesreformist. 1779 -  Kapten James Cook dog denna. Den brittiske upptäcksresenären slutade sitt liv på en strand i Hawaii, nedstucken av lokalbefolkningen. Bakgrunden lär ha varit bråk om en stulen skeppsbåt. 1743 -  Den här dagen väljs Henry Pelham till brittisk premiärminister. 1400 -  Den här dagen avlider Rikard II av England, kung av England 1377-1400. 1317 -  Den här dagen avlider Marguerite av Frankrike, engelsk drottning. 1130 -  Den här dagen blir Gregorio Papareschi påve under namnet Innocentius II. 1130 -  Den här dagen utses Anacletus II till motpåve. 270 -  Den här dagen avlider S:t Valentin, biskop som led martyrdöden, helgon.
Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!