• stellajsj

    gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2

    Då var det dags för en ny tråd då den gamla är stängd!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3104838.html

    Maj:
    EmMa09: 16 Maj 2009

    Juni:
    längelevekärleken: 6 Juni 2009
    Saxiquine: 6 juni 2009
    mariekba: 6 juni 2009
    GlamourKitten: 12 juni 2009
    Stellajsj: 18 juni 2009
    Nena85: 27 juni 2009

    Juli:
    ängsblomma: 4 juli 2009
    MolsonCanadian: 11 juli 2009
    Carpet 09: 18 juli 2009
    20090725: 25 juli 2009

    Augusti:
    lottaochalex: 8 augusti 2009
    Miss Mijah: 15 augusti 2009
    Bröllopsblomma: 22 augusti 2009
    wunja gbg: 22 augusti 2009

    September:
    Jojoånicko9s: september 2009
    Ozita: 5 september 2009
    Bridemma: 19 september 2009

  • Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2
  • EmMa09

    ååhhh, vad roligt! vi har inte ens 4 månader kvar, börjar bli nervös att vi har missat delar av planeringen! satt igår o skrev ner vad vi har kvar att göra...men mycket kan vi inte börja med förrän alla har OSA:at..

  • 20090725

    vi kommer att bjuda 79st, då e 17 barn, sen e det 8st som inte bor i göteborg som vi inte vet kommer, sen räknar vi med att alla andra komer, vi vet ju dock inte hur många som kommer att ta med sig sina barn heller, men vi vill ge dem valet att bestämma det själva iallafall! vi kommer att skicka ut inbjudningarna i slutet av feb... tror jag...

    och jag som tycker att det snart e vår dag, du har ju inte alls långtid kvar ju! när har ni satt osa?

  • ozita
    20090725 skrev 2009-01-25 12:15:21 följande:
    det blir säkert kanon! vart skall ni gifta er? kyrka eller borligt?
    Vi gifter oss borgerligt på Gunnebo Slott. Jag har iofs tidigare velat gifta mig i kyrka, men precis som ni mer för att det är en fin plats än för att jag är troende. Och min m2b vill absolut inte gifta sig i kyra. Så då blev Gunnebo en bra kompromiss.
  • ozita
    EmMa09 skrev 2009-01-25 12:27:46 följande:
    ååhhh, vad roligt! vi har inte ens 4 månader kvar, börjar bli nervös att vi har missat delar av planeringen! satt igår o skrev ner vad vi har kvar att göra...men mycket kan vi inte börja med förrän alla har OSA:at..
    Spännande, spännande att det är så snart!! Vi får vänta ända tills september...
  • EmMa09

    jaa, det har verkligen gått fort, och nu den sista biten lär väl oxå gå jätte snabbt, är orolig att det kommer att gå FÖR fort, så att man missar något på vägen..vi har satt OSA den 16 mars, precis 2 månader innan vårt datum, kände att vi ville ha ganska gott om tid på oss att fixa det sista så som; festprogram, vigselprogram m.m. (vi gör dessa själva)

  • ozita

    OSA 2 månader innan är nog bra, även om det verkar som att många tycker att det är tidigt. Både jag och älsklingen min är kontroll-freaks så vi kommer nog vilja ha osa MINST 2 månader innan. Är det nån som av speciella skäl inte kan osa så tidigt får man ju acceptera det, men de flesta vet ju ändå i god tid innan om man kan eller inte kan komma på bröllopet...

  • EmMa09

    ja precis, de flesta visste ju redan om att vi skulle gifta oss, och det borde ju vara enkelt att planera in att man ska gå på bröllop, vill inte alla göra det??

  • ozita

    He, he, man kanske inte kan räkna med att ALLA vill planera sitt liv efter vårt bröllop! Men vi kommer bara bjuda de närmsta och då tror jag faktiskt att bara de vet datum i god tid så komemr de komma. Eller iaf veta långt innan om de inte kan komma...

  • EmMa09

    Fast tycker inte alla det är roligt att gå på bröllop? Jag räknar med att alla kommer! men men, man vet ju aldrig!
    nu har jag precis provat min klänning, ska till sömmerska imorgon för att få den uppsydd. Var ju tvungen att se om den fortfarande passade - och det gjorde den!

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren 09: del 2