• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • nennesjuttioåtta

    absolut! jag förstår precis! Och det (känslan) kan man ju plocka med sig till en annan grej, jobbig situation eller uppgift. Synd bara att man glömmer bort det efter ett tag och känner sig otillräcklig igen.

  • MuffinsTönt

    På tal om äckliga drömmar. Jag har en tendens att vakna vid 5-6tiden och sen somna om senare. Denna gången så drömde jag nåt helt vanlig. Är i hemmet o gjorde ingeting. Plötsligt såg jag att entredörren var öppet så jag gck ut och stängde. Då plötsligt föll jag framåt. Plötsligt blev jag jätterädd, SKRÄCKSLAGEN! Jag tänkte för mig själv att jag MÅSTE vakna. Detta är en dröm VAKNA! Jag försökte öppna mina ögonlock men kändes som nån har lagt 10kilo hantel på dem. Det gick inte att få upp ögonen. Jag föll tillbaka i drömmen igen, lika skräckslagen. Återigen tänkte jag, VAKNA!Detta är en dröm. Detta upprepades 3 ggr innan ögonlocken öppnades(av sig själv nästan, som en dörr som går upp plötsligt trots man försökt och försökt) och hjärtat bultade.

    Det värsta jag varit med om!

  • nennesjuttioåtta

    Muffins
    jag har blivit så där när jag sovit middag. Att det kommer in en tjuv eller någon annan konstig som jag måste vakna för att mota bort. Och det går inte att öppna ögonlocken trots att man tar i allt man kan. SKITLÄSKIGT är det. Men jag har drömt då att jag ligger i t ex soffan, precis som jag gör på riktigt, så jag tror jag är vaken fastän jag ju uppenbart sover.

  • anne på grönkulla

    Här var det lugnt. I mitt liv också, för en gångs skull. Jag har nog ett väldigt behov av egen tid - för den här helgen har jag inte gjort nåt men känner mig ändå himla produktiv, har hunnit tänka en hel massa o har förslag på lösningar och aktiviteter framöver som aldrig förr!

    Att jag har mensvärk bidrar väl till den yttre lättjan dock - annars hade jag gåt o tränat åtminstone idag.

  • nennesjuttioåtta

    Anne
    jag funkar också bäst i ensamhet, vad gäller problemlöseri och att-göra-listor och ibland även att sätta saker i verket. Idag blir det IKEA och kanske, kanske att jag slöjdar ihop en hissgardin efter det. Men det är inte ett mål så vi får se...

  • anne på grönkulla

    Ja jag gillar att vara teamplayer (och numer delvis teamleader) i vardagen och älskar att umgås och vara social och ha fullt ös. Men så nån dag i veckan behöver jag för mig själv, för att processa allt det där andra...

  • nennesjuttioåtta

    jag börjar mer och mer gilla att vara själv en helg så här. Skrota omkring och greja. Fast å andra sidan så finns de tinte så många att umgås med, alla har barn och det blir inte samma sak att iúmgås om väninnan, istället för att dricka vin med en i soffan, kutar efter en vild bebis.

  • anne på grönkulla

    Kom o drick vin med mig!

    Skämt åsido, jag fattar. Jag känner inte att folk försvinner för mig (jag har ju dragit först..., om inte annat) men jag behöver verkligen tiden att skrota på. Sen är det desto roligare att vara utåtriktad o ha kul o köra hårt resten av tiden!

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!