• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • MV85

    Iiiiiiiih!
    Nu har jag bokat tid för braziliansk vaxning.... hua! Men måste ju prova innan jag ska göra det inför bröllopet så varför inte nu inför att m2b kommer hem? hehehe
    Lite nervöst dock, livrädd för hur ont det ska göra...!

  • EllaBellaG

    Arbetsterapi. 3år i Linköping är över nu! Visst är det konstigt att det kan vara så struligt med något så viktigt?

    Nu blir det förhoppningsvis en flytt inom det närmasta som ska fixas också (dvs om jag får jobbet). Så planeringen kanske får dröja lite längre kom jag på. Men den som väntar på nåt gott.. :)

    Åhh! Nu ser jag framför mig hur jag får jobbet, en riktig lön ist för CSN och möjlighet att kolla runt efter fina möbler och sånt!


    sockersmulan skrev 2009-03-05 11:29:39 följande:
    Grattis till intervjun! Hoppas du får jobbet! Vet precis hur d är med krångel av inrapportering..vet inte hur många samtal jag fick ringa innan det löste sig för mig.. Gaah! Vad har du tagit examen i?
  • EllaBellaG

    Hua!! Vad läskigt! Hoppas du har planerat in det i god till innan din karl kommer hem så det hinner "läka" lite.


    MV85 skrev 2009-03-05 11:35:42 följande:
    Iiiiiiiih!Nu har jag bokat tid för braziliansk vaxning.... hua! Men måste ju prova innan jag ska göra det inför bröllopet så varför inte nu inför att m2b kommer hem? heheheLite nervöst dock, livrädd för hur ont det ska göra...!
  • MV85
    EllaBellaG skrev 2009-03-05 11:39:43 följande:
    Hua!! Vad läskigt! Hoppas du har planerat in det i god till innan din karl kommer hem så det hinner "läka" lite.
    hehehe måndag var snabbaste tiden hon hade... så det blir ungefär ett dygn innan...
  • pandis81

    ja "hua " säger jag också.. men blir säkert både fint och uppskatat..

    för över en månad sen så berättade jag ju att jag köpte bubblor som vi ska ha till bröllopet. Jag betalde och det skulle skickas iväg. Det här var andra veckan i januari. Men nu har jag ifrågasatt flera gånger och jag har fortfarande inte fått mina bubblor.

    Nu ifrågasatte jag henne igen då hon sa att dom skickades förra veckan.
    Men nä jag får inga konkreta svar bara att hon inte är hemma och att hon ska kolla med sin sambo om han har skickat dom.

    Jag menar jag har ju betalat för dom för över 1 1/2 månad sen, är jag löjlig eller ska det ta sån tid att få hen saker som man har beställt???
    Det är sista gången jag beställer därifrån i alla fall. Nu börjar bli lite irriterad.

    Det är så skönt att kunna göra upp en lista och bocka av sånt som redan är köpt och klart så att man vet vad man har att röra sig med när man inte har något jobb och försöker att vända på varenda slant man har för att få igenom bröllopet.

    Men jag kan ju inte stryka den här posten så länge som jag inte har fått något hemskickat. Och då blir det ett irritationsmoment istället.

    Var bara tvungen att skriva av mig lite.

  • pandis81

    glömde skriva:

    okej att hon inte mår bra men hon kunde ju ha skickat dom direkt som hon sa från början att hon skulle göra så hade det här aldrig hänt att jag hade ifrågat satt varför jag inte får mina varor som jag har beställt.


    pandis81 skrev 2009-03-05 11:54:55 följande:
    ja "hua " säger jag också.. men blir säkert både fint och uppskatat.. för över en månad sen så berättade jag ju att jag köpte bubblor som vi ska ha till bröllopet. Jag betalde och det skulle skickas iväg. Det här var andra veckan i januari. Men nu har jag ifrågasatt flera gånger och jag har fortfarande inte fått mina bubblor. Nu ifrågasatte jag henne igen då hon sa att dom skickades förra veckan. Men nä jag får inga konkreta svar bara att hon inte är hemma och att hon ska kolla med sin sambo om han har skickat dom. Jag menar jag har ju betalat för dom för över 1 1/2 månad sen, är jag löjlig eller ska det ta sån tid att få hen saker som man har beställt??? Det är sista gången jag beställer därifrån i alla fall. Nu börjar bli lite irriterad. Det är så skönt att kunna göra upp en lista och bocka av sånt som redan är köpt och klart så att man vet vad man har att röra sig med när man inte har något jobb och försöker att vända på varenda slant man har för att få igenom bröllopet. Men jag kan ju inte stryka den här posten så länge som jag inte har fått något hemskickat. Och då blir det ett irritationsmoment istället. Var bara tvungen att skriva av mig lite.
  • MV85

    pandis: förstår din irritation!!! FY! vart är det? Så vet jag var jag INTE ska handla

  • pandis81

    jag köpte dom privat av en tjej, men hon har en sida..
    inte min mening att ge henne dålig publicitet för sina saker, jag tycker bara att hon skulle kunna sköta det snyggare och ha skickat dom direkt så att jag hade kunnat stryka den posten sen lång tid tillbaka..

    Det är ju lite skönt att ha koll på saker och ting men nu känner jag att jag inte har koll på just det och det gör mig väldigt irriterad, hur ska man då kunna gå vidare för att ha koll på allt annat.


    MV85 skrev 2009-03-05 12:01:31 följande:
    pandis: förstår din irritation!!! FY! vart är det? Så vet jag var jag INTE ska handla
  • MV85

    Jag hade blivit fly förbannad och hon hade minst sagt fått veta att hon lever kan jag ju säga... När jag beställer något vill jag ha det NU, eller senast om en vecka! Annars hade jag inte brytt mig om att beställa det NU!
    Nej, sånt där gör mig vansinnig... Oavsett om man är privatperson eller driver en verksamhet...

  • pandis81

    jo jag vet, jag är också förbannad för att jag inte får mina saker och jag har hört av mig till henne, nu fick jag veta att hon låg inlagd på sjukhuset men det tycker inte är en ursäkt då hon faktiskt inte har legat inlagd hela tiden, utan typ senaste veckan. Är det någon som beställer saker så ska dom ju skickas direkt, annars tycker jag att det är dålig service,

    men hon har alltid kommit med ursäkter nu när jag tänker efter varför hon inte har skickat dom,
    blir jag blåst så blir jag vansinnig, men jag sa till henne nu att jag vill veta idag vad som faktiskt har hänt.
    och det sa hon att jag skulle få veta. Hennes karl skulle tydligen åka ner till posten och kolla vad som hade hänt.

    Så vi får väl se vad som händer, jag informerar dig senare när jag vet något.


    MV85 skrev 2009-03-05 12:09:58 följande:
    Jag hade blivit fly förbannad och hon hade minst sagt fått veta att hon lever kan jag ju säga... När jag beställer något vill jag ha det NU, eller senast om en vecka! Annars hade jag inte brytt mig om att beställa det NU!Nej, sånt där gör mig vansinnig... Oavsett om man är privatperson eller driver en verksamhet...
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5