• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • FruHögstadius

    paradisfågel: skulle du med på mässan den 24? vad roligt, klart vi ska ses där i såfall.

  • paradisfågel

    Fru H, de jag funderade på va om vi skulle gå dit tillsammans?


    Sarahkka75, hm.. svår fråga! Har absolut ingen aning om jag ska vara ärlig.. Kika på sidor med alternativ klädsel - dvs inte de vanliga klassiska vita klänningar osv o se om ni hittar något där.. Finns de inget där du hittade din klänning?


  • sarahkka76

    paradis: när, de har bara för tjejer där tyvärr. grejen är att vi inte ska köpa utan hyra. Köpa blir genast mycket dyrare.

    Var sk ni ha era middagar/fester? Har ni fler förslag på lokaler? Skriv ska ha 45 gäster, skriv gärna vad ni får de för det och vad som ingår

  • FruHögstadius

    vi ska hyra församlingshemmet som ligger vid kyrkan , kostade inget alls. Det finns plats för 100 personer och vi kommer att hamna på 61 stycken.
    ingenting ingår utan vi får fixa allting själva.

  • maj2010

    Jisses vad ni skriver... Jag hinner inte med! Mycket att göra på jobbet nu, så det går inte att smygsurfa.

    Drog fram katalogen från Calligraphen igår kväll och min sambo drog en djup suck. Han tycker jag är tjatig, men det här är ju bara början... ;)

    Vi har i alla fall hittat ett ställe att ha bröllopet på som vi båda tycker verkar lovande - Ordenshusen (www.ordenshusen.se). Det blir inte billigt, men det har alla andra fördelar. Ligger centralt, ser fint ut på bilderna på hemsidan, har en mysig liten trädgård där vi kan ha ceremonin och menyer som låter fantastiska. Och jag har bara läst gott om stället här på BT. Ska nog preliminärboka "vårt" datum medan vi kollar runt efter andra alternativ.

    Nu ska jag ställa mig i köket och förbereda middagen som jag tänkte överraska min m2b med ikväll.

  • sarahkka76

    Det är riktigt bra FruH. Vårt problem lite grann är att vi inte har som hjälper oss om vi ska fixa allt själva. De flesta gästerna kommer långväga och kan inte hålla på att åka i förväg för att hjälpa till med mat och annat. Och vi vill absolut inte göra ngt den dagen. Vi var först inne på att göra allt själva men nu vill vi bara komma in och sätta oss till dukat bord och då kostar det genast lite till. Vi får vinna på lott eller nåt

  • FruHögstadius

    vi kommer att hyra in catering med serveringspersonal så vi ska slippa göra något också

  • sarahkka76

    Ja,men du ser, då är det perfekt! Är det här i sthlm? Volka har ni anlitat?

  • FruHögstadius

    vi ska gifta oss på våran hemort, vittinge kyrka ligger ca 4 mil utanför uppsala, men vi kommer nog att anlita en catering firma som heter adamsberg och ligger i rimbo om jag inte minns fel och dessa tar även jobb runt stockholm. (uppsala och runt omkring), de är helt sjuktbilliga om man jämnför med andra cateringfirmor, mensen ska det ju vara gott okcså så vi får se vad vi ska ha för rätter och så, serveringen blir dyrast för oss, det är svårt att uppskatta hur många timmar man behöver servering under kvällen. då måstedet vara lättare att hyra ett ställe och f personal på köpet

  • sarahkka76

    Man brukar räkna med 2 personal upp till 60 gäster, det är iaf det svar jag fått från de flesta ställen. Men det kanske beror på om det är buffe eller tre rätters. Ja, personal är rätt dyrt faktiskt men får man ett bra pris så är det värt det.
    Adamsberg har jag tidigare kikat på men ska göra det igen.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5