• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

    Hej tjejer.

    Här känns allt fortfarande jobbigt. jag försöker leta runt och hitta dom absolut billigaste förslagen. Och jag tror att hitills är optimalprint.se det som gäller som har absolut bäst pris. Mest saker för pengarna.

    Men jag vet inte hur det ska gå med maten och festen. Kan inte se att vi ska få ihop 20 000 till nästa år om jag inte har något jobb.
    det känns helt osanolikt. Och jag vet inte hur vi ska få något så bra för andra pengar.

    Men hur jag än vänder och vrider får jag inte ihop det. Jag hoppas att jag snart får ett jobb för då blir det i alla fall som vi drömmer om.
    Vill ju ha det datumet eftersom det är 10 år då som förlovade hade ju varit mysigt att kunna fira 10 år med att få säga ja till varandra.

  • paradisfågel

    Fromheretoeternity, oj, lycka till imorgon! De kommer säkert gå jättebra! Håller tummarna för dig!


    Fenixx, tack så mycket Har ni hunnit fundera något mer på era?


    Tokisen, tack


    Pandis, hoppas de löser sig för er!


  • sarahkka76
    fromheretoeternity skrev 2009-01-15 18:00:15 följande:
    Tjejer! Jag är så nervös! Jag har en trippeltenta imorgon, neurologi, ögon och öronsjukdomar. Jag är så nervös! Håll tummarna för mig! Med tanke på att min sambo ev blir varslad från sitt jobb nu så har vi verkligen inte råd med att jag hamnar efter i utbildningen!I helgen när tentan är över ska jag ta tag i bröllopsplaneringen igen Kram på er!
    Lycka till!
  • sarahkka76

    pandis: i är ssamma sits. Jag pluggar och vi vet inte alls om det här går i land till nästa år. Vi måste spara ca 3000 i månaden för att det ska gå vägen och jag får inget över från CSN trots att jaginte betalar hyra ens. Sambon får dra det största lasset Men vi har sagt att det bästa är att ha allt färdigt, då vet man vad manhar för budget. Och det kanske blir så att vi får skjuta upp det, men det är roligare att få det bröllopet man vill ha än att dra in för mkt. Jag menar, visst vill man gifta sig helst idag men det är fortfarande kvar.

  • Leilani

    JosieJose: Välkommen hit! Min m2b är nog glad att jag inte är sån som tjatar om saker och ting. Om det är några jag tjatar med är det med mina killkompisar (då de flesta av mina kompisar är killar) de får vara smakråd och komma med kommentarer om de har några. Men oftast vet jag hur saker och ting ska vara och min m2b är inte så kräsen av sig, däremot säger han till om det är något som jag bestämt som han inte alls är med på.

  • Leilani

    fromheretoeternity: tre tentor på en dag låter jobbigt :( är det resttentor eller? Jag är glas jag slipper sådana saker. Visserligen kanske jobber skickar iväg mig på utbildning snart men då slipper jag i varje fall CSN lån utan får vanlig lön istället.

    pandis81 och sarahkka76: lider med er :( man ska ju inte behöva vända och vrida på varje slant och hoppas man kan få sin drömdag uppfylld eller inte... Jag är glad att både jag och min m2b jobbar och har bra inkomst. Han är lite över medel för sitt yrke och jag är mycket över medel för mitt. Visserligen jobbar jag inom vården så jag får en struntsumma gämför med honom. Men jag vet inte om jag skulle orkat planera ett bröllop i vetenskap om att jag måste dra i hårdhandskarna för att ha råd med det. Jag tycker det är jätte strongt av er plus alla andra som måste vrida på pengarna fram till dagen D.

  • Fenixx

    paradis>> ja nu är vi helt klara hur vi vill ha dem med färger, storlek osv
    gäller det att hitta rätt papper,färg osv
    ska faktiskt ut lite i helgen och kika runt.

  • MissMijah

    hej töserna..ja ni skriver ju så tangenterna glöder..
    jag är så slö så jag orkar inte läsa alltihopa..

    karolina: du vet att jag håller tumar och tår inför din tenta. har du pluggat bra idag då? :) kram

  • sarahkka76

    leilani: nä, det är inte så kul. Jag tror att det ligger mycket i vilken inställning man har också. Jag vet hur läget är och det är bara att acceptera läget. Som jag sa innan så är det bättre att skjuta upp det lite till och få det man vill ha än att dra ner på de saker man tycker är viktigt och man vill ha med. Men det är klart att hade man fått välja så skulle inte pengar varit ett hinder. Vilken tur ni har! Skönt att slippa oroa sig för sånt

    Imorgon ska vi kolla på gården, håll tummarna för att vi blir nöjda för då kommer vi att bestämma oss för den

  • MissMijah
    sarahkka76 skrev 2009-01-15 20:27:04 följande:
    leilani: nä, det är inte så kul. Jag tror att det ligger mycket i vilken inställning man har också. Jag vet hur läget är och det är bara att acceptera läget. Som jag sa innan så är det bättre att skjuta upp det lite till och få det man vill ha än att dra ner på de saker man tycker är viktigt och man vill ha med. Men det är klart att hade man fått välja så skulle inte pengar varit ett hinder. Vilken tur ni har! Skönt att slippa oroa sig för sånt Imorgon ska vi kolla på gården, håll tummarna för att vi blir nöjda för då kommer vi att bestämma oss för den
    håller tummarna såklart
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5