• lundgr­en
    Äldre 15 Dec 11:41
    20030 visningar
    82 svar
    82
    20030

    växjö brudar låt oss hjälpas åt

    Tänkte starta upp en tråd för oss i växjö trakten!

    Vi ska gifta oss i maj och jag har väl kommit halv vägs med planeringen.

    Tänkte vi kunde tipsa varandra och kanske hjälpas åt med inköp och beställningar. Tullen på vissa sidor kan ju vara ganska rejäl.
    Hör av er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 12:11
    Kul att se er växjöbrudar;)

  • Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt
  • Snowcl­oud
    Äldre 1 Jan 10:54
    #1

    Hej,
    Växjö-brudarna verkar vara lite slöa..
    Vi ska inte gifta oss förrän 2010 (våren eller hösten, inte bestämt än), så inköp ligger lite långt fram i tiden för vår del... Men det vore kul att utbyta lite tips.

    Jag har börjat kolla runt efter lokal (mest för att veta ungefärlig kostnad för att göra budget), men det verkar vara ett ganska begränsat utbud omkring Växjö.
    Vad för festlokal ska ni andra Växjö-brudpar ha?

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 1 Jan 11:55
    #2

    hejhej!
    vi ska gifta oss i juni, jag tänkte beställa klänning från milly bridal under de närmsta veckorna, ifall det skulle vara någon som vill beställa ihop =).

    vi ska vara på Villa Gransholm i Gemla.

  • lundgr­en
    Äldre 3 Jan 12:10
    #3

    Vi ska vara i risingegården ca 13 km utanför växjö
    Lokalen kostar ca 3500 men då har vi plats för över 100 pers och det finns allt porslin man kan tänka sig.

    Snowcloud: hur många blir ni och vill ni ha restaurang el catering?

    Bröllopsdrömmaren: har redan beställt från millys och dom är i full fart med mina klänningar:)

  • lundgr­en
    Äldre 3 Jan 12:13
    #4

    Jag ska gifta mig i maj och har redan köpt in 100 st vinglas, 100 st champagneglas, lakan till dukar och stolsöverdrag

  • Snowcl­oud
    Äldre 3 Jan 21:34
    #5

    Kul att höra av lite Växjö-folk!

    Vi kommer att bjuda ungefär 75 personer.

    Lundgren, har du (eller någon annan) bilder på Risingegården. Jag har bara varit där på nollning när jag pluggade och de minnena är inte helt knivskarpa...

    Hur flexibla är Villa Gransholm med maten? Kikade lite på deras webbsida och hittade bara menyer. Vi vill helst ha buffé.

  • primul­akarls­son
    Äldre 3 Jan 21:41
    #6

    Hej en Växjöbrud till. Vi gifter oss i Mariakyrkan den 30 maj på pingstafton. vi har kommit ganskalång moste jag sega vi ska ha ett litet bröllop med oss inkluderade blir vi runt 20. Min klänning är besteld och jag väntar på den. Min blivande an har sina kläder klara. Maten klurar vi lite på fortfarande. Lokal är klar vi ska vara i samlingslokalen i kyrkan. Korten är skrivna och ska ut nu i jan.

  • Äldre 3 Jan 21:49
    #7

    Hejhej! Åh va kul med en Växjö-tråd!! Jag är född och uppvuxen i Växjö, men bor i Skåne nu. Kommer att gifta mig i juli 2010.

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 4 Jan 10:23
    #8

    jag vet inte hur Villa Gransholm gör med buffé, vi har tänkt oss en meny!

  • lundgr­en
    Äldre 5 Jan 09:37
    #9

    Snowcloud:

    Dom har en hemsida: risingegarden.com, där finns lite bilder sen har jag fler hemma om du vill att jag ska maila!
    Problemet m lokaler i växjö är att dom inte tar in så mycket folk- 60 pers brukar vara smärtgränsen. Speciellt om man vill ta med egen alkohol som man inte får göra på restauranger.

    Ett tips är kök11 som har en egen festvåning- där får man ta med egen alkohol men måste ta maten från dom.

    På alla restauranger och all catering kan dom anpassa en meny till er om ni vill ha t ex buffe istället. Det är bara att bestämma ett kuvertpris och ett tema för maten så brukar dom kunna knåpa ihop ngt

  • lundgr­en
    Äldre 5 Jan 09:38
    #10

    Sockersmulan:

    Ska du gifta dig i Växjö?

Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt