• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

    AM, ja spisen tror jag definitivt på, mina föräldrar funderar på en sådan. Det kanske får bli den och resten nyttiga saker då för jag tycker att hon har så mycket saker redan som sagt.

  • _koko_

    AM - Åh, leksaksspis ska conny få, frågan är bara när! Såg på den där inredningssajten som page länkade till nån som hade byggt en hel diskbänk till och även köpt en "diskmaskin"!

  • BrudSommar2006

    Ska man ha en massa saker till på en gång kanske, tallrickar, bestick, plastmat och allt?

  • fru AM

    Med det följde massor av tallrikar, bestick, plastmat, en liten kökstelefon ...

  • muggles

    Cicci: oj det låter inte kul att han fått infektion överallt! Men bra med undersökning. Håller med de andra att han förmodligen har känslig hud(?).

    BS: kolla gärna, Moa har för lite leksaker känns det som. Hon har lekt en del med ett "te-servis-set" (koppar, tekanna mm). Sedan leker hon med sin docka som hon fick när hon blev 1. Den ska ligga i gåvagnen och köras runt. Hon gillar att stoppa olikformade klossar i deras resp hål men så mkt annat gillar hon inte. Hon är inte alls förtjust i tex en lekratt som vi köpte (låter när man trycker och pillar på olika spakar och knappar), den har hon knappt rört. Likadant med en dyr telefon vi köpte. Argh! Svårt att veta vad som funkar... Hon kör runt mkt med sin "bobby-car", en plastbil som jag köpte förra året på en julmarknad för 30 spänn. När hon nyligen lärde sig komma upp och av den själv så blev den väldigt kul. Jag tycker det är jättesvårt att köpa leksaker, mkt är dyrt och blir bara liggande. Har ju inget äldre barn i närheten att ha som modell heller så får fråga er här...

  • fru AM

    Fast den är rätt ranglig ... vi köpte den för att man fick så mycket saker med och för att den matchade vårt kök (hennes lilla kök står ute i serveringsrummet ... så hon har som ett eget kök). Mer stadiga kök hos Micki tror jag ... www.lekmer.se/leksaker/K%F6k_och_k%F6ksredskap/Micki%2C_minik%F6k_i_tr%E4%2C_r%F6d

  • Fru E

    Som liten var spisen en favorit både hos mig och min bror, fullt utrustad med kastruller och redskap. Har tom för mig att den står kvar hemma uppe på vinden, något trasig dock...

  • muggles

    Jag tycker det är lite roligt att leksakerna fortfarande ser lite gammaldags ut, tex telefoner med en snurrskiva och en lur med sladd. Vi har ingen sådan telefon hemma alls, vi har ju bara mobilerna och en trådlös. De riktiga telefonerna tar hon och stoppar bakom örat och säger "heeej" etc. Men leksakstelefonerna rör hon inte, kanske för att de inte ser ut som de riktiga. Det är ju bara vi som upplevt de telefonerna som kan relatera till dem!

    Igår sa förresten Moa "bajs" men jag reagerade inte för hon har sagt det förut och jag trodde att hon bara gillar ordet. Men sedan var det bajs i byxan, så nu får vi börja kolla om det är så att hon har börjat tala om när hon har avlagt nederbörd!

  • muggles

    Apropå det med "gammaldags" så har vi ingen sådan spis heller, vi har ju en inbyggd induktionshäll, så jag undrar om Moa verkligen skulle leka med en spis? Är det inte så att de leker med sådant som de ser oss vuxna göra, dvs de lär sig saker genom lek och genom att härma vuxenbeteende? Fast ni kanske också har en induktionshäll AM och Livia leker med spis ändå? Jag bara undrar...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!