• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

    Era KNASGÖKAR alltså... synd att det var den här helgen... jag pallar inte att dra ut på resa igen... däremot kommer jag till storstan nästa helg. Eller.. det finns en risk att jag måste dra i ostlig riktning till helgen.. men det hänger på mormorSkrutt... hon ligger på sjukan sen en dryg vecka och blir hon sämre får jag packa mig hemåt. Just nu är det lite status quo över det hela.. och alltså håller jag mig hemma i hålan...

    ... det var det där med risk för att stånga sig med en hård vägg... mitt livstempo är inte alltid nyttigt...

  • Frejis

    Telis, var köpte blåbärsglöggen? Har inte kommit iväg själv ännu, men vill så gärna ha.

    Skål Lappis! De infertilas klubb, vad hemtrevligt det låter!

  • Frejis

    Lappis - aj då! Själv har jag ingen erfarenhet av tunnisar, tror nog att jag skulle checka ut innan (hm, tänker efter om jag gjort det någon gång...)

    Telis - japp, det är kul, men jag börjar känna mig lite dränerad Alltid så med någonting nytt.

  • Lapinette

    Bar hem två flaskor blåbär idag . Ska dock inte prova än. Glögg ska drickas i december.

  • Lapinette

    Maken behöver kissa och sitter fortfarande (sen 2 timmar) i konfcall. Stackarn! Messar honom förslag på hur han kan lösa detta (typ kaffekoppen).

  • Ore

    Tja, jag sitter och gömmer mig här också, och försöker se till att sidorna inte drar iväg allt för fort, era snattrare...

    Viker tvätt samtidigt, har en ambition att kunna sitta i soffan så småningom. Inte utan att jag längtar till en egen tvättstuga.

  • Lapinette

    Ore - nu har jag klickat på din sida två ggr. Försöker se vad du har för bild men ser bara lite blått och vitt. Vad är det?

  • Ore

    Känner mig litet gravid just nu... Eller beror de liiiitet ömma bröstvårtorna på att jag klämt på dem en herrans massa gånger under dagen för att känna om de är ömma? ÄL var för typ en vecka sedan så jag borde inte känna något, får nog klassa det som skengraviditetstecken...

  • Lapinette

    Jag är gravid (åtminstone i någon dag) varje månad... det är det närmaste jag kommit en graviditet (att jag inbillat mig). Låter läskigt när jag skriver det ... borde kanske söka hjälp?

  • Telemarkgrrl

    Frejis, på Systemet i Fältöversten hade dom en hel pall på blåbärsglögg. I övrigt verkar det vara lite tunnsått med den i innerstan.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!