• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

    Men frågan är ju, vill man ha det mjuka lena inåt eller utåt? Och hur sköter man dem? Finns det särsklid förhudstvätt på burk? (nej, inte kondomsprayen). Räkost från Kavli kanske funkar...

  • nennesjuttioåtta

    AM
    Såg ett CSI NY på planet och då hade offren andats in kondom på burk, om jag minns rätt. Sen råkade jag slå på the Doctors (vet inte vilken kanal, 9 kanske?) Och då sa de att de skulle testa det i nästa program. Men jag vet inte om det kommer att bli någon hit. Man måste ju spraya runt hela tjottafräsen om det ska stoppa nåt!

  • Page

    Inåt så klart!! Om du ska stå utanför Kokos fönster i många timmar behöver du något mjukt och bekvämt på fötterna!

    Skötsel, tja, tvål och vatten är väl bäst? Kanske sån där mild apotekstvål?

  • nennesjuttioåtta

    Oms
    Hahahha jag tänker då inte anmäla dig! Du har ju dokumenterad erfarenhet på området och således ingen fördom fångad i luften.

  • FruCicci

    HAHAHAHA jag visste det OMS. Shit dina 10 fingrar!
    Hjälp, jag slutat räkna för över 15 år sedan....
    Sen en gång när jag satt med en kompis och pratade gamla minnen från näår vi pluggade i Lund o alla galningar man råkade på, så kom hon på att hon hade sex med MINST 1 kille i månader (antagligen fler) det är ju 12 på ett år, o i 5 år är det ju 60 stycken. OCH det var ju nog 2 i månaden, så då var det vips 120 i stället för 60.... sen fick man ju lägga på 10 år till efter Lund med, så kanske närmare 300!!!
    Vi höll på att döööööööööö och intalade oss att det inte stämmer!
    ( det gör det inte heller - inte riktigt )

  • BrudSommar2006

    Cicci, tur att det inte blev värre för Victor då men då ska man väl ha otur på den fallhöjden. Iris har inte ramlat ur än men som hon klättrat flera gånger så är det väl ren tur. Måste vara mer noga att spänna fast henne! Var ju på barnolycksfallskurs för ett tag sedan och minns tydligt hur läraren för att få oss att fatta målade upp scenariot att man vill INTE stå högst upp i trappan i tunnelbanan och se hur ens barn ramlar ur framåt... Men jag tror att jag måste fatta trögt för jag spänner fortfarande inte fast henne särskilt ofta...

    MSW, trist med huset, ni får leta vidare.

    Liten, några visningar på gång den här helgen?

    Koko, hur kommer det sig att du kör med två olika varianter på stickor? Verkar lite struligt om man inte kan lita helt på dem.

    Sedan jag fick Iris tycker jag att det är så hemskt med barn och även djur som far illa att jag inte ens klarar att titta på tecknat längre.

  • BrudSommar2006

    Haha, Cicci, när Victor och Iris blir läs- och internetkunniga hoppas jag att de inte hittar till gamla BT-trådar...

  • Page

    BS, den där överkänsligheten kommer nog också med åren. Jag klarar inte längre av jaktscener på teve. Fast skumt nog så gäller det mest däggdjur, fiskar får gärna äta andra fiskar utan att jag mår dåligt...

  • BrudSommar2006

    Page, ett lejon som ska äta en stackars liten antilop, nej hu, det gåår bara inte. Men ja, du har nog rätt, det går bättre med fiskar! Kanske därför jag fortfarande äter fisk men har svårt för allt annat...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!