• soosse

    Norrköpingsbudar 2009/2010

    Hej alla Norrköpingsbrudar där ute!!! Tänkte att vi kunde samlas här och snacka lite om vi vill träffas och byta erfarenheter etc.

  • Svar på tråden Norrköpingsbudar 2009/2010
  • Cltsp

    Jag hänger på här =)

    Funderar just nu på vilka cateringfirmor det finns att använda sig av. Vet inte riktigt vilka som har gott rykte eller så. Vet du?

    Har ni bestämt vart ni ska ha festen än?

  • didis

    Hänger också på även om jag just inget har att säga för tillfället =)

    Skall till Petrés och prova klänningar i veckan, blir första anhalten. Jag har ingen aning om vilken klänning jag vill ha - det ENDA jag vet är att jag inte vill ha släp. Ibland vill jag ha vit, ibland färgad klänning, ibland kort, ibland lång...

    Hoppas personalen på Petrés har laddat med Valium och Novalucol...

  • Cltsp

    Haha lycka till med klänningsletandet! Var ligger Petrés?

  • Cltsp

    Jaha där, då vet jag :D Jag har inte vågat mig in i någon bröllopsbutik ännu så jag försöker få lite koll på var de ligger.
    Finns det fler butiker ni kan rekommendera? Jag vet att det finns en långt nere på drottninggatan och en på g:a rådstugug.

  • DCL

    Hej!
    Jag hakar på här med Är det någon som kan tipsa om bra restaurangr där man kan ha middagen? Och solister, var får man tag på det?

  • didis
    Cltsp skrev 2008-09-07 21:38:14 följande:
    Haha lycka till med klänningsletandet! Var ligger Petrés?
    Ovanför Norrtullsrondellen. Precis nedanför ligger en annan festbutik som säljer bröllopsklänningar men någonstans måste man ju börja...

    Fler tips på butiker emottages tacksamt!
  • soosse

    min perssonliga åsikt om hon vid polishuset (inte petrès) är att hon är en riktig snorkfröken. Bara titta inte prova för klänningarna kan ju gå sönder.. eller så tyckte hon att jag va för ung för att gifta mig.. Dom längst ned på drottningatan är med lite snorkiga.. va inte det när jag testade balklänning för 2 år sedan men nu när jag skulle kolla på brudklänning så.. Norrköpings brud och bal är jätte tredliga(gamla rådstugeggatan) Igelkotten va jag med inne på när jag kollade balklänning tyckte hon va lite skeptisk mog mig. Jag kör perssonligen stenhårt på Bröllopshuset i linköping. Hon vet vad hon snackar om och dom är jätte servicminded. Vissa kan dock inte ta att de säger: du passar bättre i detta. Men dom rekomenderar jag iaf. ska dit i slutet av sept då de börjat få inn nya klänningar :) eller okt får de det men det finns en viss klänning jag är lite extra förtjust i som de inte visste om de skulle kunna beställa hem..

    hihi jag skriver en novell idag :P
    Vi har inte bestämmt datum en för vi vet inte villken kyrka vi vill ha.. kan man typ ringa till nån människa och få kyrkoguide :-P Nån som vet?? Jag vill ju se hur innsidan ser ut med inte bara utsidan!!

  • didis
    soosse skrev 2008-09-08 09:37:40 följande:
    min perssonliga åsikt om hon vid polishuset (inte petrès) är att hon är en riktig snorkfröken. Bara titta inte prova för klänningarna kan ju gå sönder.. eller så tyckte hon att jag va för ung för att gifta mig.. Dom längst ned på drottningatan är med lite snorkiga.. va inte det när jag testade balklänning för 2 år sedan men nu när jag skulle kolla på brudklänning så.. Norrköpings brud och bal är jätte tredliga(gamla rådstugeggatan) Igelkotten va jag med inne på när jag kollade balklänning tyckte hon va lite skeptisk mog mig. Jag kör perssonligen stenhårt på Bröllopshuset i linköping. Hon vet vad hon snackar om och dom är jätte servicminded. Vissa kan dock inte ta att de säger: du passar bättre i detta. Men dom rekomenderar jag iaf. ska dit i slutet av sept då de börjat få inn nya klänningar :) eller okt får de det men det finns en viss klänning jag är lite extra förtjust i som de inte visste om de skulle kunna beställa hem..hihi jag skriver en novell idag :P Vi har inte bestämmt datum en för vi vet inte villken kyrka vi vill ha.. kan man typ ringa till nån människa och få kyrkoguide :-P Nån som vet?? Jag vill ju se hur innsidan ser ut med inte bara utsidan!!
    Ok bra att veta!

    Nåja, för ung finns det nog ingen risk att de tycker att jag är. Tänkte ta med tonårsdottern som smakråd - de kanske tror det är HON som skall gifta sig men sån´t får man ta när man är långsam i starten...
  • soosse

    haha ja perssonliogen går jhag VÄLLDIGTmycket på bemötande

Svar på tråden Norrköpingsbudar 2009/2010