• chamor

    Hur "friserar" ni er där nere? ;-)

    Ja.. Som rubriken lyder... Avskyr stubb och klieri och mottar gärna tips på något barmhärtigt avlivningssätt för den vildvuxna busken.... Laser, rakning, "skum"? Vad använder ni?

  • Svar på tråden Hur "friserar" ni er där nere? ;-)
  • chamor

    Vad kostar det? Har inte brytt mig på ett bra tag men nu häromdagen så rakade jag och är helt prickig och det KLIAR.. Låter ju lockande med mjuka strån men allt vill jag nog inte ha bort.. Typ 2-3 cm in från varje sida bara.. Hmm...

  • Bride98

    Har alltid velat testa brasiliansk men aldrig vågat är så jävla rädd att det skall göra så ont hur lång tid tar det innan stubbet kommer???? jag rakar mej alltid och det får man ju hålla på med minst var tredje dag hade vart skönt att slippa!!! Vad betalar du för en vaxning??

  • Tooticki

    För det första blir det ingen stubb när man vaxar, utan mjuka strån son växer ut och det tar mellan 2-5 veckor beroende på hårtyp. Min vaxare tar 399 kr för en brasiliansk vaxning men om man är en trogen kund ger hon generösa rabatter, jag betalar 450 kr för brasiliansk + hela ben vilket hon egentligen tar 700 kr för.

    I början bör man vaxa var 4-5 vecka, då hämmas hårväxten och stråna blir mycket färre. Är du rädd för smärtan kan du ta en värktablett innan, det tar udden av det. Håret måste vara minst 5 mm vid vaxning, annars följer det inte med.

  • chamor

    Är ganska sugen på att prova nu när det inte var dyrare än så.. Hmm.. Smärta lär man sig leva med Men rakade mig i förrgår.. Om tre veckor bör det väl ha vuxit ut iaf 5 mm så jag kan prova eller? Växer ju som ogräs Eller?

  • Madam Mim

    Tooticki: Jag tycker att vaxning verkar vara min grej. Kan du inte tala om vad din salong heter? (Om du bor i Stockholm) Skulle vilja testa.

  • chamor

    Är man väldigt öm efteråt? Hur nära bröllopet är det vettigt att ta det om man inte vill ha ont på bröllopet

  • Tooticki

    Jag bor i Göteborg så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Det finns säkert stockholmare här på bt som kan tipsa dig.

  • Bride98

    Snälla ge mej namn på din salong i gbg som gör detta jag bor ju här!!!! MÅSTE GÖRA

Svar på tråden Hur "friserar" ni er där nere? ;-)