• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali
    Pumpkin skrev 2008-08-15 21:02:19 följande:
    Englali: Jag låg däckad i nästan en vecka efter bröllopet
    Just det... det var ju du som blev så dålig. Ja jag är helt totalt färdig. Vill bara sova hela tiden.
    Ikväll är jag ensam, min man fortsätter sina nattklubbs jobb. Nu är det inte bröllopspengar utan nu är det husrenovering... alltid är det något
    Men pumpkin... en liten ledtråd då, vad gäller planerna? Jobb, plugg, familj, boende... annat!?!
  • Pumpkin

    Haha, ja alltid behövs det pengar till något

    Nej nu har det blivit knas här, jag menade att jag har idéer om vad det är Anja håller hemligt

  • Englali

    Pumpkin: Hahaha!!! Du ser ju hur trött jag är... hänger inte med alls

    Anja: Ut med det nu!!

  • Pumpkin

    Grr vad ARG jag blev nu Var inne på FL och snubblade över en tråd som handlade om en osäker hund som hade bitit en granne - och då funderar de på avlivning DIREKT?! TS säger själv att det är hennes första hund, att hon inte kan så mkt om hundar, att hunden är osäker och att det dessutom är en hund som är en blandning av två krävande raser - hon kanske skulle ha läst på INNAN hon köpte hunden?! Skrikandes Hoppas hon inser att avlivning troligtvis är helt onödigt, vad hunden behöver är någon som kan fostra den och göra den trygg och säker igen...

    Usch, blir så arg när jag läser sånt där

  • Englali

    Pumpkin: Jag håller med dig, till fullo!
    Tyvärr så är det ju så att till 99% av fallen så ligger felen och hundens problem hos ägaren och dess sätt att uppfostra. Jag har själv haft hundar hela mitt liv (när jag bodde hos mina föräldrar).
    Tyvärr så är det alltförm många som skaffar alldeles för stora o starka hundar som ngn slags symbol för styrka och tuffhet, som dom sedan inte kan hantera eller fostra. Har sett på tok för många sorgliga exempel på detta. Det borde införas ngn form av "djurkörkort" eller ngn slags licens på att man är lämplig och får ha djur tycker jag!!

  • Pumpkin

    Japp, japp och japp! Jag har också alltid haft hund när jag växt upp och har haft både "vanliga" hundar och problemhundar, och det handlar verkligen till 99,99% om hur JAG som flockledare agerar. Är man nybörjare på hundar ska man faktiskt ge fasiken i att skaffa en border collie/alaskan husky-blandning!

  • Pumpkin

    Någon form av körkort för djurinnehav är helt klart önskvärt.

  • Englali

    Håller med. Själv har jag alltid haft envisa strävhåriga taxar, jösses vilket humör dom har! Där gäller det att vara konsekvent...

    Vad hände med Anja? Vi väntar ju spänt på hennes avslöjande

  • Anja 19 juli 2008

    Mmmm tänker samma ibland angående körkkort för att få bli förälder, vilket jag tycker är ännu hemskare, när folk skaffar barn och sen inte bryr sig om, kan ta hand om, misshandlar, missköter sina barn

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.