• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    ojdå, jag som trodde att man hette sitt nya namn from den dagen man anmält sig att heta det nya namnet. Har skrivit på alla kvitton osv när jag handlat m mitt nya namn, fniss...

  • Anja 19 juli 2008

    Hur funkar det m tid hos polisen? Är väl bara att gå dit va? Man behöver inte boka tid eller så för att göra passet?

  • Pumpkin

    Skattemyndigheten vet ju inte att du faktiskt bytt namn förrän prästen har skickat in vigselintyget, därför heter man officiellt inte sitt nya efternamn förrän bekräftelsen kommit. Men jag skrev också på kvitton med mitt nya namn diret - det har iofs ingen betydelse eftersom du kan skriva under med vad du vill, en blomma eller ett flygplan går lika bra så länge du står för det så att säga.

    Tvivlar på att du kan skynda på det, de brukar fixa det så fort de kan men nu är det ju semestertider liksom...

    För pass behöver du bara gå dit, på polisens hemsida kan man kolla öppettider för passexpeditionen.

  • Pumpkin

    Generellt sett brukar man säga att ska man resa inom 1-1,5 månad efter bröllopet så ska man för att vara säker boka resan i sitt gamla namn. Du har ju 6 månader på dig att skaffa nytt pass osv.

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    jaha. Hade verligen ingen aning.

    det störiga här är jag att jag inte har något gällande pass, så då hade jag isåfall varit tvungen att betala för att skaffa ett nytt pass i mitt gamla namn, vilket hade känts så JÄ..LA onödigt o störigt

  • Anja 19 juli 2008

    Jag trodde absolut inte att man kunde resa i det gamla namnet efter man fått ett nytt. Visste inte detta med sex månader.

  • Pumpkin

    Anja: Ajdå, ja då förstår jag att du chansade. Hoppas chansningen går igenom bara, annars blir det till att skaffa ett akutpass/tillfälligt pass på flygplatsen. Tror det kostar 900-1000kr.

  • Pumpkin

    Jodå, man måste ju kunna resa i det gamla namnet ett tag eftersom ingen kan få till ett pass i det nya namnet på mindre än i alla fall 2 veckor (om det är låglåglågLÅGsäsong). Därför går gränsen vid 6 månader.

    Kan vara nyttigt att lära sig (alla ni brudar som är kvar) 

  • Anja 19 juli 2008

    Jaha så man KAN göra något för att få komma iväg iallafall!

    Pust!!!

    Vet inte vad jag hade gjort om vi ej kommer iväg på denna resa.

    Är faktiskt allra första gången vi reser ihop... Efter snart 19 år "tillsammans". Ska bli så underbart o vi sitter o tittar på bilder av korsika på kvällarna o skriver ner vad vi vill göra och vad vi vill se, fniss fniss... Vi är som små barn

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.