• Pumpkin

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

    Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Redan gifta:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

    Näst på tur:

    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

    Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

    Anja: Tack!! Ja... då kör jag nog på det jag också. Plus att jag större delen av året är i vatten och blir kall om händerna och då glider ringen så lätt. (är ju alltid blöt om händerna på jobbet... vatten, vatten, vatten!!!)
    Haha, nej tanken är ju inte att den ska tas av allt för ofta. Och då slipper jag vara rädd att den slinker ner i schamponeringshandfaten på jobbet

  • Pumpkin

    Min sitter lagom på vintern och lite tajtare på sommaren. Över knogen får jag alltid pressa lite.

  • Pumpkin

    Usch vad oense vi är just nu, mannen och jag. Han vill åka upp till Skellefteå i månadsskiftet - vilket jag också JÄTTEGÄRNA vill - men jag får inte ihop ekonomin runt det. Det betyder i så fall att vi får mindre över att spara till bröllopsresan, och där vill jag liksom inte kompromissa. Men han vägrar se problemen och hävdar att allt är så enkelt och att spela roll om vi får lite mindre med oss på resan. Blä!

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    jag håller nog med maken. Om in slår ut det per dag på er bröllopsresa så kan det väl inte vara så många kronor ni måste "snåla" med eller? Om du oxå faktiskt VILL åka upp så gör det. Inte vara oense så snart efter bröllopet nu

  • Englali

    Hedebris: Exakt!! Fina bilder från din möhippa förresten!! Så tjusig så!

    Pumpkin: Min förlovningsring jag har nu behöver jag ju inte pressa alls med, den "hänger" nästan lite snett så lös är den så egentligen är den nog lite för stor!
    Jobbigt att ni inte är överrens. Varför vill han se bestämt åka upp dit nu då?
    Är det resan upp som ni inte har råd med eller?

  • Pumpkin

    Anja: Fast jag tycker att 3-4000kr för en helg ger ganska mkt mindre pengar till bröllopsresan. Dessutom har vi redan massa mer räkningar den här månaden än normalt: bensinräkningen från förra resan upp dit, ytterligare fotografkostnader (tackkort, några förstoringar) osv. Tycker bara att det passar dåligt just nu och det var trots allt inte länge sen vi var där.

  • Pumpkin

    Englali: Råd har vi väl, men som sagt, 3-4000kr för resan och sen vet man ju att det går pengar medans vi är där också. Det blir mkt pengar tycker jag och just nu känns det inte nödvändigt.

  • Anja 19 juli 2008

    Ah jag trodde inte det kostade så mkt... Tänkte mig max 2000 kr. Då blir det lite mer...

    finns ingen chans att ni kan få loss någon tusenlapp extra till resan från semsterersättning eller lön eller så? alltså leva EXTRA snålt när ni kommer hem typ???

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.