• helle78

    Maj 2009

    Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

    9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

    16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

    Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

  • Svar på tråden Maj 2009
  • Nalle Puh 40
    Tx2 skrev 2008-07-14 07:47:46 följande:
    Testade en variant på inbjudningskort i helgen. Men den väger några gram för mycket, 24g och gränsen går vid 20g för att använda ett frimärke. Skall man chansa med ett el skall man vara korrekt o använda två frimärken el leta efter kort o kuvert som väger mindre?
    Chansa INTE. Min syster satte dit ett frimärke för lite en gång och det blev dyrt för henne så ska du posta många brev så kanske det blir några hundra om det är petiga och har du ingen avsändare på brevet så måste mottagaren betala det för att få sitt brev så tänk er för...
  • Tx2

    Skall se om jag kan hitta något tunnare papper som inlaga för att kapa något gram el två. Känns lite trist att behöva dubbla portot för 4 gram. Många bäckar små osv..

  • Nalle Puh 40

    Ja, och inte så kul om dina gäster måste lösa ut inbjudan på posten

  • Tx2

    Vägde mina vänners inbjudan o det var ungefär lika många gram. Dem hade inte ens tänkt tanken om att dem vägde för mycket utan bara skickat. Får skriva våra adresser på baksidan så att räkningen hamnar hos oss.

    Hur går det annars med planerandet?

  • Arla79

    När har ni tänkt skicka ut inbjudningskorten och när har ni tänkt ha OSA?

    Vi ska nog skicka dem så de kommer fram fredagen den 13 februari. Då tror kanske folk att de har fått ett alla-hjärtans-dag kort och ha OSA runt påsk.

  • Tx2

    Inbjudningarna skickas troligtvis ut i slutet på januari/början på februari. OSA mitten på mars. Gifter oss i början på maj. Och en del personer som vi absolut vill ha med får reda på det innan.

  • Kärlekensskull

    Ska ni göra era inbjudningskort själva eller beställer ni?

  • Tx2

    Vi gör dem själva. Eller vi och vi, tror det blir mest jag. Är lite mer pyssligare än han. Men skall se om jag kan lära honom något. En kompis man visade sig vara grymt duktig på att knyta rosetter när dem gjorde sina. Han utklassade oss alla tjere som hjälpte till

  • Nalle Puh 40

    Var bor ni någonstans? Några brudar på småländska höglandet? Vore kul att träffas isf och prata bröllop ihop...

  • fröken sjunfors

    Sweetsun: jatack gärna! Har du något du rekommenderar?

    Arla79: vilken härlig idé! :D det blir nåt speciellt på en redan speciell dag.. så mysit!

Svar på tråden Maj 2009