• Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

    Hej allihop

    Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Flamora

    Hehe, vad bra, annars hade ni fått både ont i magen och problem med tänderna Ja, det är ju en kul present!

    Tack för prisuppgifterna, Jen! Ska köpa våra Fazermint på Coop istället. Billigt lösgodis den här veckan


    Hedebris skrev 2008-07-07 10:25:38 följande:
    vi har INTE ätit utt allt det själv... hehemen de tror nog det...syrlingarna, hockepulver och chipsen var till oss.övriga saker var presenter. superkul att köpa en storpack godis som present
  • Hedebris

    hehe.. vi har bestämt att vi bara äter godis på lördagar.

    det som man tjänar mest på att handla på phornicia är lösgodis.

    lådorna kostar mellan 25 och 29kr kg (+moms 12%)

  • Flamora

    Ok..

    Nä, nu ska vi iväg till våra mammor och göra vår efterrätt!

    Ha en bra dag!

  • Hedebris

    lycka till... själv sitter jag med båda barnen och hela hushållet dygnet runt i en vecka,

    björn bor på flygfältet och julia får inte gå på dagis eftersom han har semester..

  • Jen82

    Hej Hej.
    Vad gör ni idag tjejer?
    Jag o m2b ska ner till stan o träffa tärnan o näbben o sen två andra vänner samtidigt. O provgå i kyrkan.
    Jag ska skicka email till prästen idag och kolla läget med vissa saker.
    Ja sedan e de bara massa övning på bruddansen o på gå in skorna hahahaha. Det mesta är nog klart. Jo vi måste handla lite mer snacks o sånt till på lördag men de löser vi senare i veckan.

    Kram på er

  • Flamora

    Anja & Embo: Hur gick det idag. Fick ni tag i allt ni skulle ha?
    Vad snällt att du erbjöd dig att handla till mig Embo. Blev Fazermint på Coop idag istället

    Nu e våra vigselprogram och festprogram klara - så skönt!. Min syster kämpade på med dem medan jag och mamma gjorde efterrätter. Den blev väldigt god

    Nu är det bara klänningen kvar nästan. Den som man började leta efter först, tssss. Som det kan gå. Om de inte har gjort ett bra jobb på onsdag så vet jag inte vad jag gör...

  • Hedebris

    hehe..själv ska jag till min klänning imorgon :) de ska ha sprättat upp hela klänningen *hehe* nu ska det sys in!

  • Embo81

    Det blev godis i mängder -hela bilen full!

    Vilken duktig syrra du har!

    Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att du blir nöjd med din klänning! Håller tummarna för att det blir bra


    Flamora skrev 2008-07-07 19:43:07 följande:
    Anja & Embo: Hur gick det idag. Fick ni tag i allt ni skulle ha? Vad snällt att du erbjöd dig att handla till mig Embo. Blev Fazermint på Coop idag istället Nu e våra vigselprogram och festprogram klara - så skönt!. Min syster kämpade på med dem medan jag och mamma gjorde efterrätter. Den blev väldigt god Nu är det bara klänningen kvar nästan. Den som man började leta efter först, tssss. Som det kan gå. Om de inte har gjort ett bra jobb på onsdag så vet jag inte vad jag gör...
  • Anja 19 juli 2008

    Själv är jag helt knäckt över min klänning...

    har ju gått ner ca 4 kg sen jag provade den sist och då var det enligt den kompisen som hjälpte mig då, ca 4 cm kvar precis över revbenen (ryggfettet som var ivägen men jag ÄR bred över ryggen och har alltid varit, även när jag var smal).

    Så igår tänkte jag att nu MÅSTE ju klänningen gå att knäppa utan korsett och jag cyklade iväg t min kompis Jenny där klänningen hänger.

    Bröllopsbh:n som satt så tajt när jag köpte den att fettet vällde ut över kanterna satt nu riktigt löst, vilket jag tyckte var ett bra tecken, men jag blev fruktansvärt besviken för nu var det enligt Jenny ca 6 cm som fattades för att det skulle gå att knäppa klänningen.

    Hon har visserligen skadat handen och kunde ej dra tygstyckena ihop så som min kompis Maria gjorde sist.

    Vi får väl se idag hos sömmerskan (ska ju dit om en kvart) vad hon säger. Är ju inte ens säkert hon har tid att sy ut den.

    fattar inte. jag är ju en strl 44 nu, har t.om 42 i vissa kläder, men i klänningen skulle jag alltså ha behövt strl 46 men bara över ryggen. Midjan o höften sitter den ju nästan för löst.

    Blääääää...

    Avskyr att inte vara formad så som man tydligen ska, dvs min rygg passar aldrig in i kvinnokläder.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5