• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • mrsD

    Grund - jättefina bilder! va vackra ni är! väntar me spänning på fler, och berättelse=)

  • AyBee

    Vad underbart vackra ni var Maria!!!! Ni ser ut som om ni vore tagna ur en prinsessfilm a la Disney!!! Mera bilder, mera bilder, mera bilder....

  • Grund

    Så, nu ska jag passa på att rapportera

    Jo, dagen var helt sagolik! Stod upp 6.15 och då regnade det för fullt. Mamma, en av mina tärnor och jag åkte till Lysekil och blev frisserade. Sen åkte vi hem och då var våra 3 tärnor, 3 marskalker, fotografen och vi och åt hemma hos mor och far och sen bytte vi om allihopa och begav oss ut för att fota. Medan vi bytte om kom lite lite regn men när vi gick ut var det inget regn.

    Fotografen var så nöjd med det halvmulna vädret för ljuset var tydligen jättebra då. Vi fotade någon dryg timma nere i hamnen i Grundsund och sen åkte vi hem och bara slappade sista 45 minuterna innan vigseln. Det var skönt att få den pausen. En tärna och en marskalk satte igång med charader kl 15.15 och vigseln var ju 15.30. Men det var jättekul och vi fick skratta och ha de mysigt precis före.

    15.20 hoppade vi in i bilarna för att åka ner till kyrkan och tor ni inte att molnen skingrar sig precis då. Så när vi anländer till kyrkan är det så fint!!!

    Vigseln var helt otrolig och att få gå upp längs kyrkgången var något så underbart så jag kan inte beskriva det. Precis när vi kommer fram till altarringen så säger prästen att nu kommer en hälsning från våra föräldrar. Min kusin kommer då upp och sjunger "Det vackraste" akapella (ingen aning om stavning). Jag grinade floder!!!

    Efter vigseln var det massa gratulationer av både gäster och andra och sedan rodde H´s pappa oss i en superfin träeka genom kanalen. Han som bor i huset bredvid kyrkan sköt då salut för oss och det blev så häftigt. Å efter ekan simmade 8 små gula plastankor

    Sen var det båtresa med champagne och snittar till Gullmarsstrand. Där vajade vår flagga och maten och fest var fantastisk. Massa tal och postogram och kuligheter.
    Efter maten tände vi rislyktorna och det blev en väldigt kul grej eftersom det blåste ganska bra. Sedan dansade vi brudvalsen på bryggan till "Ta mig till havet" och det var ju också döläckert när alla började dansa med oss därute

    Sen var det tårta på terrassen och sen drog festen igång och vi är världens mest nöjda brudpar. Allt var perfekt och precis som Aybee skriver så kände jag mig som en princessa!

    Imorse var det inte sämre när jag fick min drömpresent: en Omega Constellation
    Jag är världens lyckigaste just nu och imorgon åker jag och min man(!) till Skåne på en kort bröllopsresa.

    Vet ej hur mkt jag kan "träffa" er då, men ni får ha en härlig vecka!
    KRAM!!!!!

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Grund - Gud såunderbart allt låter, kikade in och tittade på dina bilder håller med Aybee ni ser ut som ett Kungligt par!!! Du sååååå vacker med klänningen och släpet älskar kronan
    och fullkomligt älskar din vackra bukett! Och du och din man ser så lyckliga ut (måste erkänna att nu på måndag morgon kl. 08.30 kom en liten rysning och tår när jag såg korten!!)

    Härligt att vädret blev sååå bra, vår fotograf säger oxå att det blir mycket bättre kort när det är molnigt.

    Ha en underbar vecka i skåne och jag vill ha en fika snart så vi kan höra alla detaljer!!!

    Val - Nu är det din tur gumman, hur går det denna veckan? Behöver du hjälp med något så säg till!

    Aybee - Första inskolningsdagen med din lilla, hoppas han mår bättre och att allt går bra?

    Själv rensade jag i trädgården igår så nu har jag tränningsvärk i låren, behöver ju ingen tränningskort utan bara gå ut i trädgården

    Imorgon är det ansiktsbehandling och kropps pealing på Haga Badet, fick ett presentkort i julas och sparade
    det fram tills nu

  • mrsD

    Grund - låter som ni hade en underbar dag!

    Amor - efter Val e d ju din tur!!!! hur känns d o va så nära??

  • valkyriana

    Grund. Gud så vackra ni var! Underbart bröllop! Ha det så fint i Skåne.

    Amor. Har varit helt lugn och känner mig inte stressad, men jag kan inte sova och jag mår illa och kan knappt äta...
    Det är bara 4 dagar kvar...
    I morgon ska jag göra naglar och sätta i löshår.
    onsdag ska jag vaxa och färga bryn, böjja ögonfransarna och sätta i ögonfransförlängning...
    torsdag har jag sjukt mycket att göra...
    Och valsen... Den har vi helt glömt av att träna på.
    och skorna måste jag gå mer med...
    Festhäfterna ska vikas och knytas ihop. Måste köpa mer snöre...

    Har en hel del småpill...

    kram på er alla

  • valkyriana

    amor- Underbart med träningsvärk- då känner man att man har gjort något

  • Astriden

    Grund, låter helt underbart! Jag blir så glad när jag läser om er dag och bilderna, OJ! Underbart. Längtar efter att träffas, se & höra mer..men Ha nu fantastiska dagar i Skåne först.
    Vill ni ha flytt hjälp sen?

    Aybee, hur gåt det med A, stannar ni hemma idag?
    Har massor av brun inspitation från bröllopet i helgen, fotat till dej

    Amor, snart är det dags skönt med lyxdag idag
    Va duktig du är med trädgården!

    Vi va ju på bröllop i helgen lite annorlunda ute på älvsborgfästning. Men en härlig dag, jag grät i kyrkan & skrattade masor på en skoj fest. Kul.
    Nu är det ett par lugna dagar innan vi åker nor ut påonsdag för ännu ett bröllop på lördag (min toastmaster)

  • Amor Eterno

    Val - Det finns väl alltid att göra till slut, jag måste köpa embossing pulver och silver band! Vet ni vart pulvret är billigast??

    Jo allt känns bra ser sååå fram emot det!! Kommer att behöva er hjälp med att hämta blommor och lämna dem på lokalen! Men det kan vi ju talas vid lite längre fram!

    Jag vill gärna bjuda in er alla som vill komma på vårt för mingel buffé den dagen, kl 12.30 på Solstråleg 10 där mina föräldrar bor! Där har vi mingel jag kommer ner där helt klädd osv. Sedan åker alla vid kl. 14.00 till kyrkan. Vore kul om ni ville vara där och minglas och sedan följa med till kyrkan

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4