• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Majsis2008

    Grattis 31 maj!

    jag mår just nu skit tjejer. Fick reda på igår att min brors sambo och min brorsons mamma har varit otrogen. Hon har sagt hon jobbat över och varit med en kompis men i själva verket träffat en annan kille. Jag är så besviken och har en klump i magen. Dom har nyss köpt ett nybyggt hus med, och lilleman är lite över ett år. Fattar inte hur man kan göra så mot sin egna familj. Jag är helt paff..

  • Amor Eterno

    God morgon tjejer!!

    Hoppas allt är bra med er, jag mår bara toppen sista dagen på jobbet sen lite långledigt!!

    Långserud - Vet inte hur du skall lösa det jag har aldrig färgat.. Tror du man kan färga till en ljusare nyans och
    sedan färga lite försiktigt igen?? Gud du skall inte lyssna p åmig kasnek du blirutan ögonbryn då!!!
    Eller om du tvättar dem jättemycket???
    Gumman hoppas allt är bra nu med killen och så du var ju så ledsen... Tänker på dig och din dag!!

    Stenbruden - Imorogn gäller det kan inte föreställa mig hur det måste kännas idag!! Gumman ha en underbar dag
    imorgon skall tänka på dig/er hela tiden! En bamse kram ifrån mig!

    Majsis - Alltid jobbigt när detta händer och barn är iblandad, hoppas du är stark och hjälper din bror.

    Vet någon hur det går med Stjärnis?? Hoppas allt är bra med henne saknar henne här!! OM du läser en stor
    varm sommar kram till dig!!

  • mrsD

    Sjärnis-uppdatering: hon e på uppvilning hos sina föräldrar ett tag, sjuksriven.
    verkligen behövligt skulle jag säga! hoppas hon tar hand om sig riktigt ordentligt nu..

  • Grund

    Godmorgon brudar, fruar och blivande mammor

    GRATTIS Malin!!! Så super duper glad för er skull , både att Ni hade ett underbart bröllop och till vår nya trådbebis!!!
    Ni verkar ha haft det helt fantastiskt. Det får mig verkligen att längta när jag läser om ert härliga bröllop!!!
    Ser fram emot att få se bilder

    Igår blev jag totalt grundlurad!!!
    För ca 2 månader sedan fick jag kallelse till avstämningsmöte med min teamleader och min chef eftersom jag nu varit anställd i 6 månader. Så jag gick lite tidigare från jobbet för att vara där kl 16. Chefen var på ngt möte så det blev bara teamleadern och jag. Sitter och pratar i 5-10 minuter när 10 Semcon-kollegor dundrar in med Skumpa och jordgubbar. Jag fick ta på mig en krona och en så där "hawaii-girlang" runt halsen. Sen bar det av upp till festvåningen och där hade de fixat mat och vin. Sen var det prat och dans i solen på balkongen (Det ligger ju så jäkla bra). Hur kul som helst!!! Jag blev så totalt överraskad och så himla glad så jag kan inte beskriva!
    Så så gick det med det mötet...

  • Astriden

    Grund Gud så trevligt!
    Låter som en väldigt mysig överaskning.

    mrsD, Om du pratar med stjärnis kan du väl hälsa att vi alla tänker på henne & skickar en enorm gruppkram!!

    Majsis, Jo det kan ju kännas jobbigt förstår jag..
    Men försök att låta dem hantera detta på eget vis. Det finns ju ofta en anledning at den ena partnerna söker sig bort & det är kanske problem som de måste lösa själva. Du kan ju finnas där som ett stöd om din bror vill prata men försök så gott det går att vara neutral så kanske de reder ut detta fint.

    Långse, har hänt mej flera gånger Tvätta & gnugga med tvål så kommer en del att blekna. Sen tänker du säkert mer på dej själv än vad andra gör. Bleks ju lite när du sminkas sen oxå.

    Amor, visst är det härligt!
    Åker ni upp idag eller imorgon. Vart ska ni bo?
    Planterat förslaget med bar nära globen?

  • 31 maj 2008

    Vad härligt det låter, Grund !
    Sånt gör att man blir så himla glad och känner sig uppskattad!

    Tack för alla gratulationer! Vi är fantastiskt lyckliga, och jag tror att tack vare detta så känns det inte lika "tomt" när bröllopet är över. Vi har något nytt att gå in i. Husjakten känns lite mer intensiv bara, men vi låter det ta tid. Roligt att få shoppa gravidtidningar istället för bröllopstidningar!

    Vi ville hålla det lite hemligt till bröllopet, så det var bara Astriden som visste här i tråden - jag behövde lite tips - är ju nybörjare i den här världen Många kompisar fick reda på det för några veckor sedan då vi var på ett annat bröllop, då nej tack till vin är ganska avslöjande!

    Längtar efter Mys bilder, men det tar nog en stund innan vi får dem. Vill självklart visa dem för er alla!

    Hoppas det blir bra med ögonbrynen, Långserud! Jag tror som Astriden säger, att det är mest du som tänker på det.

    Stjärnis, Långserud och Malin: hoppas ni känner er förväntansfulla och pirriga, men inte stirriga! Ta det lugnt och njut!

  • mrsD

    Astriden - japp, d ska jag göra!

    Grund - haha, vikken kul grej! o att de planerat d så väl! verkar som du har trevliga arbetskamrater=)

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Astriden - Jo förhandlingar pågår Vi skall bo på Hotell Birger Jarl i stockholm de hade ett nice week end paket!
    Tittade i tidningen och såg att det skall vara toppen väder i stockholm!! De har restaurang vecka där uppe så det är 25 restauranger som ställer ut tält på kungsträdgården + lite konsert på fredag det är Patrik Isaksson vi måste ju såklart dit!!
    Lördag går till seightseeing och lite shopping... på kvällen är det middag och Celine Dion för min del!!
    Söndag skall vi på Hotel Rival som ägs av Benny Andersson hört talas om deras underbara brunch bokat bord där och sedan kl.16.30 är det tåg hem till Göteborg igen!!

    Grund- Vilken härlig överraskning.. Så kul att bli uppskattad på det viset. Jordgubbar och skumpa är ju aldrig fel!!

    Astriden - Bilderna på oss hihihihi....

  • Majsis2008

    jag försöker och inte engagera mig men nu är det svårt, nu får jag skulden för jag gått och pratat med hela min familj och sånt. men det har jag ju inte, d har min bror gjort..

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4