• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Majsis2008

    idag kom korten som jag skickat in för framkallning, gud vad bra dom var så med. Fick tre paket med kort, så vi sa så att vi väljer ett var ur varje paket så får vi se om vi kan träffa rätt på nåt av korten, det kortet som blir samma har vi på våra tackkort.
    sen blir d ju förstoring på några med

  • Astriden

    Amor, va skönt att han tog upp det igen

    malin, ojoj nu är det nära gumman!
    Skönt att ni nu har koll på läget säker på att du kommer att vara underbart fin u håret & med din tulpaner!

  • 31 maj 2008

    Tänkte snart komma med en lååång redogörelse över vårt bröllop, men har inte hunnit ännu.

    Stenis, passa på och njuuut nu den sista tiden innan du blir FRU!

    Stor kram!

  • Astriden

    Åh, hej 31 maj jag kikar ivrigt in hos fotografen varje dag i hopp om att få en glimt av ert bröllop.
    Hur är det med Er? När åker ni iväg & hur känns det att var fru?
    Svävar på rosa moln?

  • 31 maj 2008

    Nina: Vi svävar verkligen på rosa moln... Åker till New York den 18 juni, ska bli så skönt! Tack förresten för hälsningen på sms!

    Okej, nu kommer den: (klistrar in från word...)

    Hej Brudar (och fruar!)

    Tänkte att jag skulle komma med en redogörelse över vår fantastiska dag: (Blev visst ganska långt...)

    På torsdag kväll kom två av mina bästa vänner och deras pojkvänner och sov hos oss. Sedan på fredagen åkte vi ut till Tofta och dekorerade med hortensia, lime, ljus och murgröna på borden. Hade hur mysigt som helst och picknickade i trädgården. Tog det lugnt på kvällen.

    På fredagen vaknade jag innan klockan ringde kl 7, och var i ett lyckorus redan då. Sjöng fina spontanvisor för min blivande man, duschade och åt frukost och åkte sedan med mina två vänner till frisören halv nio. Blev hur ompysslad som helst med bubbel och frukt och bär medan jag fixades i håret och sminkades. Var där fyra timmar och det var verkligen en perfekt start på dagen. Mina vänner hjälpte mig att klä på mig, och då kom första gråtattacken

    Sedan åkte vi ut till Tofta till 13:30, och jag fick träffa M. My var där, och vi fotades i trädgården, vid bryggan och vid havet. Tror att bilderna kommer att bli riktigt bra. Vi höll på i nästan två timmar, men jag tyckte det gick hur fort som helst.

    Sedan gick vi in i huset, och såg gästerna anlända. De fick fördrinkar som de minglade med i trädgården innan de rörde sig mot vigselplatsen. Vi klättrade ut genom ett fönster (!) på baksidan, och när vårt band började spela ?Canon in D? (tvärflöjt, klarinett och gitarr), gick vi runt huset och över gräset bort mot alla människor. Vilken otrolig känsla att se alla som var där för vår skull!

    Vi stod på bryggan under vigseln, vända mot alla människor. Vigselförrättaren var helt fantastisk när han pratade om det vi hade bestämt, men också väldigt mycket eget om kärleken och om oss. Vi hade två sånger; ?Du är allt? och ?För kärlekens skull?. Vigseln tog ca 20 minuter, och avslutades med ett fyrfaldigt leve och vi gick in från bryggan och mötte alla som kastade ris och kramade oss. Då spelade musikerna ?All you need is love?.

    Många tårar var det bland våra gäster, och en otrolig lyckokänsla för oss.

    När alla hade kramats och gratulerat, rörde vi oss mot huset (alla avstånd här handlar om ca 50 meter, så det är väldigt nära), och förrättsbuffén som var uppdukad under en segelduk. Min pappa utbringade fyrfaldigt leve och brudskål, och sedan åt vi, drack bubbel och minglade. Många foton med våra vänner och familj blev det, och även ett gruppfoto på alla gäster, vilket var något vi önskade. My lyckades få oss alla 80 att stå formade som ett hjärta när hon fotade uppifrån huset. Väldigt spännande att få se sedan.

    Vi åt förrätt till ca kl 18, innan vårt (fantastiska!) toastmasterpar sa att det var dags att röra oss inåt. Alla hittade sina platser och varmrättsvinet serverades. Vi valde då att hålla vårt eget välkomsttal eftersom det är vi som betalade (till största delen). Det kändes bra att få tacka alla för att de hade kommit och säga varför vi valde just Tofta och att vi ville att de skulle ha en riktigt bra kväll.

    Varmrätten var fantastiskt god, och så även desserten. Vi fick många tal och inte alltför mycket pinsamheter

    Det bästa med att ha förrätten utomhus var att den sittande middagen inte blev så lång, passade oss perfekt.

    Efter desserten var det paus, och alla serverades vin och öl som de tog med sig ut i den varma kvällen. Sedan brudvals (?Av längtan till dig?), som gick mycket bättre än vi hade hoppats på. Bandet fortsatte sedan att spela 4-5 låtar till innan tårtan. Långserud: om du har orkat läsa så här långt: TACK TACK TACK för bandtipset!!!!!!!!!!! De var heeeeeeeeeelt fantastiska! Kommer att rekommendera dem till alla jag träffar! Folk satte sig inte ner från att de började spela tills de slutade kl 2 på natten!!!!!!

    I alla fall, tårtan var också riktigt god och sedan fortsatte festen. Vi hade så otroligt roligt, det är häftigt att alla man tycker om är där samtidigt (vi hade ingen som tackade nej).

    Vickningen serverades vid 1, och sedan höll festen på till två. Då kom bussen och hämtade dem som skulle sova på Marstrand, och de fick sina ?goodie bags? med öl, chips, godis, vatten och Ipren med sig. Mycket uppskattat! De som sov på Tofta Herrgård fick mousserande vin, godis och annat på rummet när de kom, vilket också blev väldigt uppskattat.

    Vi gick strax innan två, och hade en mysig bröllopsnatt!

    Dagen efter åt vi frukost i Herrgårdens trädgård, sedan hade vi fika för alla gäster som ville (drygt 50st) med presentöppning. Det var härligt att få spendera lite extra tid med våra gäster.

    Efter det åkte vi till Novotel för en bonusbröllopsnatt i sviten. Så härligt!

    Vi hade en helt fantastisk bröllopshelg och har njutit så himla mycket.

    Sen har jag en liten överraskning till er...

    ...antalet trådbebisar har plötsligt fördubblats! Vi ska också få en liten kotte som är beräknad till 30 december (!!!) Vi har fått se det lilla pyret på ultraljud, och tårarna bara forsade!

    Därför har vi ändrat vår resa, Maldiverna i oktober fick bytas till New York i juni...

    Så ni kanske förstår att vi är bubblande lyckliga och har mycket i tankarna just nu!

  • malinlars

    LÅter ju helt fantastiskt MaliN!! Jag längtar verkligen!!

  • Astriden

    Underbar dag M jag kan verkligen leva mej in i din berättelse. Väldigt nyfiken på ringen, detaljer & allt annat såklart. Du får se till att hänga med på en fika innan ni flyttar!
    Ett oficiellt Grattis till Malin!!
    Berättade ni på bröllopet? Jag är såå nyfien på hur du hard et & mår nu? Kontaktat BMG? (jag & Aybee finns med samma nick på FL)

  • 31 maj 2008

    Tack Nina! Känns fantastiskt bra, efter en omtumlande chock där i början! Är just i början på v 11 och börjar må bättre, har varit lite upp och ner... Nu längtar vi bara efter det lilla pyret!

    Vi berättade på bröllopet! Tyckte det kändes bra när vi hade alla samlade, men vi var lite rädda för att det bara skulle handra om det sedan, men det gjorde det verkligen inte. Alla blev jätteglada och stort jubel utbröt! Det häftigaste var ändå alla känslor inombords, jag kände mig hög på lyckorus trots att jag inte frack en droppe. Verkligen jättehäftigt!

    Vi var på BMG och gjorde UL i måndags, shit vad mysigt det var! Har bokat tid för NUPP efter NY, den 27 juni.

    Tänkte registrera mig på FL nu när det är mer officiellt

  • mrsD

    31 maj- nemän GRATTIS!!! till allt=)
    låter som ni haft en underbar dag! och tid för den delen!

  • valkyriana

    Hej
    Oj ultraljud- underbart

    31 maj Vilket underbart bröllop- grattis!

    Nu undrar jag.
    Bra och billig sömmerska, ska bara lägga upp rudklänningen lite, Vill inte lägga en förmögenhet.

    I morgon ska jag ta mina secretbox bilder. Det blev ingen H.D
    Ingen motorcykel alls. Är besviken, men sånt är livet.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4