• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • AyBee

    Åhhhh det missade jag. Ska gå in o se på svt´s hemsida om man kan se morgonen i repris......

    Ja jag tror att det är texten som Marcus först fastnade för. Han är en sån som lär sig texterna på 2 sek medans jag är en sån som måste fastna för melodin först innan jag bryr mig om texten.

    Fast jag undrar om den inte är lite väl sommrig för att ha på ett höstbröllop.....

    Ang M - han är bara avundsjuk

  • AyBee

    Tack själva Amor, AStriden o Grund. Ni är bara för härliga!!!! M sitter också som ett stort frågetecken över hur taijta vi verkar och jag gör som ni - bara skrattar när jag berättar saker.....och han skakar på huvudet och ler

  • AyBee

    Stenis - Åhhh nu är det inte långt kvar.......2 DAGAR!!!!
    Njut och försök att inte stressa för mycket. Be om hjälp om det kör ihop sig och imorgon kväll. Njut i ett lååååångt bad (om ni har badkar, annars en dusch) och ta vara på den sista kvällen om ogift. Hoppas du får en dunderdag!!!

  • mrsD

    E d ngn som planerat att besöka Senbrudens vigsel? jag kan tyvärr inte gå, har handboll hela dagen=(

  • Majsis2008

    god morgon tjejer.
    Usch vad det var varmt på jobbet, riktigt äckligt klibbigt. Fick present av mina arbetskamrater, en korg med vin, choklad, glas och servetter och ljus, tycker jag var gulligt.
    mannen fick ett scrapbookingkit så nu får jag sätta mig och göra ett album som dom kan titta i haha...

    annars händer inte mycket i veckan

    Stenis håller med ovanstående talare. Njut av dagen innan och din stora dag, för tyvärr så försvinner den alldeles för fort.
    nu ska jag sätta mig och kolla lite resor.

  • malinlars

    OJ OJ.. NU HÄRNDER DET MASSOR.. oj.. varför stora bokstäver??

    Idag skall min tärna göra håruppsättningen på mej, så vi vet hur långt tid den tar. Igår var jag & pratade med handelsträdgården som har odlat fram mina tulpaner.. de ska göra buketterna också. Hade tänkt gör dem själv, men kände att det skulle bli så fel & jag vill slippa känna det stressmomentet just den dagen!
    Så et känns underbart skönt att fått lejt bort detta.

    L var på Aschebergska igår & planerade det sista.. mycket skönt. Nu är jag mycket lugnare & njuter lite av min sista arbetsdag innan bröllopet!!

    Åhh.. skulle så gärna velat åka ut till dig Stenis & få se dig bli fru.. men har ju lite att stå i själv...

    det är ju så nära nu så man fattar inte riktigt att det skall ske!!!

    Tänk när vi satt här & vi hade träffats de första gångerna i höstas... Vad tiden går fort!

    har gjort en barmeny & en vägbeskriving också idag..

    Nu är det bara:
    Lämna en massa saker till lokalen
    "plocka" murgröna i min systers trädgård
    Hämta klänningen från min syster & lämna den hos mina föräldrar
    Köpa Vickning & Champange

    Tror inte att det är så mycket mer.. känns väldigt bra. Blev en ganska lugn vecka ändå trots allt.. L ha rvarit ledig mycket.. MYCKET SKÖNT! han får ta igen för allt som jag har fixat under året

    Synd att jag missade Aybee´s party.. älskar sånt!!!
    Min vän har slutat sälja dessa smycken tyvärr.. men jag har en vän som säljer Mary Kay.. om det finns intresse så kan jag fixa!

    Kram på er!

  • malinlars

    Amor: Som du säger så var det ju bra att det var han som sa till dig. Inte så kul att höra sånt bakom ryggen. Men det ärju ändå konstigt att reagera.. ja menar träffar ni kunder å så??

    mrsD: Va kul det låter!! Det finns ju en massa lekar som man kan ha ute.. tävlingar, 5 kamp, sandslottstävling.. osv. osv..
    Googla på utomhus lekar så kommer du få en massa bra idéer!!

    Grund: va spännande med att flytta!! Har inte riktigt hängt med känner jag. Är det en lght eller hus?? Vi vill så gärna ha ett hus snart, så vi skall väl leta lite mer aktivt efter bröllopet!

    Astriden: Måste vara underbart mysigt nu när du mår lite bättre & magen börjar växa. Det är så mysigt att känna när en bebis i magen rör sig & sparkar!!

    Fick återbud av en kompis idag Såg verklgen fram emot att träffa just henne, då vi ses kanske vartannat år!! Hon har opererat sig & kan inte sitta, har fått kateter tom..
    Tycker så synd om henne! Bara hon blir frisk så är jag lycklig!!

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Min chef kom in till mig och såg att jag hade ofta över min
    sommarklänning, så log han lite och sa att jag inte behövde överdriva heller. Frågade om jag blev ledsen igår att det inte
    var hans mening. Jag sa att jag blev det för att jag vill ju inte ge den uppfattningen, han avbröt och sa nej det gör du inte och jag ser inte så på dig men jag hörde lite kommentar och tänkte det vore bäst och säga det. åhhh känns så skönt att vi pratade lite till!! Sorry att jag tjötar om detta men nu är det bra!!

    Tack för att ni finns tjejer!!

    Stenbruden - Njut njut på din dag vilken underbar dag ni får oxå alla nu till helgen!!

    Jag kan ju inte åka med till Aspenäs till Stenbruden bröllop då jag åker iväg!!!

    Grund - Fösöker titta på huset och gissa mig fram till vilken är er lägenhet

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4