• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Astriden

    Amor,
    Gud va trist.. måste kännas väldigt snopet!
    Hur svarade du nrä det togs upp?

  • mrsD

    Amor - nemän?? men tänk såhär: bättre han tar upp det med dig, än att någon går o stör sig på d utan din vetskap!!

  • stenbruden

    Hej godingar!!!

    Hinner inte läsa allt... Idag har vi haft en kanon dag och fått massor gjort!!

    Tjejer - visste ni vart jag kan hitta toastmaster klockor? Vi ska till stan imorgon.. fixa naglarna och inhandla sista sommarkläderna till resan.

    Hoppas verkligen att ni mår bra allihop!!! Hoppas inte ni tycker jag är trist som inte hinner svara på allt ni skrivit *sorrykram*

    Nu ska jag färga håret...

    Inga andra sistaminuten tips Astriden och Barba??

    KRAAAAAAM på er!!

    Amor... såg precis det sista, säger som Mrsd bra att han tog det med dig direkt och inte pratade... MEN måste ha känts skitjobbigt!!! Ta det som en komplimang! Inte alla som har dina boobisar

  • valkyriana

    Amor
    ÖÖöööh what!
    Men hur lyder "klädkoden" På erat företag? Sitter alla andra med helknäppt bus mm mm eller?
    För om det bara är dig reglerna gäller så är det ju trakaserier.
    Bara för att du har shysta lökar liksom

    Gäller reglerna alla så får man väl bita i det sura äpplet då.. men annars tycker jag inte att du ska ta det utan ta en diskussion.

    Astriden
    och alla andra.
    Det är en sådan där urban legend.Och det är ju skönt att inte allt är sant.
    Håll koll på drinkarna ändå för det finns hur mycket sjukt fol som helst.

    Tack ALLA som sagt fina saker om min klänning, jag har haft fullt upp nu måndag och tisdag och har inte hunnit svara... Kommer ha fullt upp hela veckan.
    Och på lördag åker vi till danmark en vecka.

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Jo mycket tankar går omkring i huvudet, visst är det bra att han tog upp det med mig!! Vi har haft lite problem med gammla män som har stöt på sommarvikarier osv... Kanske ville hjälpa mig på det sättet!! Men man skämms lite för man vill absolut inte ge den uppfattningen till någon... Att jag nu blev den man störs sig på för man har vissa kläder på sig, sen blir man lite små irriterad på att världen fortfarande är så narrow minded.. Jag har eget kontor inga kunder vi har nästan inga kunder alls på kontoret. Men som jag sa förut min chef är snäll och trevlig och jag blir lite sårad ändå!!
    Ångrar dock att jag inte frågade om det var han som tyckte det eller någon annnan? Jag sa att jag hade på mig de klädderna för att det var varmt ute och vi inte hade någon air condition. Men borde oxå ha sagt att det inte var meningen att ha uppsägande väckande beteende

    Idag har jag en sommarklänning på mig gick till min m2b och frågade om han tyckte det var ok han sa ja det är klart!! Fan att man nu tvivlar, skall dock ha kofta över... Det är kanske inga knä och axlar regeln där!!! Men oftast så är det kanske det på kontor det är bara jag som är lite mer frigjord!! Sorry det blev långt!!!

  • Astriden

    God morgon allihopa

    Aybee, Amor & Grund supermysigt att ses igår!
    Jag skrattade så jag hade ont i magen Tycker om Er.
    M är så förundrard över att man kan lära känna & tycka om ett gäng man mött på nätet.

    Aybee, haha Jason Mraz va på svt morgon idag & de visade "I'm Yours" från en live spelning gissa vem som fick tåriga ögon Tror att den skulle vara underbart fin att ha med!!
    Jason verkade vara en riktigt bar kille oxå, ödmjuk & tacksam till sin framgång.

  • Astriden

    Läste igenom texten till Jason Mraz´s I'm Yours.
    Har ni tänkt på detta fina stycke i låten??

    so i won't hesitate no more, no more
    it cannot wait i'm sure
    there's no need to complicate
    our time is short
    this is our fate, i'm yours

  • Grund

    God morgon sötnosar!

    Super duper tack för igår härliga Astriden, Amor och Aybee! H bara skrattar åt mig när jag kommer hem och berättar för jag bara babblar å skrattar
    Toppenbra med en bullmamma i gänget också, smaskens Aybee!!!
    Tack för skjuts och skönsång Amor!

  • mrsD

    Morrn!

    Amor - jobbigt att behöva gå o tänka varje morgon - är dessa kläderna okej?
    Ta upp det med chefen igen om du känner dig osäker och har frågor!

    Alltså, hur LYCKAS man bli sjuk när d e såhär varmt?? kanske e d just därför.. fick till o me ställa in en väldigt efterlängtad fika idag! *lessen*

    mega-OT
    Hörni, om d e ngn som känner sådär uberpedagogisk, så håller jag på med ett häfte till barnen på strandskolan jag ska leda i sommar, och har lite hjärnstopp för tillfället..
    Än så länge har jag me framsida med plats för namn, en "om mig" sida med typ "Jag är ___ år gammal" osv
    fylla-i-bilder, 2 sånger, 3 experiment, para ihop rätt djur med rätt mat, hör djuret/växten hemma på strand eller klipstrand? och diplom.
    I need ideas!

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Tack för igår Aybee - sååå himmla kul vi hade! Jag älskar att träffa vårt gäng man abra skrattar hela tiden!! Var ju inte 100% mig själv igår!! Men bara titta framåt igen

    Ja grund tack för sången älskar att det inte bara är jag som vill sjunga i bilen till Celine Dion!!

    Tjejer skall tala med kantorn i kyrkan skall se om de har e-mail adress!!

    Mrsd- Jag tycker du har toppen idéer redan nu

    Astriden - Älskar din lilla mage, du skall se snart att den lille sparkar hej vilt

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4