• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • 31 maj 2008

    Jag vill helst ha en ljusgrön sjal, men har inte hittat någon ännu. Någon som har tips? Annars får det bli naturvit, men hoppas hoppas ju på vädret så jag inte ska behöva någon...! Vi har ju vigsel, mingel och förrättsbuffé utomhus, så det vore så underbart med fint väder. Kollar olika vädersajter typ 59 gånger om dagen...

  • Astriden

    låter väldigt härligt M kommer att vara så vckert där ute på tofta! Gjort upp en plan med My?

  • Majsis2008

    nu är bordsplaceringen ändrad, och jag e nyklippt..hoppas nu att kvällen går fort så man är ledig...imorrn blir d ringa...undra när man ska sätta på lösnaglar, fredag kväll innan man somnar?

  • 31 maj 2008

    Ja, det känns roligt och avslappnat med förrättsbuffén. Blir som ett längre mingel också.

    Det som finns på buffén (med bubbel till) är:

    Minipizza med chevre, valnötter och honung
    Parmalindade melonbitar
    Dubbelsnitt med rökt lax, färskost och gräslök
    Lufttorkad skinka med färskost och timjan
    Crostini med tapenade, basilika och mozzarella
    Löjromsmousse med citron på kavring

    Japp, My kommer att vara med oss där ute. Kändes omständigt att ha med henne i stan först, så vi skippade det. Hon fotar oss innan, sen vigseln, minglet och början på middagen inomhus.

  • stenbruden

    Heeej!

    En liiiten stund över till er Astriden, ska kolla din bebbe nu!! *nyfiken*

    Tänk att ni snart är fruar Majsis och 31 maj!! UNDERBART! och vilket väder ni får, jag hoppas så in i bänken att det håller i sig ytterligare en vecka till oss andra som inväntar nästa helg..
    31 maj förrättsbuffen låter kanongod!

    Tack stjärnis för uppmuntran, dessa jobbhögar... att de aldirg tar slut... Hoppas det känns bättre för dig nu!!!

    Grund - va härligt att din pappa är hemma igen, skönt för honom också kan jag tänka mig... Stor kram!!

    Idag gjorde jag provuppsättning Frisören kändes verkligen toppen!! Tack Aybee för ditt tips om henne!! Jag berättade hur jag kände till dig och hon skrattade förvånat över vår tråd

    Amor - tomtletande??? Såg någon som skrev... Ska ni bygga??

  • AyBee

    Stenis - Ja visst är hon mysig, som sagt, jag är henne evigt trogen Hon har dig på fredagen och en annan av mina vänner på lördagen så det blir en busy helg för henne. Jag ska till henne den 12:e och jag längtar....ser inte klok ut i håret just nu tycker jag (hatar att spara hår)

  • Astriden

    God morgon brudar.
    Gud va varmt det va igår riktig sommarvärme!

  • Långserud

    God morgon!

    Ja underbart! Så glad för er skull ni som gifter er på lördag! Blev dock putt när jag läste GP att risken för nederbörd ökar i slutet av nästa vecka....näää! Ingen ide att hänga upp sig på det redan, men ni vet hur man är....
    Så 31 maj och majsis- NJUT!

    Å pratade med min sminkös igår å vi ska ses nästa vecka för att plocka mina ögonbryn och se över igen vilka skuggor jag ska ha. Hon tyckte att om det kändes det minsta fel så skulle vi kolla igen. Supergullig! Var rädd att hon skulle ta det fel att jag inte var 100 % nöjd när jag kom hem.

    Nu har jag 3 dgr kvar på min karantän, sen 2 v semeester innan börjar på det nya- lääängtar!

    Kram!

  • Amor Eterno

    God morgon tjejer!!

    31 Maj: Er mingelbuffé låter ju supergod och det skall ju bli sååå fint väder till helgen oxå... Hoppa hoppas det håller i sig bara

    Stjärnis löshår gud vad roligt att inhandla det skall ni går p ånågon speciell affär?

    Stenis - Jag åker förbi ditt jobb varje morgon har en parkering på båten nu.. Tänker på dig och att du sitter där inne och jobbar

    Angående tomt så skall Jonas ta tag i detta under hans semester i Juni skall ut till sin pappa och tala med bonden som har detta... Vi får se hur det blir!!! Kanske inte blir något alls??

    Vilket fall som helst så jobbar jag bara till 13.30 idag, skall till en Homeopat idag kl.14. Skall ta hand om min mage/tarmar som jag lite då och då har ont och det blir bara värre...

    Sedan skall en fönster kille till komma hem och titta runt och ge oss en offert!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4