• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Långserud

    31 Maj: Ni kommer få toppenväder! Åh vad nice! Jag köpte mitt läppstift på MAC- sitter som berget och lagom rosa.

    kram!

  • mrsD

    Grund - ja hon hade nog de initialerna ja.. vill gärna ha info sen!

  • AyBee

    Astriden - Urgullig bild på magen!!!! Hur går det med valen till huset. Är de gjorda nu?

    31 maj - 4 dagar kvar..... Och vilket väder ni kommer att få!

    Grund - Kul att se dig igen. Du har varit saknad!! Bra fråga du ställde - det undrar jag me?
    Hahahaha när du sjöng skönsåg för din m2b stod jag med huvudet upponer i badkaret Skönt att pappa har fått komma hem. Vet de ännu vad det beror på?

    Idag håller jag på och fixar all logistik för min kompis som gifter sig på lördag. Det slutar antagligen med att jag hämtar henne o tärnan och kör de till frissan, hämtar vid 14-tiden upp deras dotter som jag ska passa över natten, vi två åker sen till frissan när de är klara och kör min kompis o tärnan till kyrkan. I kyrkan har jag superkoll på lilla Elin och går ut med henne ifall hon är bökig (bestämd liten dam förstår ni) och sen har ska Elin o Axel har en myskväll hemma hos oss och förhoppningsvis somna båda kl 19 (håll tummarna!!)

  • Stjärnis

    Majsis och 31Maj: Jag hoppas verkligen att prognosen stämmer! Jag håller tummarna... Nu är ni snart fruar. WOW

    Grund: Vad skönt att din pappa får komma hem nu. Han får verkligen ta det lugnt ett tag nu! Är det inte i brudskålen man önskar brudparet lycka till och hälsa alla välkomna.. Jag är dock väldigt osäker! Kommer inte ihåg hur dte har varit på de bröllop jag varit på. Så jag undrar också!!

    MrsD: MEN det klart ni måste kunna få gå ut genom en sidodörr! Vilken konstig attityd hon verkade ha mot din M2B. Jag hoppas att det löser sig för er!

    Astriden: Vilken fin mage du har nu.. *lite avis* Vill också ha bebbe

    AyBee: Det låter som en intensiv dag.. Jag ska hålla tummarna för att allt går bra!

    Amor: Hur gick det med era tomtplaner? *nyfiken*

    Tjejer, behöver hjälp.. Ska man ha läppstift eller läppglans på sig på bröllopsdagen. Jag använder nästan alltid läppglans men funderar på om det ser för glänsande ut på kort. Förstår ni vad jag menar?

    Långserud: Jag borde kanske ta en sväng förbi Åhlens och kolla in MAC

    Idag kommer min frisör ner till Gbg för att köpa löshår. Jag ska möta upp henne på stan för att vi ska hitta rätt nyans till mig. Det ska bli spännande!

  • AyBee

    Stjärnis - Spännande med löshårletande
    Ja jag hoppas också att lördag kommer att fungera för allt o alla.
    Jag är också en läppglanstjej och tycker att jag blir jätte konstig i läppstift!!! Vet inte hur min frisör kommer att hitta på.

  • Astriden

    AyBee Misstänker önsketänkande drömmar om lördagskvällen...
    Huset är klart med val & påskrifter nu är det bara dags att börja pynta för kalaset.

    Stjärnis, ja nu börjar det äntligen bli mysigt & en stark nyfikenhet har börjat växa fram.
    Jag tror att läppglans är bäst, passar så på sommaren + att du är van det. Tror inte alls att det är något problem med foto.
    Kul med löshår!

    Brudskålen ja, Min pappa, bonuspappa & svärfar ställde sig tillsammans vid ingången till lokalen & hälsade alla välkomna & högde glasen för oss samtidigt som de önskade alla en trevlig fest.

  • Långserud

    Vet att vi pratat om detta tidigare men vad ska ni ha för schalar?

    Jag har köpt en grå vanlig bommulssscharf med fransar, ni vet typisk 100 kronors scarf från HM. Med tar den ned intrycket av klänningen?

    Dock svårt hitta ngn vit i finare tyg som är rätt vit eller hur?!

    Kram!

  • Astriden

    Långse, jag harde ju en rosa i chasmir men den luddade på M´s kostym så jag bytte med en tärna som hade en sån silver/grå sjal från HM Tycker att det räcker då den inte skall ta över intrycket av dej & klänningen.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4