• Astriden

    Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

    Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

  • Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • BarbaBruden

    Hej Tjejer!
    Tung dag idag, sommarfest med jobbet igår. Kom hem kl 02.30, hade partyhatt på mig. Väckte min man med en härlig skönsång (kärleksförklaring såklart). Han fräste att jag såg ut som Illern Göran och vände sig om. Tacksamt???

    Låter som ni hade en härlig kväll igår! Så leden att det krockade! Men vi säger som vanligt; det kommer fler tillfällen!

    Grund
    Puh, det är goda besked för papsen. Det är alltid lättare att mediciner än att gå in och korrigera med op. Du ska se att de kommer på vad det är!

    Stjärnis
    Du skrev att du fått hjälp via jobbet, har det varit tillräckligt känner du?
    För om inte är det viktigt att du signalerar om det nu och kan gå vidare. Problemet är en del av min vardag, säg till om jag kan hjälpa dig på något sätt.
    Stor och varmaste kramen!

    Majsis
    Försök att fokusera på det positiva och det faktum att du faktiskt snart ska gifta dig. De människor som har åsikter får ha åsikter. Lägg din energi på din blivande man och er kärlek och njut av den tillvaron som är nu, den kommer aldrig tillbaka.
    Stå på dig!

    Heja Charlotte!!

  • Majsis2008

    ja heja charlotte....kursen idag var grymt kul,var bar ajag och svägerskan hehe...har köpt matrial till tackkorten redan...så har en bild på hur dom ska se ut reda hehe...

  • Stjärnis

    Hej tjejer!!

    Hoppas ni hade det trevligt i fredags?! Jag har varit hemma hela helgen och min mor och far kom på besök igår och pysslade om mig lite extra. Det var välbehövligt! Nu hoppas jag att jag snart ska vara uppe på banan igen!

    Tack alla för ert fina stöd! Ni är toppen!

    Barba: Stort tack för din omtanke! Jag mår ganska bra, dvs jag går inte omkring och är rädd för att han ska komma och "plocka mig". Däremot väcks det ju en hel del andra känslor och tankar, t.ex. ilska! Jag har ju gjort allt för att hjälpa denna människa och så gör han så här.. Sedan blir man arg när man möter oproffsiga människor. När vi (jag och min chef) gjorde polisanmälan frågade polisen mig om jag blev rädd på "riktigt" dvs, han antydde att det där får du väl tåla i ditt yrke *morr*

    Grund: Vad skönt att höra att han inte var tät i ådrorna. Du ska se att allt ordnar sig! Skickar en stor kram till dig, vännen..

    Majsis och 31Maj: Inte långt kvar för er nu.. Hur känns det?

    Nu ska jag och min M2B försöka ta tag i vår bröllopslanering igen. Vi måste bl.a. göra om vårt vigselprogram eftersom den tjej som skulle ha spelat fiol till utmarschen har fått problem med handen...

  • Majsis2008

    stjärnis: jag är faktiskt coolugn än så länge...men det kommer mer och mer en nervklump i magen känner jag. Men det mesta rä fixat, är bara handlingen klar...

  • Majsis2008

    nu är klänningen hemma igen...men...när jag provade den förra veckan när hon nålat upp den så stack jag mit på en nål..försökte att inte få blodfläckar på den, men blev en liten baktill som vi inte tog bort direkt...tror ni att det går bort nu och i så fall med vad? har hört att bebis servetter ska vara bra...nåt annat tips?

  • malinlars

    Majsis: ojoj.. blod inge roligt alls... jag har lärt mig att fläcken skall blötläggas i kallt vatten med salt i (1msk salt + 5 dl vatten). Lycka till!!

    Nu är det bara en massa "köpa" grejer kvar... förutom att vi ska försöka lösa några hämta/lämna problem!!!! Det ordnar sig alltid...

    Amor: Får du känslan av att A på vår lokal är lite disträ & tar på sig alldeles för mycket!! När jag ringer för att tala om hur jag vill ha det & få svar på mina frågor vill hon gärna att jag mailar... men när jag mailar så svarar hon inte.. Ringer henne igen & säger.. "Jaha.. har du mailat" GAAA Blir gaaalen.
    Kan inte prata med henne längre utan att bli irriterad känner jag, så L skall ta tag i detta...
    Hoppas att det är lugnare när det närmar sig för Er!!
    Du fick väl mit mess i fredags?? Låg som en "klubbad säl" i soffan... är fortfarane förkyld...

    Nu skall jag göra en bar meny.. Kul kul..

    ÅHHH.. jag & min tärna skall till Ullared på lördag... Skall bli sååå kul.. Vi sa det att det behövs en dag utan ngt bröllopsplanering när vi träffas

  • Majsis2008

    tack för tipset malin får prova lite försiktigt...den är inte så stor, vet man inte om den så ser man den inte..

    nu har jag så tråkigt så jag har börjat med mallarna till tack korten redan hehe...tokig känner jag mig

  • Astriden

    Majsis, jag hade babyvipes till en rödvinfläck funkade perfa!

    Tack Amor & Aybee för en väldigt mysig kväll!
    härligt att ha er att prata med

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4