• Pumpkin

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

    *Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*


    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

    Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • KKC

    hej tjejer!

    idag har jag ÄNTLIGEN beställt min ring och övriga smycken! känns så skönt!

    är det någon som vet vart jag kan gå in å lyssna på psalmer? vi ska vigselsamtal med prästen imorn och måste ju ha bestämt psalmer! gah! panik!

    EldHav: låter som en fantastisk dag! grattis!

  • Filifjonkan2

    jag me....men jag har nog legat av mig när det gäller facebook

  • Anja 19 juli 2008

    KKC

    ska man ha bestämt psalmerna tills dess????

    jag trodde att det var just sånt man SKULLE få tips om och diskutera! Vi har vårt samtal på torsdag och jag har INGET planerat, alls...

  • Anja 19 juli 2008

    nu måste jag lägga mig, har fixat allt till ivans födelsedag imorgon, bordet är dukat, serpentiner, ballonger, tårta, frukostmackor, dricka osv.

    Vi ska upp vid fem för att fira honom (både jag o daniel börjar sju imorgon, pust). (Jag går på mitt schema imorgon, så det blir lååånga dagar framöver, ända till veckan innan bröllopet). Som tur är jobbar jag ju oregelbundna tider så jag har vissa dagar i veckorna lediga men jobbar var tredje helg.

    annars hade jag aldrig fått NÅGOT bröllopsgrejs gjort!! Barnen är ju hemma på helgerna!!!

    Nä, säger natti natti nu...



    ska dricka kvällens pulver o gå och sova...

  • Englali

    God kväll!

    Nu har vi pysslat med våra festprogram. Utsidan är klar och utskriven, så i morgon ska jag skära till och klistra på dekorväven som vi ska ha på utsidan också... skönt att det är klart!

    Har även gjort layouten till Vigselprogramets utsida, men eftersom vi inte haft vårt vigselsamtal ännu kan det inte skrivas ut.

    Vi ska på vigselsamtal på torsdag, ska bli spännande o se vad han säger vår präst! Tydligen så är han väldigt glad över att få viga oss... han hade sagt det till min mamma iaf, han känner henne... så det är väl därför antar jag.
    Har hittat en psalm till som är så vacker, "Nu är det morgon" (psalm 181) heter den. Är en svens översättning av låten "Morning has broken" o vi gillar verkligen musiken till den. Det är en sådan där sång som jag minns från när jag var liten!

  • AnneiLund

    Jag är så ledsen, det blir nog regn på min bröllopsdag.......

  • Pumpkin
    KKC: Vad blev det för ring nu då?
    Här finns text och musik till de vanligaste vigselpsalmerna: www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/visgelpsalm.htm

    Anja: Det kan ju vara bra att ha ett hum om vilka psalmer man vill ha i alla fall Vi hade iofs allting klart för oss redan innan, men det är klart att man inte måste ha det.

    Englali: Den är jättevacker Anne: Regn betyder lycka och tur för brudparet

    Nu ska jag krypa i säng. Har kämpat för att få ihop alla gästpresentationer och nu återstår bara en - men den får Lasse ta hand om. Sen är det bara till att skicka iväg allt till toastmoster/-master tillsammans med bordsplaceringen.

    Sov så gott!
  • furillen

    hej alla!
    jag har fått för mig att det skrevs om fjärilar i vigsel eller festprogrammet här för ett tag sedan? vi har nämligen fjärilar på inbjudningskorten och skulle gärna ha det på resten av våra saker men de tänkte vi till skillnad från inbjudan göra själva. vt ni var man kan hitta fina bilder på tecknade fjärilar? (hittade inte så bra när jag googlade) tack!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.